niedziela, 24 września 2017 r.

Moto

„Czeszka” z bagażnikiem

Dodano: 3 lipca 2002, 15:54
Autor: P.P.

Czy warto kupić ąkodę fabię sedan? Odpowiedź jest trudna, bo w klasie małych sedanów jest niezwykle tłoczno. Produkt Škody musi konkurować z seatem cordobą, renaultem thalią, fiatem albeą
i innymi. Konkurencja zatem jest mocna

Sedan Škody ma charakter typowej limuzyny. Stopniowany tył nawiązuje do charakterystycznej stylistyki wszystkich modeli ąkody fabii. Podstawowym elementem tylnej części nadwozia jest pokrywa bagażnika o znacznej powierzchni, łącząca się płynnie z tylnymi błotnikami. Jego otwieranie i podtrzymywanie ułatwiają pary amortyzatorów gazowych.
Škoda fabia sedan ma długość całkowitą 4222 mm. Bagażnik o pojemności 438 litrów ma płaskie dno. Przy normalnym ułożeniu siedzeń jego długość wynosi 990 mm. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 1573 mm, a pojemność do 789 litrów. Dolna płaszczyzna otworu bagażnika usytuowana jest na wysokości 596 mm od poziomu jezdni, przy czym dno bagażnika znajduje się o 155 mm niżej.

Bezpieczna „czeszka”

Fabia sedan spełnia wszystkie kryteria standardów bezpieczeństwa dotyczące zderzenia czołowego, bocznego, tylnego, a także dachowania. W momencie wybuchu poduszki powietrznej system elektroniczny odcina przewód pompy paliwowej i układ elektryczny, co zabezpiecza przed wybuchem pożaru. W tym samym momencie następuje też automatyczne uruchomienie świateł awaryjnych i oświetlenie wnętrza. Zbiornik paliwa umocowany jest w bezpiecznym miejscu pod tylnymi siedzeniami.
Wyposażenie standardowe wszystkich modeli obejmuje pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy, system Isofix do zamontowania fotelików dziecięcych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla czterech pasażerów, w tym przednie z napinaczami pirotechnicznymi, oraz bezpieczne zagłówki. Wersje comfort i elegance w standardowym wyposażeniu posiadają również poduszkę powietrzną dla pasażera.

Najnowsze technologie

Większość elektronicznych elementów tego samochodu (m.in. elektronicznie sterowany pedał przyspieszenia, sensory w silniku, kontrola układu wspomagania kierownicy, automatyczna skrzynia przekładniowa, ABS, MSR, poduszki powietrzne i wskaźniki) połączona jest wewnętrznie przez innowacyjny system transmisji danych CAN Bus. Pozwala on na natychmiastowe i szybkie zmiany danych cyfrowych pomiędzy poszczególnymi elektronicznymi jednostkami sterującymi.

Cztery silniki benzynowe

Wszystkie trzy wersje nadwozia ąkody fabii posiadają w swojej ofercie bogatą gamę jednostek napędowych. W przypadku sedana są to cztery silniki benzynowe. Podstawowym jest motor o pojemności skokowej 1,4 litra o mocy 50 kW/68 KM i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 2500 obr./min. Jego blok i głowica wykonane są ze stopów lekkich, co plasuje ten silnik w grupie najlżejszych w swojej klasie.
Także następna jednostka ma blok i głowicę wykonaną ze stopów metali lekkich oraz identyczną jak poprzednia pojemność skokową 1,4 litra. Różnice polegają na zastosowaniu dwóch wałków rozrządu. Osiąga ona moc 55 kW/75 KM i maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr./min.
Kolejny silnik, szesnastozaworowy o pojemności skokowej 1,4 litra, jest już wersją bardziej sportową. Maksymalną moc 74 kW/101 KM osiąga przy maksymalnym momencie obrotowym 126 Nm przy 4400 obr./min.
Najmocniejszy w ofercie jest silnik o pojemności skokowej 2 litrów, który moc maksymalną 85 kW/115 KM osiąga przy maksymalnym momencie obrotowym 170 Nm przy 2400 obr./min.

Czy warto kupić?

Škoda fabia sedan nie podbiła serc polskich nabywców (a przynajmniej nie na tyle, na ile liczyła centrala Škody Auto Polska w Poznaniu). Jednak fabia w tej wersji to auto nowoczesne, choć „surowe” (szczególnie we wnętrzu). Jakość wykończenia, funkcjonalność i walory trakcyjne stawiają je w czołówce małych sedanów. Przy podejmowaniu decyzji o nabyciu takiego właśnie auta fabię sedan trzeba postawić w pierwszym szeregu kandydatów do zakupu.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!