sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Moto

Delta wraca

Dodano: 16 czerwca 2008, 12:08

Delta, to historyczna nazwa wyznaczająca jeden ze szczytowych punktów historii Lancii, ale również symbol matematyczny oznaczający zmianę.

"Delta” to zatem uniwersalny znak różnicy, dążenia do doskonalenia i doskonałości, przezwyciężania dawnych ograniczeń. Poszukiwanie ewolucyjnej Delty stanowi podstawę całej strategii.

Pierwszy całkowicie nowy model drugiego stulecia istnienia Lancii - delta, samochód wierny innowacyjnemu powołaniu marki. Choć wyraźnie widać, jak dużo nowa delta ma wspólnego (stylistycznie) z fiatem bravo.

Pierwsza ewolucyjna "delta”, to umiejętność pogodzenia tradycyjnej elegancji Lancii z oryginalnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które po raz pierwszy łączą harmonijnie dynamikę sportowych wozów z komfortem berliny, dobra jak na swoją kategorię przestronnością (rozstaw osi aż 2,7 metra uzupełnia znaczne wymiary pojazdu: długość 4,5 metra, szerokość 1,8 metra i wysokość 1,5 metra).

Nowa delta, zaprojektowana przez Centrum Stylistyczne Lancii, charakteryzuje się wyrazistą kratką chłodnicy, symbolem marki, oraz dynamicznym i masywnym przodem.

Dodatkowej dynamiki nadaje przedniej części obszerny wlot powietrza, który stanowi "przedsmak” temperamentu lancii delty. Dla podkreślenia sportowego i nowoczesnego charakteru modelu, wybrane zostały innowacyjne światła, ozdobione rzędem DIOD w dolnej części (rozwiązanie z znane z Audi).

Tą samą dynamikę można odnaleźć patrząc na bok pojazdu, gdzie wiodący charakter ma wysoka linia pasa oraz tylny słupek w kształcie trapezu, naturalnie podtrzymujący dach Granulce ("flying bridge” inspirowany konstrukcją jachtów).

I właśnie obszerne przeszklenie dachu, o charakterystycznym występie słupków w tylnej części, kończy się spoilerem, doskonale zintegrowanym z oryginalną zaokrągloną tylną szybą o nowoczesnym projekcie pozbawionym struktury perymetrycznej. Wyraz najnowocześniejszej technologii stanowi także wzbogacenie tyłu o pionowe światła diodowe.

Lancia Delta wyróżnia się nowoczesnym i awangardowym design, zgodnym z niepowtarzalnym stylem Lancii z ostatnich lat. Jednak to, co najlepsze, to sposób, w jaki przyjmuje swoich pasażerów: po zajęciu miejsca natychmiast poczujemy się wygodnie dzięki wyjątkowo wygodnemu otoczeniu, bogactwu kolorów i jakości materiałów. Spójrzmy zatem na podsufitkę z materiału dźwiękochłonnego (Noise Absorbing Roof), która zapewnia niezrównaną ciszę podczas jazdy.

Duża powierzchnia szyb bocznych oraz - w niektórych wersjach - wielkoformatowy szklany dach, zajmujący 80 proc. powierzchni sufitu oferuje wyjątkowo dużo światła.

Wszystkie te elementy stają się jeszcze bardziej ekskluzywne dzięki zastosowaniu szlachetnych materiałów - od skóry po Alcantarę - dla wykonania tapicerki oraz obecności "wyróżniającej się” deski rozdzielczej, wykonanej z Benovy®, innowacyjnego i szlachetnego materiału, produkowanego z poliuretanu i oferującego takie same wrażenia dotykowe i wzrokowe, jak prawdziwa skóra.

Należy podkreślić, że na życzenie można wybrać także szlachetną tapicerkę “pieno fiore” firmy Poltrona Frau® - ekskluzywny element łączący klasę Lancii z jedną z najsłynniejszych na świecie marek "Made in Italy”: efekt końcowy, to "wciągające” emocjonalnie wnętrze o wybitnie rzemieślniczym charakterze.

Oprócz tego, wnętrze pojazdu staje się prawdziwym salonem dzięki przesuwnej tylnej kanapie o regulowanym kącie oparcia (z możliwością regulacji do 25°), która pozwala powiększyć już przestronny bagażnik (z 380 litrów do 465), albo - po odpowiednim przesunięciu i rozłożeniu - uzyskać pełny relaks w pozycji leżącej, jak na luksusowym fotelu podczas lotu międzykontynentalnego.

Nie można też zapominać o przestronności tylnych miejsc Lancii Delty, najlepszej w segmencie i jedynej dwubryłowej berliny, która oferuje możliwość regulacji oparcia tylnego siedzenia i przesuwania siedzenia.

Wszystkie jednostki są wyposażone w turbosprężarki i 6-biegowe skrzynie biegów (ręczne, półautomatyczne i automatyczne). Bezpośrednio po premierze będą dostępne trzy silniki: 1.4 Turbo Jet 120 KM i 150 KM (obydwa benzynowe) oraz turbodiesel MultiJet 1.6 120 KM (Euro 5), w połączeniu z nowoczesną półautomatyczną skrzynią biegów.

Dołączą do nich stopniowo dwie absolutne nowości: 2.0 MultiJet 165 KM oraz 1.9 Twin Turbo MultiJet 190 KM.

Następnie gama zostanie uzupełniona przez kolejny innowacyjny silnik: 1.8 Di Turbojet 200 KM (silnik "z bezpośrednim wtryskiem benzyny” w połączeniu z nowoczesną, sześciu biegową automatyczną skrzynią biegów). Wszystkie trzy silniki, zgodne z normą Euro 5.

Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!