sobota, 10 grudnia 2016 r.

Moto

Fabia - spojrzenie po kilku miesiącach


Škoda fabia już podczas premiery wywołała wielkie zainteresowanie. Pierwszą swoją nagrodę, "Złotą kierownicę” otrzymała w ankiecie niemieckiego czasopisma Bild am Sonntag. Wkrótce Fabia znalazła się także w ścisłym gronie pięciu finalistów najbardziej prestiżowego konkursu "Car of the Year 2000”.

Potem przyszły kolejne wyróżnienia i nagrody w licznych międzynarodowych konkursach. Czy dziennikarze nie mylili się obsypując nagrodami nowy czeski produkt?
Fabia ma doskonałe warunki do zdobywania kolejnych sukcesów. Oferuje trzy wersje nadwoziowe, każda o przestronnym wnętrzu, wysoki poziom bezpieczeństwa, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, komfort jazdy, bogate wyposażenie.
Czeski kompakt spełnia wszystkie aktualnie obowiązujące normy bezpieczeństwa. Są to normy dotyczące zderzeń czołowych, bocznych, także w przypadku przewrócenia się pojazdu na dach. We wszystkich krajach, do których fabia jest eksportowana, kryteria te będą obowiązywać od 2005 roku.
Benzynowy silnik o pojemności skokowej 1,4 l o mocy 68 KM. Kolejny silnik o pojemności skokowej 1,4 l ma dwa wałki rozrządu i wykonany został w technice czterozaworowej. Moc maksymalną 101 KM osiąga przy 6000 obr./min.
Ekonomicznym silnikiem jest wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa SDI o pojemności skokowej 1,9 l i mocy 47 kW (64 KM). Interesujący jest silnik o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 75 KM. Jest konstrukcyjnym odpowiednikiem silniejszej wersji 1,4 (101 KM).
Najwyższym osiągnięciem technicznym jest nowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem TDI o pojemności skokowej 1,9 l, o mocy 101 KM. Dostarczanie paliwa do cylindrów realizowane jest za pomocą pompowtryskiwaczy.
Najmłodszy członek rodziny, ąkoda fabia, ma zupełnie nową płytę podłogową. Cechą charakterystyczną jest stosunkowo duży rozstaw osi, podobnie jak przednich i tylnych kół. Takie rozwiązanie konstrukcyjne ma bezpośredni wpływ na dobrą stabilność pojazdu na drodze, tworząc w efekcie wrażenie pojazdu sportowego i dynamicznego. Płyta podłogowa fabii rozpoczyna w koncernie Volkswagen nową erę, wyznaczając jednocześnie nowe wymiary bezpieczeństwa, komfortu i techniki jazdy.
Fabia jest zapowiedzią serii zmian w koncernie VW. Na bazie tego modelu powstają nowe polo, nowa ibiza.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO