poniedziałek, 5 grudnia 2016 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - dziś BMW seria "3”

Dodano: 23 stycznia 2002, 16:36
Autor: (wxl),

Coraz częściej BMW serii "3” nowej generacji zaczyna pojawiać się na giełdach. Niewątpliwie ten przebój sprzed kilku lat firmy to dobra decyzja, niestety w dalszym ciągu kosztowna.

BMW "3” to bardzo udany model samochodu. Świadczą o tym statystyki sprzedaży na rynkach w Europie Zachodniej oraz bardzo mały procent utraty wartości. Jest to zasługa wysokiej jakości i niezawodności niemieckich aut, należących do elity światowej motoryzacji.
"Trójka” w nadwoziu z początku lat 90. nadal nic nie traci ze świeżości i eleganckiego wyglądu. W dalszym ciągu jest to reprezentacyjny samochód, niestety cieszący się nadal sporym powodzeniem wśród złodziei.
W pierwszej fazie produkcji "trójki” nie uniknięto błędów, grzechów młodości. Piszczące hamulce, wady układu elektrycznego, niedokładne wykończenie karoserii, to tylko niektóre z grzechów głównych. Producent pod naciskiem klientów musiał usunąć występujące w tych modelach niedociągnięcia. W kwietniu 1992 roku wprowadzono szereg zmian, które korzystnie wpłynęły na ten model. Uwaga potencjalnych nabywców powinna być zatem skoncentrowana na modelach wyprodukowanych po tej dacie.
Dla zwolenników marki BMW, nie posiadających zbyt obfitego zaplecza finansowego, możemy polecić starsze roczniki "trójki”. Odznaczają się one dużą odpornością na korozje oraz wysoką trwałością podzespołów mechanicznych.
"Trójki” mają też wady. Do głównych należy przecierający się pasek zębaty, który po przejechaniu określonego w instrukcji obsługi dystansu powinien być bezzwłocznie wymieniony. W przeciwnym razie może dojść do awarii rozrządu, czego efektem będzie zdemolowanie głowicy silnika, zakończone kosztownym remontem. Jeżeli nabywamy BMW serii "3”, powinniśmy się udać do autoryzowanej stacji serwisowej w celu dokonania dokładnego przeglądu nabytego samochodu. Problem jednak w tym, że w Lublinie i regionie nie ma serwisu BMW. Radzimy zatem wybrać jeden z dobrych serwisów mechanicznych, których obecnie nie brakuje.
Do wad "trójki” zaliczyć należy także duże szumy wiatru podczas jazdy, nieszczelne uszczelki w drzwiach, wadliwe działanie centralnego zamka, wycieki oleju z silnika w samochodach z przebiegiem ponad 100 tys. kilometrów.
Plusy natomiast to przestronne wnętrze, duża odporność karoserii na rdzę, dobre osiągi i własności jezdne.

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego BMW serii \"3”

Nadwozie:
Korodujące lustra reflektorów, uszkodzenia centralnego zamka,
jakość i dokładność montażu uszczelek, szczelność szyberdachu.


Podwozie:
Stan hamulców, szczególnie klocków z przodu, korozja przewodów hamulcowych.


Zespół napędowy:
Wycieki oleju, stan paska zębatego, stan układu
elektrycznego oraz szczelność pompy wodnej

Silniki godne polecenia:

1,8 litra, czterocylindrowy, benzynowy o mocy 113 lub 115 KM,
w miarę ekonomiczny a przy tym żwawy.
Dla zwolenników szybkiej jazdy godny polecenia jest 2,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 192 KM. Dobrze wyważony, lekko wchodzący w obroty, niezwykle dynamiczny, niestety nienasycony. Zużycie paliwa ponad 11 litrów na 100 km (średnio!).
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO