piątek, 9 grudnia 2016 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - Nissan almera – rocznik 1995

Dodano: 5 czerwca 2002, 17:12
Autor: (p.p.),

Salon samochodowy Frankfurt 1995 był miejscem debiutu nowej nazwy w gamie samochodów Nissan w Europie – almera.

Almera jest europejską siostrą nissana pulsar, znanego z rynku japońskiego i amerykańskiego.
Model almera na rynku wtórnym jest dostępny w wersji hatchback trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej, jak też w wersji czterodrzwiowego sedana. Występuje w trzech wersjach wyposażenia: luksusowe i dwóch sportowych. Każda z nich posiada kilka poziomów kompletacji: LX, GX, SLX, S (oprócz czterodrzwiowej) oraz SR.
Gama silników przedstawia się następująco: dwa elastyczne, l6-zaworowe silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 oraz 1,6 litra z wielopunktowym układem wtrysku paliwa i małej zawartości substancji szkodliwych w spalinach. Są one dostępne w połączeniu z pięciobiegową ręcznie sterowaną skrzynią biegów. Ulepszoną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów można spotkać w zestawieniu z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Wersje LX i S są spotykane wyłącznie z silnikiem 1,4, zaś wersja SR tylko z silnikiem 1,6; wersje GX i SLX mogą być wyposażone w dowolny silnik, włączając w to 2-litrowy, wysokoprężny (rzadkość na naszym rynku). Silnik 1,4 l został zaprojektowany specjalnie z myślą o rynku europejskim.
Wszystkie wersje modelu almera łączą w sobie przyjemność kierowania i funkcjonalność. Cechują się one przodującymi w swej klasie statecznością i kierowalnością, połączo­nymi z wysokim poziomem komfortu jazdy, co uzyskano dzięki zastosowaniu jako tylnego zawieszenia przestrzennie prowadzonej belki skrętnej, użytej po raz pierwszy w luksusowym modelu nissana maxima QX. Oprócz uzyskania wspaniałych właściwości jezdnych, to zwarte zawieszenie tylne w połączeniu z dużym rozstawem osi, pozwoliło uzyskać wyjątkowo przestronne wnętrze jak na tę klasę pojazdów – szczególnie, jeśli chodzi o miejsce na siedzeniach tylnych w okolicach głowy, barków i kolan, a także obszerną przestrzeń bagażową.
Nie polecamy indywidualnie sprawdzać stanu technicznego upatrzonej almery. W autoryzowanym serwisie za niewielką opłatą mechanik dokona szczegółowej analizy stanu technicznego upatrzonego egzemplarza.

Gdzie warto zajrzeć przed kupnem używanego samochodu

Nadwozie: O ile nie było wypadku, a w konsekwencji naprawy, szczególnie źle wykonanej, to nie ma obaw. Rdzy nie powinno być. Radzimy jednak zmierzyć grubość powłoki lakierniczej przy pomocy specjalnego urządzenia, które jest na stanie większości stacji serwisowych.


Silnik: Bez zarzutu. Rutynowa kontrola powinna wystarczyć.


Podwozie: Almera przejęła wszystkie najlepsze cechy zwieszenia sunny. Z tym elementem nie powinno być kłopotów. Kontrolnie jednak polecamy wykonanie badania wzrokowego i komputerowego.

Mocne strony almery model 1995

• Całkowicie nowa konstrukcja nadwozia (jak na owe czasy).
• Tylne zawieszenie w postaci przestrzennie prowadzonej belki skrętnej we wszystkich wersjach.
•Wszystkie silniki benzynowe z 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa.
• Poduszka powietrzna kierowcy jako wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji; poduszka pasażera jako opcja.
• We wszystkich wersjach belki wzmacniające w drzwiach zabezpieczają przed skutkami zderzeń bocznych.
• Wszystkie wersje są dostępne z tylnymi pasami bezpieczeństwa typu ALR/ELR, mogącymi stanowić zabezpieczenie także dla dzieci, a pasy przednie – z regulacją wysokości i napinaniem wstępnym.
•Wszystkie wersje wyposażone w filtr powietrza kierowanego do wnętrza pojazdu.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO