niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Moto

Gdzie zajrzeć przed kupnem używanego samochodu - Nissan sunny

Dodano: 22 maja 2002, 16:09

Kto chce mieć solidny samochód, a przy tym liczy koszty eksploatacji, to powinien zastanowić się nad kupnem używanego nissana sunny. Wersja z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym to dobre, trwałe i oszczędne auto. Sunny wprawdzie nie zjeżdża już z taśmy, bo jego produkcja skończyła się w 1995 roku, ale wciąż cieszy się powodzeniem wśród użytkowników.

Sunny jest dostępne w kilku wersjach nadwozia, w odmianie sedan oraz hatchback 3- i 5-drzwiowej, a także jako praktyczne kombi. Na bazie sunny skonstruowany jest sportowe coupé, model 100NX. Wszystkie wersje, poza coupé, oferują dosyć spory bagażnik. W wersji sedan mamy do dyspozycji 440 litrów pojemności, a w wersji hatchback 430 litrów. Po złożeniu siedzeń w hatchbacku powierzchnia bagażowa znacznie się powiększa i jest bardziej praktyczna w porównaniu z wersją sedan. To jednak wiąże się ze specyfiką nadwozia sedan i hatchback, bez względu na markę czy klasę samochodu.
Sunny mimo swego nie najnowszego wyglądu nie budzi jednak kontrowersji estetycznych. Klasyczna bryła nadwozia, solidne wykończenie wnętrza czynią z sunny solidnego średniaka. Warte podkreślenia jest dokładne wykończenie wnętrza. Przemyślane jest rozmieszczenia wskaźników na desce, dobrze dobrane wygodne fotele – to kolejny atutu tego modelu. Plastiki użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości, choć nie budzą zachwytu.

Elementy, na które warto zwrócić uwagę

Zespół napędowy
Największym atutem sunny są zespoły napędowe, szczególnie silniki. Gama jednostek napędowych w sunny, w modelach najczęściej spotykanych na giełdach, to w zasadzie trzy silniki. Dwa benzynowe 1,4 litra i 1,6 litra oraz silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litra.
Nim dokonamy wyboru jednostki napędowej radzimy dokładnie przekalkulować wybór. Samochody używane z silnikiem wysokoprężnym są droższe w zakupie, wprawdzie mniej palą, ale za to pochłaniają nieco więcej środków podczas eksploatacji. Mamy tu na myśli konieczność częstszych wizyt na stacjach serwisowych, co 5 tysięcy. Silniki benzynowe w sunny przeglądy okresowe mają ustalone co 15 tysięcy kilometrów. Poza tym w dieslu raz na 100 tys. km należy wymienić pasek rozrządu (nie ma tej konieczności w benzynie) i raz na 150 tys. km wymienić końcówki wtryskiwaczy oraz dokonać regulacji aparatury wtryskowej. Jednak diesle odpłacają się niskim zużyciem paliwa, około 5 litrów oleju napędowego na 100 km oraz wysoką trwałością. Remont główny jest przewidziany po przebiegu 500 tys. km.

Nadwozie
Jak zwykle w przypadku samochodów japońskich nie ma obaw przed korozją. Jedynie w modelach starszych można spotkać początki korozji na łączeniu błotnika tylnego z progiem.

Podwozie
Z podwoziem w sunny nie powinno być żadnych problemów. Specyficzna konstrukcja podwozia jest odporna na polskie dziury. Rzadko kiedy przed 100 tysiącami kilometrów zachodzi konieczność wymiany końcówek. Nieco mniejszą trwałością charakteryzują się amortyzatory. Generalnie jednak podwozie to także mocny punkt nissana sunny.

Zawsze w serwisie

Nie polecamy indywidualnie sprawdzać stanu technicznego upatrzonego nissana sunny. W Lublinie działa autoryzowany serwis tej i marki i za niewielką opłatą mechanik dokona szczegółowej analizy stanu technicznego upatrzonego egzemplarza. W województwie lubelskim autoryzowany serwis prowadzi firma Autoniss, mieszcząca się w Lublinie, w kompleksie Polmozbytu na Majdanku.

Ceny używanych nissanów sunny

Nissan sunny 1990 6,5
Nissan sunny 1991 11,1
Nissan sunny 1992 12,0
Nissan sunny 1993 12,5-13,5
p.p.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO