niedziela, 22 października 2017 r.

Moto

Genewa kipi nowościami

  Edytuj ten wpis
Dodano: 5 marca 2008, 17:33
Autor: Paweł Puzio

Koniec zimy w motoryzacji. Salon w Genewie otwiera sezon 2008 wielkich wystaw i europejskich premier samochodowych.

Oto niektóre z nich, prosto z Genewy.

Mazda

W Genewie będzie mieć miejsce światowa premiera wersji trzydrzwiowej, która napędzana będzie jednym z czterocylindrowych silników. Benzynowym o pojemności skokowej 1,3 l lub 1,5 l lub wysokoprężnym 1,4 MZR-CD. Ze względu na niewielka masę własną, ok. 1000 kg, można spodziewać się, że w tej wersji nadwoziowej mazda będzie wyjątkowo dynamiczna.

Nissan

W Genewie debiutuje następca modelu nissan skyline. GT-R, bo o nim mowa, otrzymał 6-cylindrowy widlasty silnik o pojemności 3,8 l oferujący 350 kW (476 KM) mocy i 590 Nm momentu obrotowego. Z takimi osiągami radzi sobie 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów GR6 z trybem sekwencyjnym, która znajduje się przy tylnym dyferencjale (system transaxle).

Nissan twierdzi, że GT-R przyśpiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,5 s i ćwierć mili (400 m) przejeżdża w 11,7 s. Prędkość maksymalna 307 km/h. Porównując dane porsche 911 turbo (997) w stosunku do ceny GT-R, która w USA ma wynieść ok. 80 tys. dolarów, trzeba przyznać, że Nissan przygotował mocnego konkurenta.

Peugeot

Następca modeli 307 break i 307 SW oficjalnie zadebiutuje podczas nadchodzących targów samochodowych w Genewie. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 508 l, a na pokładzie zmieści się aż siedmiu podróżnych.

W porównaniu z hatchbackiem, kombi 308 SW oferuje wydłużony o 100 mm rozstaw osi (w sumie 2708 mm) i dłuższy tylny zwis (+ 124 mm). W porównaniu z poprzednią generacją peugeot 308 SW wydłużył się o 71 mm do 4,5 m.

Peugeot zapewne zainteresuje swoim bogato przeszklonym nadwoziem, powierzchnia wszystkich szyb wynosi 5,58 mkw., co lokuje peugeota w czołówce swojej klasy. Zwiększyła się także powierzchnia przeszklonego dachu panoramicznego, jego długość wynosi teraz 1588 mm (+ 300 mm w porównaniu z 307 SW).

Pod maską pojawi się szeroka gama jednostek napędowych obejmująca silniki benzynowe 1.4 VTi (70 kW/95 KM; 136 Nm), 1.6 VTi (88 kW/120 KM; 160 Nm), 2.0 BioFlex (107 kW/145 KM; 208 Nm), 1.6 THP (103 kW/140 KM; 240 Nm), 1.6 THP (110 kW/150 KM; 240 Nm) oraz 1.6 THP (128 kW/174 KM; 240-260 Nm) i wysokoprężne 1.6 HDi (66 kW/90 KM; 215 Nm), 1.6 HDi FAP (80 kW/109 KM; 240-260 Nm) oraz 2.0 HDi FAP (100 kW/136 KM; 320-340 Nm).

Dacia

Dacia kontynuuje proces poszerzenia swojej oferty i po modelach logan, wprowadza sandero, dużego 5-drzwiowego hatchbacka, produkowanego w rumuńskich zakładach w Pitesti. Dacia sandero będzie wprowadzana do sprzedaży w Europie począwszy od czerwca 2008 roku. W Polsce auto pojawi się jesienią 2008 roku.

Dacia sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie, zarazem dynamicznym i świadczącym o solidności. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Zderzak i osłona chłodnicy doskonale wpisują się w linię nadwozia.

Linia boku, przypominająca odwróconą falę, wzmacnia wrażenie solidności dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Stylistyka tyłu podkreśla przestronność i solidność auta.

Dacia sandero jest wyposażona w silniki benzynowe (1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM).

Renault

Renault jako jeden z ostatnich producentów dołączył do producentów modeli typu SUV. Pomaga mu w tym Nissan, który ma duże doświadczenie w produkcji samochodów terenowych. Powstał na bazie modelu X-Trail i będzie produkowany w Korei.

Koleos dostarczany będzie w dwóch wersjach napędu. Przedni napęd to silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 126 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 226 Nm (nissan TR25), który współpracuje z manualną sześciostopniową lub bezstopniową przekładnią CVT.

W Europie turbodiesle mają już francuski rodowód. Oba czterocylindrowe dCi. W wersji podstawowej 2,0 dCi o mocy 110 kW i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm z przednim napędem lub czterech kół, z sześciostopniową manualną lub automatyczną przekładnią. Mocniejsza wersja 2.0 dCi o mocy 127 kW i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm z sześciostopniową manualną przekładnią. Koleos otrzymał podwozie nissana X-Trail. W normalnych warunkach moment przenoszony jest jedynie na przednią oś, system All-mode-4x4 w przypadku utraty przyczepności jest w stanie przenieść do 50 proc. siły napędowej na tylne koła. Prześwit nowego modelu wynosi 206 mm, a w przypadku turbodiesla 188 mm, kąt najazdu 27 stopni i 31 stopni (z tyłu).

Volkswagen

Pierwsza generacja scirocco została zaprezentowana publicznie przed 34 laty, także w Genewie. Teraz Volkswagen świętuje comeback tego legendarnego dwudrzwiowego auta. Sirocco to sportowy samochód na każdą okazję. Napędzany będzie przez cztery dynamiczne a jednocześnie oszczędne silniki TDI i TSI. Ich zakres mocy rozciąga się od 90 kW / 122 KM do 147kW / 200 KM. Ten nowy samochód sportowy wyposażony będzie w wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład adaptacyjna regulacja zawieszenia. Wprowadzenie scirocco na rynek zaplanowane jest na koniec lata.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!