sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Moto

Kultowy sportowiec

Autor: (p.p.)

Skrót GTI stał się symbolem całego „gatunku” samochodów i „kompaktowej dynamiki”. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie koncern Volkswagen pokazał Golfa GTI piątej generacji, napędzanego nowym silnikiem FSI Turbo o mocy 147 kW / 200 KM.

Jak grot
Model studyjny łączy w sobie tradycyjne cechy GTI ze stylistyką nowej generacji. Podobnie jak w przedstawionym podczas salonu IAA modelu studyjnym roadstera o nazwie concept R, także w GTI dominuje wyraźny motyw „V” w przedniej części nadwozia. Pokrywa silnika wymodelowana jest w kształcie grota strzały, a jej przedłużenie tworzy w przednim spojlerze obramowanie czarnej błyszczącej osłony chłodnicy. Kratownica chłodnicy o strukturze plastra miodu otoczona jest charakterystyczną dla GTI czerwoną listwą ozdobną.
Trzy duże otwory wlotowe powietrza w zderzaku podkreślają moc nowego silnika FSI Turbo. Dolna część samochodu wykończona jest czarnymi elementami charakterystycznymi dla GTI.
Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium. Aby zapobiec ślizganiu się umieszczono na nich elementy gumowe. Zaprojektowane od nowa sportowe fotele wykonane ze skóry (również z tyłu pojedyncze fotele) są doskonale dopracowane pod względem ergonomicznym i już na pierwszy rzut oka zapraszają do podróży. Zwłaszcza ich wysokie oparcia i optycznie zintegrowane z nimi regulowane zagłówki nadają wnętrzu niezwykle sportowy charakter.

Powrót do tradycji

Podobnie jak w pierwszej generacji GTI z 1976 roku, także w modelu studyjnym GTI z roku 2003 zastosowano trójramienną kierownicę wykonaną ze skóry. Na każdym z ramion znajduje się aluminiowy element ozdobny, a na ramieniu pionowym umieszczono logo GTI. Miejsce, w którym kierowca trzyma kierownicę zostało wyprofilowane i pokryte zamszem jak w samochodach rajdowych. Okrągłe zegary obramowane są aluminiowymi pierścieniami.

Jak w piątce

W modelu studyjnym GTI można znaleźć rozwiązania techniczne pochodzące z golfa piątej generacji: nowe dynamiczne i bezpieczne podwozie (wraz z ESP i asystentem hamowania), nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, bezpośredni wtrysk benzyny (FSI) wspomagany w GTI turbosprężarką oraz nową sekwencyjną skrzynię biegów (DSG).
Dostosowując się do wysokiej mocy silnika i filozofii GTI w modelu studyjnym zastosowano wyraźnie sztywniejsze, lecz nadal zapewniające odpowiedni komfort jazdy, sportowe podwozie. Nowe, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z szerokimi oponami gwarantują doskonały kontakt z podłożem i umożliwiają montaż większych niż dotychczas hamulców z zaciskami w czerwonym kolorze. Nowością jest także układ wydechowy z podwójną końcówką rury wydechowej.

Kiedy w produkcji?

Z pewnością pojawi się pytanie, czy model studyjny będzie w przyszłości modelem seryjnym? Będzie. Kiedy? Salon Paryski 2004 byłby dobrym momentem na wprowadzenie go na rynek.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!