niedziela, 4 grudnia 2016 r.

Moto

Kultowy sportowiec

Autor: (p.p.),

Skrót GTI stał się symbolem całego „gatunku” samochodów i „kompaktowej dynamiki”. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie koncern Volkswagen pokazał Golfa GTI piątej generacji, napędzanego nowym silnikiem FSI Turbo o mocy 147 kW / 200 KM.

Jak grot
Model studyjny łączy w sobie tradycyjne cechy GTI ze stylistyką nowej generacji. Podobnie jak w przedstawionym podczas salonu IAA modelu studyjnym roadstera o nazwie concept R, także w GTI dominuje wyraźny motyw „V” w przedniej części nadwozia. Pokrywa silnika wymodelowana jest w kształcie grota strzały, a jej przedłużenie tworzy w przednim spojlerze obramowanie czarnej błyszczącej osłony chłodnicy. Kratownica chłodnicy o strukturze plastra miodu otoczona jest charakterystyczną dla GTI czerwoną listwą ozdobną.
Trzy duże otwory wlotowe powietrza w zderzaku podkreślają moc nowego silnika FSI Turbo. Dolna część samochodu wykończona jest czarnymi elementami charakterystycznymi dla GTI.
Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium. Aby zapobiec ślizganiu się umieszczono na nich elementy gumowe. Zaprojektowane od nowa sportowe fotele wykonane ze skóry (również z tyłu pojedyncze fotele) są doskonale dopracowane pod względem ergonomicznym i już na pierwszy rzut oka zapraszają do podróży. Zwłaszcza ich wysokie oparcia i optycznie zintegrowane z nimi regulowane zagłówki nadają wnętrzu niezwykle sportowy charakter.

Powrót do tradycji

Podobnie jak w pierwszej generacji GTI z 1976 roku, także w modelu studyjnym GTI z roku 2003 zastosowano trójramienną kierownicę wykonaną ze skóry. Na każdym z ramion znajduje się aluminiowy element ozdobny, a na ramieniu pionowym umieszczono logo GTI. Miejsce, w którym kierowca trzyma kierownicę zostało wyprofilowane i pokryte zamszem jak w samochodach rajdowych. Okrągłe zegary obramowane są aluminiowymi pierścieniami.

Jak w piątce

W modelu studyjnym GTI można znaleźć rozwiązania techniczne pochodzące z golfa piątej generacji: nowe dynamiczne i bezpieczne podwozie (wraz z ESP i asystentem hamowania), nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, bezpośredni wtrysk benzyny (FSI) wspomagany w GTI turbosprężarką oraz nową sekwencyjną skrzynię biegów (DSG).
Dostosowując się do wysokiej mocy silnika i filozofii GTI w modelu studyjnym zastosowano wyraźnie sztywniejsze, lecz nadal zapewniające odpowiedni komfort jazdy, sportowe podwozie. Nowe, 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z szerokimi oponami gwarantują doskonały kontakt z podłożem i umożliwiają montaż większych niż dotychczas hamulców z zaciskami w czerwonym kolorze. Nowością jest także układ wydechowy z podwójną końcówką rury wydechowej.

Kiedy w produkcji?

Z pewnością pojawi się pytanie, czy model studyjny będzie w przyszłości modelem seryjnym? Będzie. Kiedy? Salon Paryski 2004 byłby dobrym momentem na wprowadzenie go na rynek.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO