sobota, 10 grudnia 2016 r.

Moto

Nadjeżdża nowy ford fiesta

Dodano: 12 lutego 2002, 15:23

"Jesteś lekiem...” zaśpiewała kiedyś Krystyna Prońko w słynnym przeboju z lat 80. Cytat ten jak ulał pasuje do sytuacji Forda
i najnowszej, zaplanowanej na jesień, premiery fiesty. Najnowsze dziecko Forda, chyba najbardziej oczekiwane, ma radykalnie poprawić sprzedaż oraz przywrócić należną tej marce pozycję na polskim rynku.

Naprawdę, jaki jesteś...

13 lat czekaliśmy na premierę nowego forda fiesty. Stary model przeszedł wiele zmian, lecz kres jego dni musiał nadejść. I nadszedł. Czas na nowe pokolenie.
Wszystko jednak co nowe jest w pewnym sensie tajemnicą, którą poznajemy z czasem. Tak jest i z nowym fordem fiestą.
Możemy opisać jego walory zewnętrzne. Niewątpliwie ładna karoseria, nowoczesna linia. To już jednak znamy ze zdjęć, które obiegły całą polską prasę motoryzacyjną.

Dwa inteligentne \"jaśki”

W nowej fieście o bezpieczeństwo pasażerów dba system IPS (Inteligentny System Bezpieczeństwa). Jego głównym elementem są dwie czołowe poduszki powietrzne, o dwóch stopniach napełniania, w zależności od siły zderzenia. Ma to ogromne znaczenie dla pasażerów, gdyż nie trzeba od razu po wypadku jechać do chirurga, aby nastawić połamaną kość nosową. Owe poduszki to wyposażenie seryjne nowej fiesty. Poduszki powietrzne są odpalane etapami, w odstępach czasowych, ściśle według zaprogramowanej sekwencji dostosowanej do najbardziej prawdopodobnego scenariusza wypadku.
Za dopłatą lub w bogatszych kompletacjach można otrzymać poduszki boczne montowane w przednich fotelach oraz kurtynki powietrzne chroniące głowy pasażerów przy bocznym uderzeniu w pojazd.
Poduszki powietrzne to tylko wąski wycinek całego skomplikowanego systemu zapewniającego bezpieczeństwo pasażerom nowej fiesty.

Skorupka po jajku

Ford fiesta, jak wszystkie nowoczesne małe samochody, przypomina skorupkę po jajku na miękko. Każdy centymetr wnętrza jest dokładnie zaplanowany i wykorzystany. Stąd też analogia do skorupki.
Nowa fiesta jest przykładem małego samochodu, który przy swych niewielkich gabarytach jest bardzo zwrotny i jednocześnie obszerny wewnątrz. Zdaniem twórców fiesta oferuje dość miejsca dla pięciu pasażerów. Ważne jest też, że zdołano wygospodarować spory, bo 284-litrowy bagażnik, o dobrze zaprojektowanej przestrzeni użytkowej.

Jedzie za rękę

Konstruktorzy zapewniają, że nowy ford fiesta prowadzi się tak samo jak wygląda, czyli bardzo dobrze. Niestety, nie mogliśmy sprawdzić. Pozostaniemy, zatem przy zapewnieniach konstruktorów nowego modelu. Można tylko przypuszczać, że jeżeli nowa fiesta jest podobna do focusa, to zachowanie na jezdni jest OK.
No cóż, na koniec najważniejsze. Ceny nie znamy, ale możemy już dzisiaj poinformować, że nowa fiesta wejdzie na rynek w okolicach września, po salonie paryskim. Czekamy z niecierpliwością.

Osiągi forda fiesty, czyli przegląd wersji silnikowych

Dla poszczególnych silników 1,3 Duratec 8V 1,3 Duratec 8V 1,4 Duratec 16V 1,6 6 Duratec 16V 1,4 Duratorq TDCi

Prędkość maks. (km/h) 150 158 168 185 164

Przysp. od 0 do 100 km/h (sek.) 18,9 15,8 13,2 10,6 14,9

Moc max. w KM 58 68 80 100 68

Zużycie paliwa w cyklu miejskim 9 litrów /100 km 8,2 8,2 8,6 9,1 5,3

Jazda poza miastem 5,0 5,0 5,1 5,2 3,7

Średnie zużycie 6,2 6,2 6,4 6,6 4,3

Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO