Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

6 grudnia 2016 r.
18:54

Nowe Audi A5: Zdecydowanie męski typ

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 3 A A

Otoczenie dopasowało się do samochodu. Słynna droga 100 zakrętów w Kotlinie Kłodzkiej, z Radkowa do Kudowy Zdroju, nie była wyzwaniem dla nowego audi A5, ale spełnieniem hedonistycznego marzenia każdego kierowcy. Pod maską „mruczał” 3-litrowy diesel, niecierpliwie czekając na sygnał do jazdy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Rasowe coupe daje wiele możliwości konfiguracji. Parę chwil zajęło „wrzucenie” auta w tryb dynamiczny. Przełożenia w 7-stopniowej skrzyni S-tronic ulegają skróceniu, a silnik kręci się „wyżej”. Zmieni się także charakterystyka zawieszenia. I tak dość „twarde” auto przeistacza się w rzymski rydwan, kopiujący 1:1 podłoże. I jeszcze jedno. ESP także zostało wyłączone, choć tak naprawdę czuwało w tle, ale dyskretnie.

Wyzwanie czy rozgrzewka

Zanim jednak puszczę się drogą 100 zakrętów, to chwila o technice. 3-litrowy diesel umieszczony pod maską oferuje 218 KM i 400 Nm. Te wartości, jak na auto o sportowych genach, nie są powalające. W zupełności jednak wystarczają, aby dawka emocji solidnie przyspieszyła tętno. 7-biegowa skrzynia S-tronic współpracuje z układem quattro. W zależności od wyboru trybu jazdy więcej momentu i mocy może trafić na oś tylną. Skutek jest oczywisty, tył samochodu przyjemnie zamiata, a uśmiech nie schodzi z twarzy kierowcy. Sercem tego systemu jest międzyosiowy mechanizm różnicowy, który w zależności od trybu jazdy, warunków czy chwilowego zapotrzebowania, żongluje momentem i mocą w iście diabelski sposób: nawet 70 procent może skierować na przednią oś i nawet aż 85 procent na oś tylną. Nie pozostaje nic innego, jak ruszyć na drogę 100 zakrętów. ESP już nie działa, skrzynia pracuje w trybie ręcznym, zawieszenie usztywniło się. Można jechać.

Nie ma zawodnika

Na drodze są złe warunki pogodowe. W dziurach zbiera się woda, asfalt jest dość śliski. Jak to bywa pod koniec listopada. Już pierwsze zakręty rzuciły rękawicę A5. Tył zaczął lekko odjeżdżać, ale dobrze zbalansowane masy pojazdu sprawiają, że łatwo utrzymać go w torze jazdy. Podnoszę zatem poprzeczkę, czyli później dohamowuję, redukcja i więcej gazu. Tył znowu odjeżdża, ale A5 wykazuje duży spokój. Wystarczy lekka kontra i zakręt pokonany z przyjemną nadsterownością.

Precyzja układu kierowniczego oraz szybkość reakcji skrzyni biegów pozwalają bawić się samochodem na krętej drodze. Wielowahaczowe zawieszenie bez trudu radzi sobie nie tylko z ostrymi nawrotami, ale także nawierzchnią wymagającą miejscami natychmiastowego remontu. Nawet błoto i żwir naniesione przez spływającą z gór wodę nie są w stanie wytrącić z równowagi niemieckiego coupe.

Chwilę później, za Kudową wpadamy na odcinek prostej drogi krajowej. Tu audi pokazuje, co jest wart olbrzymi moment obrotowy. 400 Nm niemal wystrzeliwuje A5 na każdym biegu, co niesłychanie skraca czas wyprzedzania na krętej drodze. Olbrzymie, wydajne hamulce zapewniają maksimum bezpieczeństwa. Jazda tym autem to czysta przyjemność, ocierająca się o nieprzyzwoity hedonizm.

Czas na zabawę

Lista tzw. dodatków w A5 jest bardzo długa. Kierowca może wybierać wśród kilku programów jazdy w ramach standardowego Audi drive select. Do woli można modyfikować wirtualny kokpit czy korzystać z bardzo przejrzystego wyświetlacza na szybę. Radar odległości z aktywnym tempomatem pozwala niemal na autonomiczną jazdę po autostradzie. A komputer wespół z aktywną nawigacją i skrzynią S tronic, w zależności od topografii drogi, dobiorą odpowiednie przełożenie. System kamer kontroluje utrzymanie toru jazdy w pasie jezdni, a asystent parkowania sam wstawi A5 w najmniejszą wolną przestrzeń. Na pokładzie jest możliwość oglądania telewizji czy surfowania po internecie. Jednak to system audio „wymiata”. W szczytowej kompletacji, sygnowany przez Bang&Olufsen, brzmi nieziemsko. Łatwo zapomnieć się, że w końcu to jest auto, a nie sala koncertowa. Jeszcze kilka szczegółów może cieszyć, jak wykończenie prawdziwym drewnem, fotele z funkcją masażu czy inteligentne światła ledowe.

„Poprawiaczy” życia kierowcy jest wiele. Ich lista jest tak długa, jak programy wyborcze kilku partii razem wziętych. Jednak audi A5 coupe wciąż pozostaje pełnokrwistym, sportowym samochodem. Ale to nie koniec. W mgnieniu oka zamienia się w samochód rodzinny. Prawie 500-litrowy bagażnik pozwala nie tylko pojechać na zakupy, ale też wybrać się na romantyczne wakacje. Jeżeli ktoś ma pieniądze (ceny zaczynają się od niemal 150 tys. zł, a kończą się na blisko 300 tys. zł plus „ekstrasy) , to nowe A5 jest genialną propozycją. Nie jest wyzywające, choć swoimi walorami może konkurować z wieloma samochodami sportowymi. To jest właśnie dyskretny urok Audi.

Wymiary

Nowe audi A5 coupé ma 4673 mm długości, 1846 mm szerokości i 1371 mm wysokości, rozstaw osi 2764 mm.

Silniki

- 1.4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM), 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM), 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM), 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM, dostępny w przyszłym roku)

Układ przeniesienia napędu

- Manualna skrzynia biegów, S tronic i tiptronic – wszystkie nowej generacji
- W zestawieniu: silnik czterocylindrowy plus przekładnia manualna – nowy, stały napęd na cztery koła quattro o podwyższonej wydajności z techniką ultra
- Opcja dla wariantów z silnikiem 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) i dla modelu S5 z silnikiem 3.0 TFSI o mocy 260 kW (354 KM): stały napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym

Podwozie

- Konstrukcja pięciowahaczowa
- Przeprojektowane, elektromechaniczne wsparcie układu kierowniczego, zapewniające lepsze reakcje pojazdu i większą precyzję prowadzenia, na życzenie z dynamicznym układem kierowniczym pozwalającym lepiej poczuć pojazd i podnieść komfort jazdy
- System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jako element wyposażenia seryjnego
- Opcjonalne podwozie z systemem kontroli zawieszenia, z wyraźnie zróżnicowanymi poszczególnymi trybami pracy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select

Komentarze 3

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 19:48
+1
Kupujcie "szajswageny". Byłem szczęśliwym posiadaczem A5, już nie jestem i "płakałem" jak oddawałem kupcowi. "Przewaga dzięki technice" w mojej a5 /nówka z salonu/ przejawiała się: awaria skrzyni biegów S-tronic po 5 tys. km, następna przy 80 tys. km mechatronika i sprzęgła. Następnie awaria silnika 2,0 TFSI przy 105.000 km, wieczny łańcuch rozrządu nie wytrzymał tak potężnego przebiegu. Kolejna awaria 107.000 km - pompa oleju i znowu coś zaczęło szarpać S-tronikiem, stąd decyzja uciekać z nim "do żyda". Polecam wszystkim miłośnikom marki
Kupujcie "szajswageny". Byłem szczęśliwym posiadaczem A5, już nie jestem i "płakałem" jak oddawałem kupcowi. "Przewaga dzięki technice" w mojej a5 /nówka z salonu/ przejawiała się: awaria skrzyni biegów S-tronic po 5 tys. km, następna przy 80 tys. km mechatronika i sprzęgła. Następnie awaria silnika 2,0 TFSI przy 105.000 km, wieczny łańcuch rozrządu nie wytrzymał tak potężnego przebiegu. Kolejna awaria 107.000 km - pompa oleju i znowu coś zaczęło szarpać S-tronikiem, stąd decyzja uciekać z nim "do żyda"... rozwiń
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 19:35
+1
Artykuł kórwa sponsorowany!
Avatar
talia / 2 kwietnia 2017 o 20:07
audi już mnie wyleczyło z audi....nigdy więcej audi....choć są też inne poglądy
Avatar
talia / 2 kwietnia 2017 o 20:07
audi już mnie wyleczyło z audi....nigdy więcej audi....choć są też inne poglądy
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 19:48
+1
Kupujcie "szajswageny". Byłem szczęśliwym posiadaczem A5, już nie jestem i "płakałem" jak oddawałem kupcowi. "Przewaga dzięki technice" w mojej a5 /nówka z salonu/ przejawiała się: awaria skrzyni biegów S-tronic po 5 tys. km, następna przy 80 tys. km mechatronika i sprzęgła. Następnie awaria silnika 2,0 TFSI przy 105.000 km, wieczny łańcuch rozrządu nie wytrzymał tak potężnego przebiegu. Kolejna awaria 107.000 km - pompa oleju i znowu coś zaczęło szarpać S-tronikiem, stąd decyzja uciekać z nim "do żyda". Polecam wszystkim miłośnikom marki
Kupujcie "szajswageny". Byłem szczęśliwym posiadaczem A5, już nie jestem i "płakałem" jak oddawałem kupcowi. "Przewaga dzięki technice" w mojej a5 /nówka z salonu/ przejawiała się: awaria skrzyni biegów S-tronic po 5 tys. km, następna przy 80 tys. km mechatronika i sprzęgła. Następnie awaria silnika 2,0 TFSI przy 105.000 km, wieczny łańcuch rozrządu nie wytrzymał tak potężnego przebiegu. Kolejna awaria 107.000 km - pompa oleju i znowu coś zaczęło szarpać S-tronikiem, stąd decyzja uciekać z nim "do żyda"... rozwiń
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 19:35
+1
Artykuł kórwa sponsorowany!

Skomentuj

Komentujesz jako Gość
Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

TBV Start Lublin przedłuża kontrakty

TBV Start Lublin przedłuża kontrakty 1 0

W środę nowe umowy z czerwono-czarnymi podpisali: Mateusz Dziemba i Uros Mirković. Obaj zostają w TBV Starcie na kolejny sezon.

Świdnik Air Festival 2018: Co PZL-Świdnik zaprezentuje na pokazach lotniczych?

Świdnik Air Festival 2018: Co PZL-Świdnik zaprezentuje na pokazach lotniczych? 0 0

Świdnik Air Festival bez tych maszyn byłby niepełny. Wczoraj do imprezy dołączył PZL-Świdnik, który podczas lotniczego święta pokaże śmigłowce – współczesne i historyczne.

Quiz: Co wiesz o piłkarskiej Lidze Mistrzów?

Quiz: Co wiesz o piłkarskiej Lidze Mistrzów? 1 0

Najbardziej prestiżowe klubowe rozgrywki piłkarskie wkraczają w decydującą fazę. Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie.

Kozienalia 2018: Znamy kolejną gwiazdę. Dostała dwa Fryderyki

Kozienalia 2018: Znamy kolejną gwiazdę. Dostała dwa Fryderyki 0 0

Organizatorzy tegorocznych Kozienaliów ogłosili kolejną gwiazdę swoich koncertów. Będzie nią laureatka dwóch Fryderyków Daria Zawiałow.

Kontrole w zakładzie drobiarskim, produkcja wstrzymana

Kontrole w zakładzie drobiarskim, produkcja wstrzymana 1 2

W zakładach drobiarskich Sedar w Międzyrzecu Podlaskim wstrzymano produkcję. Dopiero specjalistyczne badania pozwolą podjąć decyzję co dalej. Ma to związek z wyciekiem amoniaku sprzed kilku dni

Kompletnie pijany jechał traktorem. To nie mogło się dobrze skończyć

Kompletnie pijany jechał traktorem. To nie mogło się dobrze skończyć 6 2

Prawie trzy promile alkoholu w organizmie miał traktorzysta, który w Sadurkach (pow. puławski) wjechał w bariery. Trafił do szpitala.

Krzysztof Żuk chce wyłączenia sędziego. Wojewoda ostro o prezydencie
PILNE
film

Krzysztof Żuk chce wyłączenia sędziego. Wojewoda ostro o prezydencie 14 66

 Nie został dziś ogłoszony wyrok w sprawie usunięcia Krzysztofa Żuka z fotela prezydenta Lublina. To efekt złożonego przez Żuka wniosku o odsunięcie od sprawy sędzi, której zarzuca brak bezstronności. Może to na długi czas odwlec wyrok w sporze między prezydentem a wojewodą, który komentuje sprawę ostro: - Żuk stchórzył

MKS Perła może dzisiaj zostać mistrzem Polski

MKS Perła może dzisiaj zostać mistrzem Polski 0 0

MKS Perła Lublin już dzisiaj może zostać mistrzem Polski. Aby tak się stało, musi jednak pokonać na wyjeździe GTPR Gdynia

Puchaczów: Będzie żłobek. A za rok przedszkole

Puchaczów: Będzie żłobek. A za rok przedszkole 0 0

Rodzice z gminy Puchaczów mogą być zadowoleni. Gmina jeszcze w tym roku zorganizuje żłobek w Albertowie. A w przyszłym planuje tam otwarcie oddziału przedszkolnego.

Pracował na polu, odkopał pocisk moździerzowy

Pracował na polu, odkopał pocisk moździerzowy 0 1

Pocisk moździerzowy z czasów wojny znalazł w Wilkowie mężczyzna pracujący na polu.

"Cudowny" filtr do wody za 5 tys. zł. Czytelniczka: Moi rodzice dali się naciągnąć

"Cudowny" filtr do wody za 5 tys. zł. Czytelniczka: Moi rodzice dali się naciągnąć 14 6

Filtr kosztuje prawie 5 tysięcy złotych i ma chronić przed nowotworami oraz sprawiać, że woda będzie bogata w łatwo przyswajalne minerały. Starsi ludzie kupują tak reklamowany produkt. – Jak można w ten sposób ich naciągać?! – oburza się nasza Czytelniczka, której ponad 70-letni rodzice mają problem ze zwrotem „cudownego” urządzenia.

Dalszy ciąg sporu o "zielony plac zabaw". Jest decyzja sądu

Dalszy ciąg sporu o "zielony plac zabaw". Jest decyzja sądu 2 1

Lubelska Spółdzielnia Mieszkaniowa po raz kolejny przegrała w sprawie planowanej budowy – jak nazywa inwestor - domu seniora na osiedlu Piastowskim. Wojewódzki Sąd Administracyjny podtrzymał decyzję wojewody, który nie pozwolił na rozpoczęcie prac.

Sparta Rejowiec Fabryczny i Eko Różanka grają o Puchar Polski

Sparta Rejowiec Fabryczny i Eko Różanka grają o Puchar Polski 3 1

Konia z rzędem temu, kto przewidział, że w finale okręgowego Pucharu Polski w Chełmie zagrają... Sparta Rejowiec Fabryczny i Eko Różanka. Gospodarzem środowego spotkania będzie pierwsza z ekip, a mecz rozpocznie się o godz. 16.30

CBA weszło do szpitala wojskowego w Lublinie. Chodzi o łapówki od firm

CBA weszło do szpitala wojskowego w Lublinie. Chodzi o łapówki od firm 3 8

Delegatura CBA w Lublinie prowadzi śledztwo w sprawie korupcji. Chodzi o wręczanie i przyjmowanie łapówek od przedstawicieli firm od biorących udział w przetargach publicznych organizowanych przez 1 Wojskowy Szpital Kliniczny z Politechniką SP ZOZ w Lublinie

Awantura w sądzie. Pijana 31-latka trafiła do aresztu

Awantura w sądzie. Pijana 31-latka trafiła do aresztu 0 7

7 dni w areszcie. Taką karę ma odbyć kobieta, która awanturowała się w sądzie. Była kompletnie pijana.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.