niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Moto

Nowe Porsche Panamera

Dodano: 8 stycznia 2009, 14:34

Porsche AG zaprezentuje publicznie nowe Panamera na targach Auto Shanghai 2009 w Chinach, które odbędą się w dniach 20 - 28 kwietnia.

Ten czterodrzwiowy samochód, jak żaden inny model z segmentu premium, łączy w sobie cały szereg pozornie wykluczających się cech. Panamera jest tak sportowa, jak można spodziewać się po Porsche, a przy tym gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy.

Mimo zdecydowanie płaskiej sylwetki coupé w przestronnym wnętrzu mogą wygodnie podróżować cztery osoby, a bagażnik bez problemu pomieści ich bagaże. Jednostki napędowe tego modelu mimo swojej dynamiki niezwykle efektywnie obchodzą się z paliwem.

Pod przednią maską pracują wyłącznie nowoczesne silniki w układzie "V” z sześcioma i ośmioma cylindrami oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny, o przedziale mocy od 300 do 500 KM. Wszystkie charakteryzują się doskonałą mocą i momentem obrotowym przy niskim zużyciu paliwa i niewielkiej emisji spalin. W momencie debiutu dostępny będzie silnik wolnossący V8 oraz V8 z doładowaniem.

Siły przenoszone są przez sześciobiegową skrzynię manualną lub nową skrzynię biegów PDK z siedmioma przełożeniami, dostępną jako opcja dla wszystkich modeli panamera. Model z silniki Turbo wyposażony jest natomiast w skrzynię PDK seryjnie.

Dzięki tej przekładni Panamera może poruszać się jak typowo sportowy samochód lub jak komfortowa limuzyna. Na życzenie Porsche oferuje dla swojego modelu Gran Turismo pakiet Sport Chrono, który zmienia charakterystykę silnika i skrzyni biegów na jeszcze bardziej sportową i uwalnia dynamiczne rezerwy tkwiące w Panamerze.

W przypadku silników wolnossących V6 i V8 siła napędowa przenoszona jest seryjnie na tylne koła. Najmocniejszy model z turbodoładowanym silnikiem dysponuje natomiast napędem na wszystkie koła.

Obok stalowego zawieszenia o sportowo - komfortowym dostrojeniu ze zmienną siłą tłumienia panamera może być na życzenie wyposażona w całkowicie nowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z zasobnikiem powietrza. Pozwala ono na szeroki zakres charakterystyk pracy z jeszcze bardziej udoskonalonym komfortem jazdy i ekstremalnie sportową dynamiką. Ponadto pneumatyczne zawieszenie w trybie sport - plus obniża nadwozie, co poprawia aerodynamikę i optymalizuje położenie punktu ciężkości Panamery, zwiększa bezpieczeństwo jazdy oraz obniża zużycie paliwa.

Jako opcja panamera może być wyposażona dodatkowo w Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), aktywnie kompensujące pochylenie boczne przy pokonywaniu zakrętów i jednocześnie poprawiające reakcję na polecenia kierowcy podczas jazdy na wprost na nierównej nawierzchni.

Dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji z dokładnie wyliczonym zastosowaniem stali wysokiej wytrzymałości, metali lekkich takich jak aluminium i magnez oraz tworzywa sztucznego udało się doprowadzić masę Panamery do poziomu niskiego jak na tę klasę samochodów.

Ma to pozytywny wpływ nie tylko na zużycie paliwa, lecz również na dynamikę jazdy.
Czytaj więcej o:
MaFi
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

MaFi
MaFi (9 stycznia 2009 o 00:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zacytuje fragment brytyjskiego programu (motoryzacyjnego) "Top Gear".
Odcinek 5 z ostatnio emitowanej w UK - 12 serii:

"Jeremy Clarkson:
Hej, hej, wiecie, że Porsche zawsze mówi, że nigdy nie zmienią stylu 911.
Ponieważ chcą utrzymać sens tradycji. Nie sądzę, że to prawda.
Uważam, że nie wiedzą jak to zrobić właściwie
Ponieważ nie potrafią, nie mają idei, jak może wyglądać Porsche po zmianach.
Jeżeli pomyślicie o tym, 4-napędowe Cayenne?
Cayenne wygląda jak 911,w której obrócili bagażnik a teraz robią 4-drzwiowe auto, OK,
którą nazwą Panamera, co brzmi jak kapelusz, OK.
Popatrzcie.. [zdjęcie Panamery]
Jest żałosny!

James May:
[kaszel]

Richard Hammond:
Wszystko w porządku?

James Mat:
Nie, właśnie umieram.

Jeremy Clarkson:
Czy to przez to poczułeś się źle? [wskazując ręką na zdjęcie Porsche Panamery]

James May:
Dokładnie przez to, przyjrzałem się dokładnie, jest obleśny

Richard Hammond:
Czy mogę coś powiedzieć na temat tego auta?
To jest Austin Maxi.
Pamiętacie Maxi? czy mamy zdjęcie Austina Maxi?
Popatrzcie... [zdjęcie Austina Maxi]

Jeremy Clarkson:
Dokładnie! to jest Austin Maxi.

Richard Hammond:
Porsche Maxi.

James May:
Jedyną różnicą jest to, że Porsche Austin Maxi będzie kosztować około 90,000 funtów.

Jeremy Clarkson:
Niech no sobie przypomnę, kto to powiedział, "nie, nie chcę Maserati Quattroporte"?
Albo to 4-drzwiowe Lamborghini,które mieliśmy tydzień temu w studio?
To jak wybór między dwiema żonami, jedna brzydka i chamska.
Druga piękna, ze złotym sercem, i mówisz, "Nie, wolę tego kaszalota"
To właśnie jest ten kaszalot!

Jedyne czego potrzebuję to żebyście zabrali ten samochód z moich oczu
i nigdy więcej go nie pokazywali.
Tak się chyba stanie, bo nikt go nie kupi"
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!