Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

6 sierpnia 2003 r.
19:37
Edytuj ten wpis

Skazany na sukces

Autor: Zdjęcie autora (wss)
0 0 A A
 (VW)
(VW)

Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się jesienią 2003 w swoim piątym wcieleniu. Jego stylistyka jest dynamiczniejsza, a rozwiązania techniczne bardziej innowacyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Tydzień temu przedstawiliśmy pierwsze zdjęcia, dzisiaj więcej szczegółów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Tradycja zobowiązuje

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy model jest prawdziwym golfem. Jego wygląd zewnętrzny z charakterystycznym tylnym słupkiem, masywną tylną częścią nadwozia, wybitnie sportowym przodem i muskularną, wznoszącą się ku górze sylwetką, świadczy o wyjątkowej dynamice.
Od swojego debiutu, przed prawie trzydziestoma laty, golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Jedną z tajemnic jego światowego sukcesu (do dziś sprzedano ponad 22 miliony sztuk), jest fakt, że koncern Volkswagen tworząc golfa - bezpośredniego następcę garbusa - stworzył absolutnie "niepodrabialny“ oryginał. Przez cztery generacje jego wygląd był pielęgnowany i stał się stylistycznym odbiciem swoich czasów. Zaprezentowany teraz po raz pierwszy golf piątej generacji nawiązuje do tej niepowtarzalności, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie, stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.

Wyrzeźbiony z bryły

Przód, opracowany od nowa w najmniejszym nawet detalu, zoptymalizowany został pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają "zaostrzone” wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w phaetonie, kierunkowskazami. Nad reflektorami wznoszą się zdecydowanie zarysowane powierzchnie błotników. Jako część pokrywy komory silnika tworzą one razem z osłoną chłodnicy charakterystyczny element stylistyczny w kształcie litery V, podkreślający dynamikę nowego volkswagena.
Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w golfie piątej generacji. Typowe dla marki Volkswagen są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w podzielonej czystymi liniami tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki. Patrząc na nowego golfa można rozpoznać dynamikę i siłę większą niż w którymkolwiek z poprzednich wcieleń.

Wyposażenie - perfekcja w każdym detalu

W chwili debiutu na rynku nowy golf będzie dostępny z nadwoziem trzy - i pięciodrzwiowym z wyposażeniem Trendline, Comfortline lub Sportline. Wszystkie wersje będą miały bogate wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy, obejmujące m.in.: sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu.
Perfekcja charakteryzuje każdy szczegół. Wszystkie obszary funkcjonalne zostały wyraźnie oddzielone, przyciski i wyłączniki umieszczono w miejscach, w których się ich intuicyjnie spodziewamy. Podczas jazdy do tyłu klimatyzacja Climatronic (element wyposażenia dodatkowego) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, a po uruchomieniu spryskiwaczy szyb, inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Opracowane całkowicie od nowa fotele, zapewniają maksymalny komfort podróżowania. Volkswagen oferuje jako pierwszy w tym segmencie samochodów możliwość zamontowania elektrycznie regulowanego w dwóch płaszczyznach podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz ogrzewanie postojowe. Oparcie kanapy tylnej jest seryjnie składane w stosunku 60:40.

Nadwozie - nowy wzór do naśladowania

Szersze (1759 mm / + 24 mm), wyższe (1483 mm / + 39 mm) i dłuższe (4.204 mm / + 57 mm) nadwozie zapewnia większą przestronność kabiny pasażerskiej (+ 65 mm na wysokości kolan z przodu / + 24 mm z tyłu) oraz bagażnika (347 l). To wyraźne zwiększenie wymiarów stanowi pomost do wyższej klasy samochodów i świadczy o ponadklasowości golfa. To samo dotyczy niepowtarzalnego w tym segmencie poziomu jakości: statyczna sztywność nadwozia została poprawiona o 80 procent (!) - nie ma zatem sobie równych wśród modeli konkurencji.

Zawieszenie - made by golf

Nowe, bezpieczne zawieszenie volkswagena jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne. Zoptymalizowana przednia oś z kolumnami prowadzącymi McPherson zapewnia doskonałe prowadzenie samochodu. Z tyłu zastosowano nową oś wielowahaczową. Komfort i właściwości jezdne zostały doprowadzone do perfekcji dzięki nowemu, elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego pracującemu zależnie od prędkości jazdy, które znacznie przyczynia się do podniesienia stabilności pojazdu podczas jazdy na wprost. Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania. Optymalny przebieg hamowania zapewnia nowy układ hamulcowy z udoskonalonym systemem chłodzenia. Zawieszenie golfa gwarantuje niepowtarzalną syntezę, wykraczającego poza swoją klasę, komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Napęd - wtrysk bezpośredni

Magicznym słowem w zespole napędowym jest "wtrysk bezpośredni”. Przykład pierwszy: TDI. Nowym wzorem do naśladowania pod względem elastyczności, komfortu i oszczędności jest silnik 2,0 TDI o mocy 103 kW/140 KM. Ta czterocylindrowa i czterozaworowa jednostka napędowa o wysokim momencie obrotowym współpracuje z nową sześciobiegową skrzynią biegów lub z dostępną jako opcja sześciobiegową preselekcyjną skrzynią przekładniową, w którą Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie golfa R32.
Przykład drugi: FSI. Pod tym skrótem ukrywa się bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM sprawdził się już w touranie i będzie montowany także w golfie. Seryjnie będzie on współpracował z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a na życzenie także z komfortową sześciostopniową przekładnią automatyczną. W momencie wprowadzenia na rynek golf będzie dostępny z czterema silnikami - dwoma benzynowymi ( 55 kW / 75 KM i 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM) oraz dwoma silnikami TDI (o mocy 77 kW / 105 KM i 103 kW/ 140 KM).Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin EU4. Wkrótce paleta silników zostanie uzupełniona o cztery nowe jednostki, w tym dwa silniki FSI i jeden SDI. Najbardziej dynamiczny silnik o sportowym charakterze pojawi się nieco później. Skrzynia automatyczna i DSG będą oferowane od początku 2004 roku.

Pozostałe informacje

Nie ma mocnych na Orlen Oil Motor! [zdjęcia kibiców]
ZDJĘCIA KIBICÓW
galeria

Nie ma mocnych na Orlen Oil Motor! [zdjęcia kibiców]

Kibice przy Al. Zygmuntowskich tym razem mogli trochę narzekać na nudę. Ich pupile szybko rozstrzygnęli kolejny mecz i znowu wysoko pokonali rywali. Tym razem Orlen Oil Motor Lublin wygrał z Apatorem Toruń 53:37. Każdy kibic chciałby jednak mieć takie powody do narzekania. Sprawdźcie, jak w piątkowy wieczór wyglądały trybuny.

Apator Toruń też rozbity. Trzeci mecz i trzecie wysokie zwycięstwo Orlen Oil Motoru Lublin [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Apator Toruń też rozbity. Trzeci mecz i trzecie wysokie zwycięstwo Orlen Oil Motoru Lublin [zdjęcia, wideo]

Orlen Oil Motor Lublin się nie zatrzymuje. Choć show na torze Best Auto przy Alejach Zygmuntowskich skradł w piątkowy wieczór Emil Sajfutdinow, to jego występ dla kibiców gości był tym z cyklu na otarcie łez. Lubelskie „Koziołki” wygrały 53:37, a goście na 15. gonitw byli górą w zaledwie dwóch.

Orlen Oil Motor Lublin - KS Apator Toruń [zapis relacji na żywo]
RELACJA NA ŻYWO
galeria

Orlen Oil Motor Lublin - KS Apator Toruń [zapis relacji na żywo]

Po wysokim domowym zwycięstwie nad ebut.pl Stalą Gorzów Orlen Oil Motor Lublin po raz drugi z rzędu wystąpi przed własną publicznością. O godzinie 20.30 lubelski Koziołki podejmą Anioły z Torunia

Agresja rówieśnicza: jak można rozwiązać problem

Agresja rówieśnicza: jak można rozwiązać problem

Stop agresji wśród młodzieży – to temat konferencji poświęconej sposobom zapobiegania sytuacjom konfliktowym w środowisku młodych osób. W piątkowym (26 kwietnia) spotkaniu w siedzibie Urzędu Miasta Lublin udział wzięli dyrektorzy szkół, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy i psycholodzy, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą

Rockowy Beret
foto
galeria

Rockowy Beret

Zapraszamy do obejrzenia fotogalerii z Beretu w rockowym klimacie lat 80's! T.Love, Elektryczne Gitary, Kazik i Kult, Lady Pank itd. – tak pokrótce można streścić listę rockowych zespołów, przy których bawili się goście. Zobaczcie, jak się bawił Lublin!

Ostatnie dni przed maturą. Absolwenci Grabskiego odebrali świadectwa
ZDJĘCIA
galeria

Ostatnie dni przed maturą. Absolwenci Grabskiego odebrali świadectwa

Absolwenci Zespołu Szkół nr 1 im. Władysława Grabskiego w Lublinie odebrali dziś świadectwa ukończenia szkoły. I choć matura już za kilka dni, kończą szkołę z pozytywnym nastawieniem i nadzieją na dobry wynik z egzaminu dojrzałości.

Tragedia w sokolej rodzinie. "Najprawdopodobniej został otruty"

Tragedia w sokolej rodzinie. "Najprawdopodobniej został otruty"

Po perypetiach w sokolim gnieździe na Wrotkowie myśleliśmy że zapanowała sielanka. Niestety w piątek po południu znaleziono Czarta. Ptak padł, ornitolodzy podejrzewają otrucie.

SPSK Nr 4 w Lublinie: Jest nowy dyrektor

SPSK Nr 4 w Lublinie: Jest nowy dyrektor

Michał Szabelski, pracujący do tej pory na stanowisku zastępcy dyrektora ds. Finansów i Rozwoju Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 4 w Lublinie został nowym dyrektorem placówki.

W nocy ściśnie mróz. IMGW ostrzega
ALERT POGODOWY

W nocy ściśnie mróz. IMGW ostrzega

W piątek termometry w województwie lubelskim przekroczyły barierę 10 stopni Celsjusza. Jednak w nocy pogoda się zmieni i nadejdą przygruntowe przymrozki.

Liczba Polaków zwiększyła się o 24
galeria

Liczba Polaków zwiększyła się o 24

W piątek w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim wojewoda wręczył obywatelstwa. Wśród nich jest czworo dzieci.

Chornobyl Liquidators: Promieniowanie, trudne decyzje i Likwidatorzy (wideo)
film

Chornobyl Liquidators: Promieniowanie, trudne decyzje i Likwidatorzy (wideo)

26 kwietnia 1986 roku do eksplozji i zniszczenia reaktora nr 4 Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. Przy usuwaniu skutków katastrofy z narażeniem życia pracowali Likwidatorzy, I to im poświęcona jest polska gra Chornobyl Liquidators.

MKS FunFloor Lublin coraz bliżej srebra, w sobotę mecz w Gnieźnie

MKS FunFloor Lublin coraz bliżej srebra, w sobotę mecz w Gnieźnie

W sobotę MKS FunFloor zmierzy się na wyjeździe z MKS URBiS Gniezno. To jedno z kluczowych spotkań w wyścigu o srebrny medal.

Udawali prokuratora i policjanta, a kobieta straciła 60 000 złotych

Udawali prokuratora i policjanta, a kobieta straciła 60 000 złotych

Gmina Krasnystaw: 66-letnia kobieta padła ofiarą oszustów. Jeden podawał się za prokuratora, drugi za policjanta. Obaj wmawiali jej udział w policyjnej akcji.

Szturm i dywersanci. Co lubelscy terytorialsi ćwiczyli w mieście?

Szturm i dywersanci. Co lubelscy terytorialsi ćwiczyli w mieście?

Dywersanci planowali szturm i zamach terrorystyczny w pobliżu jednego z zakładów produkcyjnych w Lublinie – to główny punkt ćwiczeń żołnierzy z 21 Lubelskiego Batalionu Lekkiej Piechoty z Lublina.

Mieszkańcy Białej Podlaskiej jeżdżą Boltem

Mieszkańcy Białej Podlaskiej jeżdżą Boltem

Od 24 kwietnia mieszkańcy Białej Podlaskiej mogą korzystać z aplikacji do zamawiania przejazdów taksówkowych

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium