środa, 7 grudnia 2016 r.

Moto

Suzuki pokochało Polskę


 (Suzuki)
(Suzuki)

18 tysięcy samochodów, 4,3 tysiąca motocykli, łącznie ponad 22 tysiące pojazdów. Jest to wynik osiągnięty przez Suzuki Motor Poland w ciągu 10 lat obecności na polskim rynku. Z okazji 10 urodzin japońska firma sprawiła sobie i sympatykom motoryzacji prezent - suzuki wagon R+ z napędem na cztery koła.

Wielkiej fety z okazji 10-lecia nie było. Krótkie spotkanie z dziennikarzami okraszono prezentacją całej gamy modelu suzuki, dostępnej w Polsce. Żurnaliści sprawdzili zalety krótkiej i długiej wersji terenowej vitary, pokonując trasę toru crossowego w Strykowie pod Łodzią.
Bohaterem spotkania był jednak model wagon R+ z napędem na cztery koła. Spieszymy donieść, że jest to najtańszy samochód czteronapędowy na rynku. Cenę bowiem ustalono na 44 tysiące złotych. Jednak, kto się spodziewa, że małym wagonem ruszy w ciężki teren - to niestety zawiedzie się. Japońskim konstruktorom nie chodziło o stworzenie auta stricte terenowego. Celem było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa aktywnego. A jak wiadomo napęd na cztery koła owo bezpieczeństwo gwarantuje.
I trzeba jasno powiedzieć, suzuki wagon R+ 4x4 to ciekawe i jedyne w swoim rodzaju auto. Podczas testu po drogach szutrowych mały wagon spisywał się bardzo dzielnie. Na luźnej nawierzchni prowadził się niezwykle precyzyjnie. Uślizgi były bardzo szybko korygowane przez permanentny napęd na cztery koła.
Wagon R+, dzięki swojemu obszernemu wnętrzu, dużo większemu niżby się wydawało patrzącym na auto z zewnątrz, jest samochodem rodzinnym. Teraz, po otrzymaniu nowego napędu 4x4, stał się pojazdem nie tylko miejskim. Doskonale nadaje się do dalekich podróży, a nowa jego wersja jest homologowana na 5 osób. Wyposażenie, wprawdzie skromne, zapewnia ten komfort podróżowania, jaki w tej klasie obowiązuje. Z zewnątrz i pod względem wewnętrznego wyposażenia samochód jest niemal identyczny, jak wagon R+ z napędem na przednią oś. Wagon występuje też w wersji towarowej. Wówczas ma dwa miejsca osobowe i dużą przestrzeń bagażową.
Nowy wagon z napędem na cztery koła właśnie wjechał do sieci sprzedaży Suzuki Motor Poland.
Kenichi Furuta, szef SMP, podczas konferencji prasowej zapowiedział kilka nowości. Do 2007 roku firma zaprezentuje 10 nowości. Wśród najważniejszych warto wymienić premierę następcy swifta do końca 2004 roku, który obecnie jest produkowany na Węgrzech. Nowe auto bazuje na studyjnym modelu pokazanym w Paryżu, o nazwie concept S. A już w przyszłym roku w sieci sprzedaży pojawi się wagon R+ z nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,25 litra z... Bielska-Białej, z fabryki Power Train. Zatem małe suzuki będzie miało rodowód japońsko-węgiersko-polski.

Dane techniczne suzuki wagon R+ 4x4

Wymiary (mm) dł./szer./wys. 3505/1625/1700
Masa własna (kg) 985-1055
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1355
Minimalny promień skrętu (m) 4,9
Rozstaw osi przedniej/tylnej (mm) 1420-1385
Liczba miejsc 5
Typ B53S
Liczba i układ cylindrów 4 rzędowy
Rodzaj zasilania wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa (cm<00B3>) 1298
Moc maksymalna kW/KM/obr. 56/76/5500
Maksymalny moment obrotowy (NM/obr.) 115 /4200
Pojemność bagażnika 300l/1250 ze złożonymi siedzeniami
Pojemność zbiornika paliwa (l) 41
Zużycie paliwa (l/100 km): cykl miejski cykl pozamiejski cykl mieszany 8,7 5,6 6,7
Maksymalna prędkość (km/h) 150
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,8
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO