niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Moto

Test "wypasionego” citroëna C3

Dodano: 2 lutego 2005, 20:09

62 tysiące złotych za auto z segmentu mini. To chyba trzeba być szalonym. Jednak w każdym szaleństwie jest metoda. C3 w najwyższej kompletacji exclusive oferuje bardzo dużo... frajdy.

Język ciała

Francuskie auta mają swój styl. Citroën C3 poszedł o krok dalej. Rozsiewa feromony, które w magiczny sposób uwodzą klientów.
Szczery wyraz "twarzy” C3 podkreśla szeroki uśmiech wlotu powietrza, całości dopełniają zgrabny środek oraz "krągły” tyłeczek - to francuski sposób na miejski wygląd. Duże zderzaki świetnie chronią przed drobnymi puknięciami, których w dużych miastach nie da się uniknąć.
Pięciodrzwiowa karoseria zapewnia dokładny dostęp do wnętrza - łatwo wsiadać i wysiadać. Bagażnik wprawdzie nie jest za duży, ale na zabranie zakupów w markecie wystarczy.

Dyskretny urok burżuazji (w wydaniu proletariackim, bo to małe auto) C3 exclusive jest gwarantowany. Zbytek luksusu czuć od razu po zajęciu miejsca za kierownicą. Welurowe, głębokie i wygodne fotele pozwalają się zapaść i zapomnieć, że C3 to małe auto. Już po chwili obcowania z welurem na fotelach chce się krzyczeć: tu jest lepiej jak w domu, a dokładniej w dużym pokoju! Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów powleczone skórą, podłokietniki na przednich fotelach, klimatyzacja elektroniczna, radio z CD regulacja fotela i kierownicy (3 płaszczyzny), komputer oraz sterowanie zestawem audio przy kierownicy - oto kilka dostępnych gadżetów. No i oczywiście tempomat. Ten ostatni ma sterowanie w kole kierownicy. Jest to dość dziwne rozwiązanie, bo w Polsce nie ma autostrad. No, ale na Zachodzie. Irytuje tylko fakt, że guziczki od sterowania tempomatem są umieszczone w kierownicy. Zupełnie nieprzydatne.
Wewnątrz citroën oferuje dużo schowków i atrakcyjną stylistykę. Ładnie wyprofilowana deska, ze śmiesznymi wlotami powietrza, gustowna kolorystyka i dokładne wykończenie wnętrza. To są mocne strony małego C3.

Język mocy

To jeszcze bardziej przyjemne niż obcowanie z wnętrzem C3. Mocny silnik o pojemności 1.6 litra sprawia, że C3 nikogo się nie boi. 110 koni pod maską umożliwia dynamiczną jazdę w mieście oraz w trasie. Niespełna 10 sekund do "setki”, 192 km/h prędkość maksymalna - to dwa parametry, które nie wymagają komentarza.
Poza dynamiką C3 charakteryzuje się sprawnym i bezpiecznym zawieszeniem, doskonale radzącym sobie w polskich realiach drogowych. Sprawne hamulce z ABS pozwalają skutecznie panować nad szybką, francuską rakietką.
Po miejskim aucie należy spodziewać się sprawnego manewrowania w mieście. I tak jest. Wydajne elektrohydrauliczne wspomaganie sprawia, że kierownicą pracuje się lekko, a auto zwinnie wciska się w każdą lukę. Promień zawracania wynosi tylko 5,6 metra.
Wrażenia z jazdy tym autem na długo wbijają się w pamięć. Szybka, mała maszynka do ścigania, która potrafi wprawić w zakłopotanie kierowców większych maszyn. Moim zdaniem, na tylnej szybie (chociaż to jest wbrew przepisom) fabryka powinna umieszczać napis: nie płacz, kiedy odjadę! •

CitroËn C3 exclusive w liczbach

Długość/wysokość/szerkość
w mm 3850/1519/1667
Pojemność silnika 1587 ccm
Moc 110 KM
Moment obrotowy 147 Nm/4000 obr.
Zużycie paliwa w l/100 km
Cykl miejski 8,6
Cykl pozamiejski 5,2
Średnio 6,5
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!