sobota, 10 grudnia 2016 r.

Moto

Vaneo - każdemu według potrzeb

Dodano: 28 marca 2002, 10:01

Wielofunkcyjny samochód, niewielki wymiarami, pojemny, ekonomiczny i ekologiczny - oto przyszłość motoryzacji. Czy tym wymogom odpowiada mercedes vaneo? Odpowiedzi szukaliśmy podczas polskiej premiery prasowej, która miała miejsce
w minioną sobotę. Do salonów nowy model trafi w pierwszy weekend po świętach.

Do wyboru, do koloru

Mercedes-benz vaneo oferuje praktyczną i przyjazną przestrzeń. Przy zaledwie 4,2 m długości zewnętrznej auto zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób dorosłych i dwójki dzieci, a w innym wariancie dzięki pojemności przestrzeni bagażowej wynoszącej 3000 litrów i ładowności 600 kilogramów może przewozić sprzęt sportowy nawet o dużych wymiarach.

Do środka przez boczne drzwi

Aby można było wygodnie wsiadać do auta, vaneo został zaopatrzony w dwoje przesuwanych drzwi. Także dzieci z łatwością dostaną się do auta przez wielkie otwory odsuwających się do tyłu drzwi, po czym rodzice będą je mogli przypiąć pasami dużo szybciej i łatwiej niż w aucie z konwencjonalnie uchylanymi drzwiami.

Przyjemna atmosfera, wysoki komfort

Wnętrze vaneo jest przyjemne i przestronne. Zawdzięcza to wielkim oknom oraz dwukolorowemu wykończeniu. Okolice okien i dachu są utrzymane w jasnych tonacjach, od linii środkowej w dół dominują odcienie ciemne. Materiały, z których wykonana jest tablica przyrządów oraz tapicerki drzwi i siedzeń, dopasowane są do siebie kolorystycznie i dają poczucie wysokiej jakości.

Pakiety \"hobbistyczne”

Vaneo można jeszcze lepiej dopasować do indywidualnych potrzeb przy pomocy pięciu różnych pakietów hobbistycznych.
Wiele z tych elementów wyposażenia jest również dostępnych pojedynczo. Wysuwana podłoga bagażnika ma udźwig do 250 kilogramów i ułatwia pakowanie i dostęp do bagażu. Można na niej na przykład umocować wózek dziecięcy i wsunąć razem do środka. Stelaż na rowery z pakietu "Rower” jest mocowany do uchwytów w podłodze bagażnika. Można dzięki niemu przewieźć dwa rowery z wymontowanymi przednimi kołami. Przewieźć wewnątrz, a więc wygodnie, czysto i bez ryzyka kradzieży.
Zupełnie nowatorskim pomysłem jest wyjmowana osłona przedziału pasażersko-bagażowego, ważny element pakietu Furgon. Dzięki niej w prosty sposób można przekształcić luksusowego vana w dającą się łatwo utrzymać w czystości furgonetkę - i odwrotnie.
Oprócz tych nowatorskich pakietów o przeznaczeniu hobbistyczno-rekreacyjnym, dostępne są - jako wyposażenie dodatkowe - wysokiej klasy elementy podwyższające komfort. Zalicza się do nich zestaw czujników parkingowych Parktronic, tempomat, system audio z odtwarzaczem płyt CD, telefon komórkowy z zestawem głośnomówiącym, system nawigacyjny wraz z systemem obsługi Comand i inne.

\"Kanapką” w mur

Absolutnie nowatorski pomysł na bezpieczeństwo vaneo bazuje na przejętej z mercedesa klasy A koncepcji sandwicha. Podczas zderzenia czołowego zespół napędowy wsuwa się pod podłogę pojazdu. Jak wskazują badania analityków, taka konstrukcja mercedesa ocaliła wielu pasażerów przed poważnymi obrażeniami w prawdziwych wypadkach. Eksperci od zagadnień bezpieczeństwa Mercedes-Benz udoskonalili ten system i dostosowali go do większej masy samochodu.

\"Jaśki” z każdej strony

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki powietrzne boczne z przodu należą do wyposażenia seryjnego. Przy fotelach przednich oraz zewnętrznych siedzeniach tylnej kanapy montuje się napinacze pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele są dodatkowo wyposażone w ograniczniki siły napięcia pasów.
Szczególnie dobrze chronieni są w vaneo mali pasażerowie. Na obu zewnętrznych siedzeniach tylnej kanapy można zamontować zintegrowane foteliki dziecięce, dodatkowo dostępne są dwa pojedyncze fotele dla dzieci, montowane w trzecim rzędzie. Wszystkie te udogodnienia są opracowane zgodnie z najnowszą wiedzą o wypadkach i skonstruowane tak, by zapewnić malcom jak największy komfort, a ich rodzicom łatwą obsługę.

Pomni \"łosia”

Maksymalną stabilność podczas jazdy i utrzymywanie kierunku zapewnia elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP (seryjna obecność ESP to zasługa słynnego testu "łosia” w wykonaniu pierwszych modeli klasy A). Układ pewnie utrzymuje auto na zadanym torze jazdy. Najnowsza generacja ESP została specjalnie dopasowana do vaneo i działa szczególnie delikatnie.
Pomocą w sytuacjach awaryjnych służy także BAS. W razie hamowania awaryjnego układ ten zapewnia najkrótszą możliwą drogę hamowania, wytwarzając odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym szybciej, z większą siłą i dłużej niż potrafi to większość kierowców. Niezawodnym partnerem systemu BAS jest układ hamulcowy z dużymi tarczami we wszystkich kołach i seryjnym ABS-em.

Silniki i skrzynie biegów

Niewielkie zużycie paliwa, duża dynamika i niska emisja szkodliwych substancji - oto cechy nowoczesnych silników czterocylindrowych vaneo. Silników, które sprawdziły się już w mercedesie klasy A. Łącznie klient ma do wyboru trzy jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną, a ich szerokie spektrum mocy sięga od 60 kW/82 KM do 92 kW/125 KM.
Seryjnie vaneo wyposażany jest w pięciostopniową skrzynię biegów przełączaną ręcznie. Do każdej wersji silnikowej można też zamówić automatyczne sprzęgło (AKS). W tym innowacyjnym rozwiązaniu nie ma lewego pedału; sprzęgło jest uruchamiane elektrohydraulicznie przez serwomotor, po tym jak otrzyma z czujników w dźwigni zmiany biegów informację o zamiarze zmiany przełożenia.
Jeżeli ktoś chce zrezygnować nie tylko z wysprzęglania, lecz również z ręcznej zmiany biegów, wygodną alternatywę dla skrzyni manualnej znajdzie w przekładni automatycznej. Nowoczesny automat jest dostępny na życzenie w połączeniu z obydwoma mocniejszymi silnikami benzynowymi oraz z wysokoprężnym. Biegi w tej skrzyni można zmieniać zresztą również ręcznie, przesuwając dźwignię w lewo lub w prawo.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO