piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Moto

W lakierkach do lasu

Dodano: 9 listopada 2006, 17:58
Autor: Paweł Puzio

Koreańczycy coraz odważniej wkraczają na rynek dużych aut terenowych. Robią to w swoim stylu, czyli oferując dobrze wyposażone auto z napędem 4x4. Typowy przykład to rexton, czyli blisko dwie tony możliwości, z których rzadko korzystają ich kierowcy

Samochody segmentu SUV (sport utility vehicle) cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Duże, komfortowe auta, które zapewniają pasażerom przede wszystkim bezpieczeństwo, są wyjątkowo praktyczne - sprawdzają się bowiem zarówno w trasie, jak i w terenie.

Wnętrze
Wnętrze rextona jest obszerne i funkcjonalne, a poszczególne elementy mają zapewnić wysoki komfort jazdy. W środku znajduje się wiele praktycznych schowków i uchwytów, szczególnie przydatnych w czasie długich podróży. Skóra, dobrej klasy sprzęt audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne czy akustyczny system wspomagania parkowania, to elementy wyposażenia, dzięki którym rexton spełnia wymogi stawiane prawdziwej limuzynie.

Silnik
Rexton będzie sprzedawany w Polsce w dwóch wersjach silnikowych: z 2,7-litrowym turbodieslem w technologii Mercedesa z systemem common-rail III generacji o mocy 165 KM (rexton 270 Xdi) lub z 3,2 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 220 KM (rexton 320). Napęd rextona 270 Xdi jest przekazywany za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów, zaś w rextonie 320 - wyłącznie automatycznej - w każdym przypadku są to skrzynie oparte na technologii Mercedesa-Benza.

Bezpieczeństwo
Konstruktorzy rextona zadbali, aby w aucie znalazło się jak najwięcej systemów gwarantujących bezpieczeństwo pasażerów. Rexton może być wyposażony w maksimum cztery poduszki powietrzne. To, niestety, jest zbyt mało, jak dla tej klasy pojazdu. Rekompensują to nowoczesne systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy. System stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji TCS czy system rozdziału momentu obrotowego TOD (Torque on Demand). Niezależnie od wersji w aucie na pewno znajdzie się ABS i EBD.

Różne wersje
Rexton będzie dostępny w Polsce aż w czterech wersjach wyposażenia: comfort, elegance, elite i premium, przy czym ostatnia wersja może posiadać, zarówno silnik benzynowy, jak i turbodiesel. We wszystkich wersjach jest automatyczna klimatyzacja. Rexton to samochód z napędem 4x4, jest przystosowany do ciągnięcia ciężkich przyczep o masie całkowitej dochodzącej aż do 3,5 tony. Na uwagę zasługuje bardzo duży bagażnik o pojemności aż 935 litrów.

Gabaryty i ceny
Wymiary rextona: 4,72 m długości, 1,87 m szerokości, i 1,83 m wysokości (z relingami) W zależności od wersji ceny auta kształtują się od 119 do 160 tys. zł brutto.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!