środa, 23 sierpnia 2017 r.

Praca

Czy decydujemy się na zmianę pracy?

Dodano: 30 września 2009, 16:46
Autor: Nowiny 24

Z badań Portalu Praca.pl wynika, że 42% Polaków boi się zmienić pracę. 50% nie odczuwa tego rodzaju lęku.

Niezdecydowanie deklaruje 8%. Taki wynik może być zastanawiający. Jak podkreślają eksperci rynku pracy z Portalu Praca.pl, Polacy zaczynają świadomie planować swoją ścieżkę kariery, ale nadal spora liczba boi się zmian.

- Dostępne w Internecie poradniki, czy artykuły uczą nas, że warto określić swoje cele zawodowe, a potem konsekwentnie je realizować – komentuje Izabela Sadowska-Trzcińska, ekspert rynku pracy z Portalu Praca.pl.

Po co zmieniamy pracę? Wpływa na to wiele czynników: lepsze wynagrodzenie, chęć dalszego rozwoju, konflikty w starym miejscu pracy, poczucie znudzenia obecnym zajęciem, czy w końcu zwolnienia.

Eksperci Praca.pl zauważyli, że w pewnych dziedzinach wymiana ludzi jest nieunikniona, ponieważ praca jest tam nieciekawa i mało rozwojowa. Istnieją więc sfery działalności, w których następuje rotacja kadr: sprzedawca, kasjer w markecie, śmieciarz..

- Nie możemy mówić o zawodzie, w którym częste zmiany pracy są konieczne. Wynika to przede wszystkim z podejścia samego pracownika, czy ma on zaplanowaną ścieżkę swojej kariery, czy skacze z kwiatka na kwiatek – dodaje Sadowska-Trzcińska.

Zmiana pracy często bywa także wielkim stresem, gdyż niesie za sobą wiele niewiadomych. Obawiamy się, czy podołamy nowym obowiązkom, nie mamy wiedzy na temat atmosfery pracy w nowym miejscu, zastanawiamy się czy nowy pracodawca zapewni nam stabilne warunki zatrudnienia.

– Zmiana nie jest niczym stresującym dla ludzi z doświadczeniem w branżach, które przeżywają rozkwit, czy specjalizacjach, które są niezbędne dla funkcjonowania firmy. Z reguły na brak pracy nie narzekają finansiści, farmaceuci, informatycy, czy dobrzy sprzedawcy.

Najłatwiej zmienić pracę osobie, która pragnie przejść do firmy z podobnej branży. Pracodawcy preferują takich właśnie kandydatów uważając ich za fachowców, którzy mogą wnieść do firmy świeże spojrzenie, nowe pomysły, a czasem przynieść wartościowe kontakty – mówi Michał Filipkiewicz, kierujący działem marketingu w Portalu Praca.pl
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!