poniedziałek, 23 października 2017 r.

Praca

Klienci nie zapłacą

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 sierpnia 2001, 17:25
Autor: Marek Kliza

Banki rezygnują z opłat za nieuzasadnione reklamacje d W zeszły piątek z regulaminu wydawania kart płatniczych i świadczenia związanych z tym przez bank Pekao SA usług zniknął zapis, że za złożenie nieuzasadnionej reklamacji klient musi zapłacić 50 zł. Śladem tego banku muszą pójść wszystkie inne banki.

Wymusił to na nich Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Na początku lipca złożył on do sądu pozew o uznanie stosowanego przez Pekao zapisu nakazującego zapłacenie minimum 50 zł za złożenie przez klienta nieuzasadnionej reklamacji transakcji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych, za tzw. zapis niedozwolony. Urząd argumentował, że pobieranie tej opłaty jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Prawo klienta do żądania wyjaśnienia wynika z umowy rachunku bankowego, mieści się bowiem w ramach praw i obowiązków stron. Z żadnego tytułu posiadacz rachunku nie powinien zatem ponosić za to opłat - uważał UOKiK. W miniony piątek sporny punkt z regulaminu wydawania kart płatniczych przez Pekao SA zniknął, co oznacza, że bank wycofał się z jego stosowania. W związku z tym UOKiK wycofał z Sądu Antymonopolowego swój pozew.
Prezes UOKiK Tadeusz Aziewicz wystąpił również do wszystkich banków pobierających opłaty za nieuzasadnioną reklamację o wycofanie się ze stosowania tej praktyki i dostosowanie regulaminów do zgodności z prawem. Jeżeli nie uczynią tego dobrowolnie – czeka je proces przed Sądem Antymonopolowym.

Opłaty za złożenie przez klienta nieuzasadnionej reklamacji transakcji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych stosują niemal wszystkie banki, które karty takie wydają. Pozycje takie znajdują się (lub znajdowały) m.in. w regulaminach PKO BP SA (trzeba zapłacić 20 zł), BGŻ (50 zł), PBK (35 zł), BPH (30 zł plus rzeczywiste koszty banku), Kredyt Banku (20 zł), Banku Śląskiego (100 zł), Lukas Banku (koszty rzeczywiste), Invest-Banku (20 zł) i Citibanku (25 zł). Tylko w tabeli opłat obowiązującej w Banku Zachodnim WBK nie ma pozycji „prowizja za nieuzasadnione reklamacje.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!