środa, 7 grudnia 2016 r.

Praca

Najlepsza inwestycja

Autor: (alf),

Wiek XIX był wiekiem maszyn parowych, XX – komputerów, wiek XXI ma być wiekiem inwestycji
w ludzi. To oni, wyspecjalizowani fachowcy, stanowią największy kapitał firmy i decydują o jej pozycji na rynku. A najlepszą inwestycją jest ich nieustanny rozwój. Do tego zaś nieodzowne są szkolenia.

Zmiany na rynku wymuszają ciągłe doskonalenie i rozwijanie swoich umiejętności. W zmieniających się warunkach szanse na pracę atrakcyjną i na pracę w ogóle, mają najlepsi. Stale podnoszący swoje kwalifikacje, śledzący na bieżąco zmiany w swoich profesjach.
Początkowe lata zmian w Polsce otworzyły ludziom z inicjatywą nieomal nieograniczone możliwości. Ci, którzy nie chcieli gnuśnieć za marne pieniądze na państwowych posadach uciekali do biznesu. Na początek wystarczała im inicjatywa i zapał w tworzeniu czegoś nowego, a konieczną wiedzę zdobywali z własnego doświadczania i lektury obowiązujących zarządzeń.
Teraz najbardziej przydatną umiejętnością jest gotowość do zmian i umiejętność uczenia się. Kapitałem nowoczesnych firm są pracownicy i ich stale uzupełniana wiedza. Zdobycie dyplomu nie jest już teraz równoznaczne ze zdobyciem jednego zawodu na całe życie. W obecnej rzeczywistości ustawiczne doskonalenie stało się podstawą pracy nie tylko lekarzy i prawników, ale coraz szerszych grup zawodowych.
Według specjalistów wartość rynku szkoleń w Polsce ocenia się na 170 mln dolarów rocznie, a kwota ta będzie stale rosła. Średnio udział jednej osoby w jednym dniu szkolenia kosztuje blisko 600 zł. Tak duże pieniądze wymuszają coraz większą profesjonalizację. Firmy edukacyjne z jednej strony dążą do dbałości o jakość usług – z drugiej, dostosowują ofertę do potrzeb klientów.
Pracodawcy coraz lepiej rozumieją, że nawet potrzebny do produkcji sprzęt najwyższej jakości nie zapewni przewagi nad konkurencją. Można ją osiągnąć dzięki dobrym kadrom. Pracownicy firm usługowych – a w naszych czasach jest to najbardziej rozwijającą się część rynku – mogą osiągnąć sukces poprzez nienaganną postawę wobec klientów. Olbrzymi wpływ na dobre z nimi relacje mają wiedza i umiejętności wszystkich pracowników firmy.
Dotyczy to również firm oferujących szkolenia. Coraz częściej ich klienci chcą mieć wpływ na dobór trenerów. Od ich wiedzy, doświadczenia, zaangażowania i umiejętności nawiązywania kontaktu z grupą zależy efektywność szkolenia. Skończyła się już era zajęć z „ogólnych umiejętności pracowniczych”. Teraz pracodawcy oczekują organizacji kursów i konferencji „szytych na miarę”. Dostosowanych do aktualnej wiedzy i potrzeb określonej grupy.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO