czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Puławy

Komu oddać stary most na Wiśle - głowią się drogowcy. Nie chce go ani prezydent Puław, ani wójt gminy.

Każdy boi się kosztów utrzymania starego, ogromnego obiektu.

Już za pół roku w Puławach będą dwa mosty łączące wschodni brzeg Wisły z zachodnim. Nowy będzie częścią obwodnicy miasta i drogi krajowej nr 12. W związku z tym dotychczasową trasę przez Puławy, jak i stary most Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie musiała przekazać samorządom. W przypadku ulic kłopotu nie ma. Prezydent Puław z chęcią przyjmie świetnie utrzymane arterie Centralną i Piłsudskiego. Gorzej jest z mostem. - Jest stary, wymaga ciągłej konserwacji, napraw, malowania, wymiany nitów. Miasto nie jest przygotowane ani finansowo, ani organizacyjnie do utrzymania tego obiektu - twierdzi Janusz Grobel, prezydent Puław.
Prezydent przypomina, że most znajduje się na granicy dwóch gmin: miasta Puławy i wiejskiej gminy Puławy. - My go również nie chcemy, bo nie stać nas na jego utrzymanie. Zresztą nie słyszałem, żeby gmina wiejska miała w posiadaniu taki wielki most - mówi Marek Muszyński, zastępca wójta gminy Puławy.
Zgodnie z ustawą o drogach publicznych droga staje się własnością gminy, na której terenie się znajduje. A kiedy most jest na granicy dwóch gmin? - Ta kwestia nie jest jeszcze rozstrzygnięta - przyznaje Władysław Rawski, zastępca dyrektora GDDKiA w Lublinie. - W przypadku mostów na Bugu na wschodniej granicy Polski mamy specjalne porozumienia. Most w Zosinie utrzymuje strona polska, a w Dorohusku ukraińska.
Prezydent z wójtem starają się przekonać drogowców, że most jako obiekt strategiczny powinien być własnością Zarządu Dróg Wojewódzkich. Puławscy radni przyjęli nawet uchwałę w której upoważniają prezydenta do wystąpienia do władz państwowych o zmianę przepisów. Chodzi o zasadę na mocy której droga krajowa po wybudowaniu nowego odcinka, staje się drogą gminną.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
nina
Jotgie, Złotów, wlkp
jj
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

nina
nina (25 lutego 2008 o 09:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jotgie, Złotów, wlkp napisał:
1. Pobierać opłaty za przejazd (sposób pobierania - do uzgodnienia - winety, bramki automatyczne ze szlabanami, żetony, karty magnetyczne, itd.) - myślę, że np. 2 zł za jeden przejazd jest do zaakceptowania; tygodniowa wineta - 10 zł; miesięczna - 20 zł; roczna - 200 zł. Opłaty nie mogą pomijać miejscowych, bo z "obcych" to raczej mało kto będzie jeździł.
2. Czasowo zamykać i organizować imprezy kulturalne, sponsorowane lub odpłatne.
3. Wynajmując powierzchnie boczne na wielkowymiarową reklamę
4. Spróbować przekwalifikować most jako zabytek i pozyskać środki na jego utrzymanie

Wyobrażenia o remontach są nieco przesadzone, ponieważ:
1. Gmina/miasto może przejąć most, zobowiązując GDDKiA do uprzedniego remontu, przynajmniej bieżącego przy czym niektóre elementy należało zdemontować i wmontować o wyższym standardzie (bariery ze stali nierdzewnej, nowoczesne dylatacje).
2. Ruch będzie zdecydowanie mniejszy więc i mniejsza będzie degradacja konstrukcji
3. Nawierzchnia nie będzie utrzymywana zimą przy pomocy soli (a przynajmniej będzie jej znacznie mniej); można w ogóle utrzymywać wyłącznie np. piaskiem bez soli, gdyż ruch będzie wyłącznie lokalny
4. Dalsze obniżenie kosztów eksploatacji można uzyskać obniżając dopuszczalny tonaż do np. 8-10T (z wyjątkiem autobusów miejskich... ale one chyba mniej ważą); ewentualnie dopuścić do ruchu wyłącznie samochody osobowe (do 3,5T).
5. Obecnie dostępne materiały umożliwiają dużo dłuższy okres między-remontowy (farby, wkładki dylatacyjne, materiał na nity, rodzaj nawierzchni bitumicznej)

I o to właśnie mi chodziło...
Rozwiń
Jotgie, Złotów, wlkp
Jotgie, Złotów, wlkp (18 lutego 2008 o 18:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
1. Pobierać opłaty za przejazd (sposób pobierania - do uzgodnienia - winety, bramki automatyczne ze szlabanami, żetony, karty magnetyczne, itd.) - myślę, że np. 2 zł za jeden przejazd jest do zaakceptowania; tygodniowa wineta - 10 zł; miesięczna - 20 zł; roczna - 200 zł. Opłaty nie mogą pomijać miejscowych, bo z "obcych" to raczej mało kto będzie jeździł.
2. Czasowo zamykać i organizować imprezy kulturalne, sponsorowane lub odpłatne.
3. Wynajmując powierzchnie boczne na wielkowymiarową reklamę
4. Spróbować przekwalifikować most jako zabytek i pozyskać środki na jego utrzymanie

Wyobrażenia o remontach są nieco przesadzone, ponieważ:
1. Gmina/miasto może przejąć most, zobowiązując GDDKiA do uprzedniego remontu, przynajmniej bieżącego przy czym niektóre elementy należało zdemontować i wmontować o wyższym standardzie (bariery ze stali nierdzewnej, nowoczesne dylatacje).
2. Ruch będzie zdecydowanie mniejszy więc i mniejsza będzie degradacja konstrukcji
3. Nawierzchnia nie będzie utrzymywana zimą przy pomocy soli (a przynajmniej będzie jej znacznie mniej); można w ogóle utrzymywać wyłącznie np. piaskiem bez soli, gdyż ruch będzie wyłącznie lokalny
4. Dalsze obniżenie kosztów eksploatacji można uzyskać obniżając dopuszczalny tonaż do np. 8-10T (z wyjątkiem autobusów miejskich... ale one chyba mniej ważą); ewentualnie dopuścić do ruchu wyłącznie samochody osobowe (do 3,5T).
5. Obecnie dostępne materiały umożliwiają dużo dłuższy okres między-remontowy (farby, wkładki dylatacyjne, materiał na nity, rodzaj nawierzchni bitumicznej)
Rozwiń
jj
jj (13 lutego 2008 o 10:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Oddzac warszawiakom, oni maja tam malo mostów im sie kazdy przyda
Rozwiń
Bill
Bill (13 lutego 2008 o 08:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
nina napisał:
Dlaczego nikt nie potraktuje go jako zabytek i nie ściągnie kasy z Unii???


1. Bo to nie jest zabytek.
2. Ściągnie kase na co ?? na roboty utrzymaniowe ??
Zastanów sie troszeczke zanim coś napiszesz.
Rozwiń
m
m (12 lutego 2008 o 11:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
weź sobie....prawdziwy złomiarz nie prosi tylko bierze
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!