czwartek, 19 października 2017 r.

Puławy

Radny z Puław apeluje o dodatkowe oznakowanie na obwodnicy

Dodano: 7 maja 2016, 21:08

fot. Archiwum)
fot. Archiwum)

Feralny zakręt na obwodnicy pochłonął już zbyt dużo łez. Tragedii, których można było uniknąć – uważa radny Paweł Maj i apeluje do drogowców o lepsze oznaczenie niebezpiecznego fragmentu drogi krajowej nr 12 w Puławach.

W ciągu ostatnich pięciu lat na skrzyżowaniu al. 1000-lecia Państwa Polskiego z ul. Długą doszło do ponad 20 kolizji i 5 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a sześć zostało rannych. Ostry zakręt drogi nie wybacza zbyt wysokiej prędkości, o czym co jakiś czas przekonują się kierowcy zarówno samochodów osobowych, jak i kilkunastotonowych ciężarówek.

Czy winę za wypadki w tym miejscu ponosi nieodpowiednie oznakowanie? Taką tezę postawił Paweł Maj, radny miasta Puławy, który domaga się interwencji w tej sprawie.

– Mieszkańcy twierdzą, że tak ostry łuk jest za słabo i zbyt późno oznakowany. Kierowcy jadący od strony mostu osiągają dużą szybkość na prostym odcinku obwodnicy, a znaki ograniczające prędkość często widzą zbyt późno, by wyhamować auto w bezpieczny sposób – argumentuje radny.

Jego zdaniem władze miasta powinny poprosić Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o wprowadzenie dodatkowego oznakowania feralnego zakrętu. Na razie nie wiadomo, czy prezydent poprze wniosek radnego, ale bez względu na to, oznakowanie i tak się zmieni.

– W związku z utrudnieniami, które pojawią się z powodu budowy drugiej nitki obwodnicy Puław, wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu. Na całym odcinku od końca części dwujezdniowej przy nowym moście do skrzyżowania prędkość zostanie ograniczona do 50 km/h – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.

To, kiedy pojawi się nowe oznakowanie, będzie zależało od decyzji wykonawcy. Na razie nie ma żadnego konkretnego terminu. Utrudnienia w ruchu na ul. Długiej i 1000-lecia potrwają przez najbliższe dwa lata. Po ich zakończeniu, niebezpieczny zakręt i feralne skrzyżowanie przejdzie do historii.

Gość
krótko węzłowato
miras
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (10 maja 2016 o 09:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Żadne znaki nie pomogą jak za kierownicą siedzą ludzie nieodpowiedzialni.Jeżdżę często tym odcinkiem drogi i to co wyprawiają kierowcy na obcych rejestracjach woła o pomstę do nieba.Pędzą jak szaleni a gdy kończy się odcinek dwupasmowy gimnastykują się bo nie mają nagle gdzie się zmieścić na jezdni.

Nie ma aż co sie tak dziwic czy wiecznie obwiniac kierowców. ktory z nich jadący tu po raz pierwszy, jadący prostym odcinkiem nowoczesnej obowodnicy, spodziewa się tak ostrego zakrętu. Ja takiego nie widziałem na żadnej z obwodnic w Polsce. Najłatwiej wieszać psy na kierowcach. Oczywiscie projektanci tego badziewia są bez winy.

Rozwiń
krótko węzłowato
krótko węzłowato (10 maja 2016 o 06:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nawet jak zasnął jeden kierowca to nie znaczy ze śpią wszyscy, koszt oznakowania to około 2 tys zł. Pytanie czy to jest zbyt duży koszt by komuś uratować zdrowie i życie, raczej nie. Więc postawmy dodatkowe znaki by ostrzegały przed zagrożeniem bo życie i zdrowie ludzkie jest bezcenne 

Żadne znaki nie pomogą jak za kierownicą siedzą ludzie nieodpowiedzialni.Jeżdżę często tym odcinkiem drogi i to co wyprawiają kierowcy na obcych rejestracjach woła o pomstę do nieba.Pędzą jak szaleni a gdy kończy się odcinek dwupasmowy gimnastykują się bo nie mają nagle gdzie się zmieścić na jezdni.

Rozwiń
miras
miras (9 maja 2016 o 19:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"Najostrzejszy zakręt" będzie z "oszczędności" - po prostu przed zjazdem musi być dodatkowy prosty pas, na którym pojazdy będą mogły zwolnić by wyłączyć się z ruchu na drodze ekspresowej - ma on mieć określoną długość określoną przepisami. Mógłby się zacząć wcześniej, ale wymagałoby to pobudowania wiaduktu kolejowego z trzema pasami na całej długości - wtedy łuk mógłby być łagodniejszy. Z tego co widziałem w dokumentacji wiadukt kolejowy od strony zachodniej ma dwa pasy, które przechodzą w trzy od strony wschodniej

Rozwiń
Gość
Gość (9 maja 2016 o 13:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zastanawia mnie dlaczego zrobiono 'najostrzejszy zakręt wśród obwodnic w całej Polsce'. Dlaczego przez takie decyzje: życie I zdrowie tracą ludzie? Przecież miejsca wokół nie brakuje. Wykupiony jest  tam przecież szmat ziemi pod przyszłą modernizacje tego węzła. Czy nie można było go więc wcześniej dobrze wyprofilować?

Rozwiń
Gość
Gość (9 maja 2016 o 12:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zastanawia mnie dlaczego zrobiono 'najostrzejszy zakręt wśród obwodnic w całej Polsce'. Dlaczego przez takie decyzje: życie I zdrowie tracą ludzie? Przecież miejsca wokół nie brakuje. Wykupiony jest  tam przecież szmat ziemi pod przyszłą modernizacje tego węzła. Czy nie można było go więc wcześniej dobrze wyprofilować?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!