poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Rolnictwo

Nowoczesne ciągniki: Klima, komputer i w pole

Dodano: 6 lipca 2014, 08:30
Autor: opr. pp

Kupiłem czarny ciągnik. Alufelgi, ciemne szyby, pojemność dwa czterysta - śpiewał kiedyś zespół Blenders. Dziś skóra, klimatyzacja, komputer i zestaw audio to w nowych ciągnikach standard

Ursus – 110 koni i królewska "150”

Dwie "110” to broń Ursusa w klasie średniej. Model 110034 i 110054 różnią się nieznacznie mocą (pierwszy ma 113 KM, drugi 110 KM) oraz klasą normy emisji spalin. Oba jednak mają sprawdzone silniki Perkinsa oraz skrzynkę przekładniową Carraro 24x24, synchronizowaną z rewersem mechanicznym i biegami pełzającymi.

Lubelski Ursus w królewskiej klasie najmocniejszych ciągników walczy modelem 15014 o mocy 150 koni. Pod maską zamontowano w sześciocylindrowy silnik SISU z rozbudowanym układem hydraulicznym i pneumatycznym. Traktor jest wyposażony w skrzynię przekładniowa 40x40 z rewersem elektrohydraulicznym, półbiegami i biegami pełzającymi. Łącznie ma 40 biegów do przodu i do tyłu. Klimatyzowana kabina jest przestronna i komfortowa.

Valtra unlimited, czyli luksus w polu

Czy można poddać tuningowi ciągnik rolniczy? Otóż można. Taką możliwość daje firma Valtra w swoim programie Unlimited. Brzmi interesująco, ale jak to wygląda w praktyce?

- To przede wszystkim szeroka listy opcji dostępnych na linii montażowej. Ale na tym nie koniec. Mamy także Studio Unlimited. Ciągniki mogą być dostosowane to wszelkich potrzeb użytkownika, zgodnie z homologacją drogową. Valtra unlimited dostępna jest dla serii N i T, czyli od 100 do 225 KM - tłumaczy Sebastian Karasiewicz z firmy Valtra.

Standardowa paleta lakierów obejmuje 12 odcieni. A w systemie Unlimited dostępna jest też każda inna barwa. W niestandardowym malowaniu można zamówić także felgi.

Na długiej liście opcji wyposażenia znajdziemy nawet antyalkoholową blokadę zapłonu. A jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do korzystania z kamery cofania, to w ciągnikach Valtry również możemy się nią cieszyć.
W systemie Unlimited zadbano również o miłośników muzyki. Pojazd można wyposażyć w profesjonalny sprzęt audio.

Case IH - bez przeciągów w kabinie

Marka Case IH wprowadza nowy model farmall u pro. Jest uniwersalny ciągnik precyzyjnie dopasowany do wymagań gospodarstw z uprawami lub inwentarzem żywym.

Znakiem rozpoznawczym nowego modelu jest całkowicie nowa kabina premium. Ciągnik jest rozpoznawalny dzięki innowacyjnej konstrukcji dachu. W wyniku wielu prób polowych okno zostało zintegrowane z przednią sekcją dachu. W efekcie operator dostaje idealny widok na obszar ładowarki czołowej.

Wewnątrz kabiny inżynierowie Case IH wdrożyli sprawdzoną koncepcję obsługi Efficient Power — jej podstawą jest dźwignia zmiany biegów Multicontroller. To urządzenie sterujące umożliwia obsługę wszystkich najważniejszych funkcji, w tym zaczepu tylnego, przełączania kierunku jazdy i sprzęgła napędu, czy zdalnie sterowanych zaworów elektronicznych. Dostępny jest ponadto nowy dżojstik do precyzyjnego sterowania funkcjami elektrohydraulicznymi.

Ciągnik ma silnik o poj. 3,4 litra, który gwarantuje wysoką moc przy minimalnym zużyciu paliwa. W nowej serii dostępne będą trzy modele z silnikami o mocach 99, 107 i 114 KM. Po raz pierwszy w ciągniku tej klasy zastosowano czterobiegową skrzynię biegów 32+32 ECO. Maksymalna prędkość 40 km/h może zostać osiągnięta w trybie Eco (1750 obr/min).

Forterra HSX - pogromca każdego pola

Zetor walczy o klientów modelami z rodziny forterra. Ciągniki występują na rynku z ośmiocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami generującymi moc od 96 do 136 KM.

Najmocniejsza wersja HSX ma 136 koni i maksymalny moment obrotowy 572 Nm. Forterra HSX sprawdza się w praktycznie każdych warunkach polowych. Nie trzeba się martwić, że ciągnik się ugrzęźnie w mokrej glebie. Jednak gdyby do tego doszło, to bez obawy można Zetora "rozhuśtać” za pomocą mechanicznej skrzyni przekładniowej z trzy stopniowym wzmacniaczem momentu i pracującym pod obciążeniem rewersem. Umożliwia nam on zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła do prędkości 10 kilometrów na godzinę. Skrzynia biegów oferuje 30 przełożeń w obu kierunkach jazdy.

Rewolucyjna jest funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, opracowana we współpracy z Bosch Rexroth. Nie musimy się martwić o dostosowanie głębokości orki, gdyż HitchTronic zrobi to automatycznie.

Projektanci marki Zetor zadbali o komfort pracy operatora. Kabina dostępna jest w czterech wersjach: Basic, Classic AC, Classic oraz Lux. W topowej kabinie operator może liczyć na takie luksusy jak klimatyzacja, pneumatyczny fotel czy regulowana ergonomiczna kolumna kierownicy. Miłośników pracy przy muzyce usatysfakcjonuje system nagłośnienia z radioodtwarzaczem CD. Wersja Lux kabiny przewiduje także dodatkowe reflektory przednie czy też podgrzewane lusterka oraz tylną szybę.
Użytkownik niezarejestrowany
Borys
kisz
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 lipca 2016 o 16:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Sjeejwwu touy
Rozwiń
Borys
Borys (6 lipca 2014 o 10:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Że ciągnik się ugrzęźnie w mokrej glebie" ciekawe czy ten co to pisał miał maturę?
Rozwiń
kisz
kisz (6 lipca 2014 o 10:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

O co chodzi w tym artykule? to reklama czy wspomnienie piosenki Blenders?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!