niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Świdnik

A może kolej na kolej?

Dodano: 15 marca 2006, 18:20

Jak się dostać z Lublina do Świdnika i odwrotnie? Można jechać busem, można autobusem. Można by i koleją, gdyby pociągi ze Świdnika jeździły częściej.
Codziennie rano na przystankach w Świdniku stoją ludzie i czekają na busa, który zawiezie ich do pracy do Lublina. Codziennie rano na przystankach stoją studenci, którzy dojeżdżają na zajęcia na lubelskie uczelnie.

Codziennie rano na przystankach stoją uczniowie, którzy spieszą się na lekcje do ogólniaków w Lublinie. Bus ze Świdnika do Lublina jedzie średnio 25-30 minut. Pociąg - trzy razy krócej.
- Czy nie lepiej byłoby uruchomić pociąg wahadłowy ze Świdnika i Lublina? Przecież wygodniej i szybciej byłoby podróżować właśnie pociągiem, który nie stoi w korkach - napisał internauta na jednym ze świdnickich forów dyskusyjnych.
Połączenie kolejowe ma swoje plusy, a największy to czas podróży. Bo trasę z Lublina do Świdnika pociąg pokonuje w 11 minut. Problemem jest lokalizacja dworców PKP. Bo z osiedla najbardziej oddalonego od świdnickiego dworca trzeba iść około godziny, żeby do niego dotrzeć, a busy objeżdżają prawie cały Świdnik. Podobnie jest w Lublinie, bo z dworca do centrum trzeba dojechać trolejbusem albo autobusem. Na upartego można iść na piechotę, np. na uczelnię przez park Ludowy. Ceny połączeń kolejowego i busowego są podobne. Za przejazd busem trzeba zapłacić od 2 do 3 zł, a normalny bilet na pociąg relacji Lublin-Świdnik kosztuje 3 zł.
Jednak sprawa usprawnienia połączeń kolejowych pomiędzy Świdnikiem a Lublinem wraca jak bumerang.
- Jeszcze w 2004 roku poru-
szaliśmy tę kwestię, ale sprawa ucichła. A wahadłowe połączenia kolejowe z Lublinem to doskonały pomysł, trzeba by wybudować jeszcze jeden przystanek kolejowy, np. na wysokości targowiska, a na to trudno znaleźć pieniądze - mówi Zenon Dec, radny świdnickiej Rady Miasta.
Kolej też chciałaby, żeby pocią-
gów łączących Lublin i Świdnik było więcej, ale na to nie ma pie-
niędzy.
- Pociągów regionalnych ubywa, ale zdajemy sobie sprawę, że nie uciekniemy od tego tematu. Jest pomysł stworzenia lokalnej sieci, która połączyłaby oba miasta i funkcjonowała na podobnej za-
sadzie jak np. w Trójmieście, ale to tylko projekty. Na pewno trzeba by uruchomić przystanek Lublin Zachodni na Czubach, tam są już odpowiednio przygotowane tory i miejsce na wiaty. Wtedy można by np. wprowadzić wspólny bilet MPK i kolei. Ale wszystko rozbija się o pieniądze. Także na razie możemy mówić tylko o planach - mówi Lech Ogórkiewicz, z-ca dyrektora ds. eksploatacyjnych z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.


A co Państwo sądzą o połączeniach kolejowych naszego miasta i Lublina? Czekamy na Wasze opinie pod nr 081 46 26 813 lub 081 46 26 808.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!