poniedziałek, 1 maja 2017 r.

Świdnik

Biskupice: Kierowca tira miał ponad trzy promile. Chciał wręczyć policjantom 100 euro

Dodano: 26 grudnia 2010, 13:17
Autor: kwp, (dudi)

50-latek miał ponad trzy promile i kierował tirem. Chciał przekupić policjantów kiedy go zatrzymali. Teraz odpowie przed sądem.

Do zdarzenia doszło wczoraj rano w miejscowości Biskupice w powiecie świdnickim.

Policjanci z drogówki zatrzymali do kontroli kierującego samochodem ciężarowym renault magnum. - Za kierownicą tira siedział 50-letni obywatel Ukrainy. 50-latek miał w organizmie ponad 3 promile. W trakcie prowadzonych czynności kierowca usiłował wręczyć policjantom 100 Euro. O zdarzeniu funkcjonariusze powiadomił oficera dyżurnego - tłumaczy Renata Laszczka-Rusek z lubelskiej policji.

50-latek trafił do policyjnego aresztu. Teraz odpowie przed sadem za jazdę na podwójnym gazie oraz za wręczenie funkcjonariuszowi publicznemu łapówki. Grozi za to kara do 10 lat pozbawienia wolności.
Czytaj więcej o:
INAR
Henio
Nex
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

INAR
INAR (27 grudnia 2010 o 21:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
100 by zadziałało
Rozwiń
Henio
Henio (27 grudnia 2010 o 08:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jon, a jesteś sobie w stanie wyobrazić co by było, gdyby palnął w autobus lub przepełnionego busika?
Rozwiń
Nex
Nex (26 grudnia 2010 o 18:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Takich Kamikadze wystrzegać się należy najbardziej i uważać..
Rozwiń
jon
jon (26 grudnia 2010 o 17:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='czytelnik' timestamp='1293369376' post='411448']
KK Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Art. 178. (28) § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

W mojej ocenie prowadzenie w stanie nietrzeźwości (3 promile) pojazdu o znacznej masie, do tego w złych warunkach atmosferycznych, kwalifikuje popełniony czyn jako czyn zabroniony określony w w/w art.

Sprawca nie powinien odpowiadać tylko za "jazdę na podwójnym gazie oraz za wręczenie funkcjonariuszowi publicznemu łapówki", jak to sugeruje autor artykułu. Istniało duże prawdopodobieństwo, że kierujący prowadząc pojazd w takim stanie, utraci nad nim kontrolę oraz, że w przypadku zaistnienia takiego zdarzenia na drodze o wysokim natężeniu ruchu (droga K-12) ich uczestnikami będą też pojazdy o względnie małej masie, co mogłoby pociągnąć za sobą dużą ilość ofiar.
[/quote]
jednak się nie kwalifikuje !
jak by palnął w osobowy , ile osób by zginęło ? 3 może 4. to nie jest duża ilość ofiar. jednak
Rozwiń
czytelnik
czytelnik (26 grudnia 2010 o 14:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
KK Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Art. 178. (28) § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

W mojej ocenie prowadzenie w stanie nietrzeźwości (3 promile) pojazdu o znacznej masie, do tego w złych warunkach atmosferycznych, kwalifikuje popełniony czyn jako czyn zabroniony określony w w/w art.

Sprawca nie powinien odpowiadać tylko za "jazdę na podwójnym gazie oraz za wręczenie funkcjonariuszowi publicznemu łapówki", jak to sugeruje autor artykułu. Istniało duże prawdopodobieństwo, że kierujący prowadząc pojazd w takim stanie, utraci nad nim kontrolę oraz, że w przypadku zaistnienia takiego zdarzenia na drodze o wysokim natężeniu ruchu (droga K-12) ich uczestnikami będą też pojazdy o względnie małej masie, co mogłoby pociągnąć za sobą dużą ilość ofiar.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24