niedziela, 22 października 2017 r.

Świdnik

Budowa lotniska: Jest pozwolenie na zmniejszenie terminala

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 sierpnia 2011, 17:14

Budowa terminala ma ruszyć najwcześniej w październiku. Do portu wpłynęło 10 ofert na jego budowę. (
Budowa terminala ma ruszyć najwcześniej w październiku. Do portu wpłynęło 10 ofert na jego budowę. (

Port Lotniczy Lublin otrzymał decyzję wojewody lubelskiego w sprawie zamiennego pozwolenia na budowę terminala wraz z budynkiem technicznym i Lotniskowej Straży Pożarnej. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności. Zamienne pozwolenie na budowę to wynik przeprojektowania i zmniejszenia powierzchni terminala.

>> Nowa wersja portalu DziennikWschodni.pl - przetestuj i wyślij opinię

W pierwotnej wersji terminal miał mieć powierzchnię 23 tys. mkw, teraz - 11 tys. mkw.

Port postanowił o połowę zmniejszyć terminal po tym, jak instytucja Jaspers, opiniująca naszą inwestycję do Komisji Europejskiej, zakwestionowała prognozy przepływu ruchu pasażerów przygotowane przez spółkę. A właśnie to będzie przedmiotem analizy Komisji Europejskiej. Sprawdzi ona, w jaki sposób zostały wydane unijne 149 mln zł zapisane na lotnisko w Regionalnym Programie Operacyjnym.

Z terminala zniknie więc antresola, piwnice i pomieszczenia techniczne. Wizualnie budynek ma mieć "przycięte skrzydła", ale spółka zapewnia, że nie straci nic ze swojej atrakcyjności i funkcjonalności. Mniejszy ma być też budynek lotniskowej straży pożarnej, techniczno-garażowy i obiekty bazy paliw.

Budowa terminala ma ruszyć najwcześniej w październiku. Do portu wpłynęło 10 ofert na jego budowę.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kolka
kolka
jon
(24) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kolka
kolka (15 września 2011 o 14:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='MAR.....' timestamp='1314256808' post='518735']
------NOWE POZWOLENIE TO KOMPROMITACJA WOJEWODY,MARSZALKOW W TYM NAJBARDZIEJ---- SOBCZAKA ------I DYREKCJI LOTNISKA.DOKUMENTACJA LOTNISKA PRZYGOTOWYWANA PRZEZ 5-LAT,POSZLA DO KOSZA PRZEZ NIEUDOLNOSC TYCH LUDZI.MNIEJSZY TERMIAL TO NOWA DOKUMENTACJA-STRATA PIENIEDZY I CZASU--------I-------CZYM TU SIE CHWALIC-----JEST TO PO PROSTU ------ZALOSNE.CIEKAWE CZY NIK I PROKURATURA ZBADAJA TE SPRAWE.------SOBCZAK JESLI MA HONOR TO POWINIEN SIE ZWOLNIC------
[/quote]
Myślisz,że Sobczak startując do wyborów tak bez powodu chce spie*rzyć do Warsza(f)ki ?.
Czuje pismo nosem ,że da plamę a lód pod nim zbyt cienki i śliski aby się utrzymać przy pełnym korytku- immunitet byłby przydatny i sPOnsoring 4-roletni?.
Rozwiń
kolka
kolka (15 września 2011 o 14:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Miło być cho cho a wyszło o jej o jej ,z resztą jak zwykle w lubelskiem . A co na to Kolarska-Bobińska,która zdaje się została wysłana przez region do Brukseli aby pilnować iteresów Lubelszczyzny ?.Przysnęło się kobiecie- a w tym czasie okroili lubelski placek?.
Do finału budowy jeszcze kawałek czasu i jak przyjedzie jeszcze kilka europejskich komisji
to oby to lotnisko nie wyglądało tak jak to pamiętnego dnia w Smoleńsku.
Rozwiń
jon
jon (26 sierpnia 2011 o 11:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Kuba' timestamp='1314042526' post='516875']
Mniejszy bo oczywistą oczywistością było że tak duży niepotrzebny. Szkoda, bo ładny był, a informacji nigdzie nie ma jak będzie wyglądał po zmianach. Może by dziennik ponaciskał na spółkę jak to ma wyglądać w końcu? Mogliby jedną skrzydełko uciąć (a jak mało to dwa) i zakombinować jakoś opcję powiększenia w przyszłości o te skrzydełko/a. A teraz jak w przyszłości będą chcieli powiększyć to tarasu już nie dorobią. Z drugiej strony ważne żeby coś powstało na czas (co w Polskich realiach i tak będzie sukcesem od wielu lat), niż mieliby postawić kilka blaszanych kontenerów bo kasy na wykończenie zabraknie.

Mnie w Lotnisku najbardziej boli brak Cargo. W większości miast w Polsce tory nie dochodzą do lotniska. U nas będą (oczywiście trzeba by pociągnąć dodatkową nitkę ale nie będzie tego znowu tak dużo). Cargo to pewniejsza kasa, bo linie mogą chcieć lub nie chcieć latać ze względu na pasażerów (paczki latają na w miarę stałych trasach w przeciwieństwie do pasażerów). Budując duże centrum Cargo i podkradając klientelę Warszawie (kusząc mniejszymi kolejkami i niższymi cenami) można by zapewnić pieniądze na dalszy rozwój. Skorzystałyby na tym też firmy spedycyjne znajdujące się w Lublinie, a może w końcu poprawiłby się stan torów i dróg.
[/quote]
jakie cargo, człowieku ! Rzeszów odprawia rocznie ponad 400 ton towaru, połowa polskich lotnisk - po kilkaset ton, więc o czym mowa
Rozwiń
MAR.....
MAR..... (25 sierpnia 2011 o 09:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
------NOWE POZWOLENIE TO KOMPROMITACJA WOJEWODY,MARSZALKOW W TYM NAJBARDZIEJ---- SOBCZAKA ------I DYREKCJI LOTNISKA.DOKUMENTACJA LOTNISKA PRZYGOTOWYWANA PRZEZ 5-LAT,POSZLA DO KOSZA PRZEZ NIEUDOLNOSC TYCH LUDZI.MNIEJSZY TERMIAL TO NOWA DOKUMENTACJA-STRATA PIENIEDZY I CZASU--------I-------CZYM TU SIE CHWALIC-----JEST TO PO PROSTU ------ZALOSNE.CIEKAWE CZY NIK I PROKURATURA ZBADAJA TE SPRAWE.------SOBCZAK JESLI MA HONOR TO POWINIEN SIE ZWOLNIC------
Rozwiń
Kuba
Kuba (22 sierpnia 2011 o 21:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mniejszy bo oczywistą oczywistością było że tak duży niepotrzebny. Szkoda, bo ładny był, a informacji nigdzie nie ma jak będzie wyglądał po zmianach. Może by dziennik ponaciskał na spółkę jak to ma wyglądać w końcu? Mogliby jedną skrzydełko uciąć (a jak mało to dwa) i zakombinować jakoś opcję powiększenia w przyszłości o te skrzydełko/a. A teraz jak w przyszłości będą chcieli powiększyć to tarasu już nie dorobią. Z drugiej strony ważne żeby coś powstało na czas (co w Polskich realiach i tak będzie sukcesem od wielu lat), niż mieliby postawić kilka blaszanych kontenerów bo kasy na wykończenie zabraknie.

Mnie w Lotnisku najbardziej boli brak Cargo. W większości miast w Polsce tory nie dochodzą do lotniska. U nas będą (oczywiście trzeba by pociągnąć dodatkową nitkę ale nie będzie tego znowu tak dużo). Cargo to pewniejsza kasa, bo linie mogą chcieć lub nie chcieć latać ze względu na pasażerów (paczki latają na w miarę stałych trasach w przeciwieństwie do pasażerów). Budując duże centrum Cargo i podkradając klientelę Warszawie (kusząc mniejszymi kolejkami i niższymi cenami) można by zapewnić pieniądze na dalszy rozwój. Skorzystałyby na tym też firmy spedycyjne znajdujące się w Lublinie, a może w końcu poprawiłby się stan torów i dróg.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (24)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!