poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Świdnik

Lotnisko w Świdniku: Budują, kupują, szkolą

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 maja 2011, 21:28

W Lublinie trwają też prace na ul. Mełgiewskiej – drodze dojazdowej do S-17 i lotniska (Maciej Kacza
W Lublinie trwają też prace na ul. Mełgiewskiej – drodze dojazdowej do S-17 i lotniska (Maciej Kacza

Na terenie budowy lotniska w Świdniku zakończono już prace związane z usuwaniu karp po wyciętych drzewach, teraz odbywa się ich utylizacja. Trwają też prace związane z makroniwelacją terenu, wykonywane są nasypy od strony Świdnika Dużego.

– Rozpoczęto również "korytowanie” pod drogę startową. Ruszyły roboty przy budowie płyty postoju samolotów, układany jest geokompozyt i wykonywana jest warstwa mrozoochronna – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin.

Trwa przebudowa kolektora sanitarnego, sukcesywnie zasypywane są wykopy z rurociągiem. Montowane jest także ogrodzenie lotniska od strony Janowic i Świdnika Dużego. Ale na pracach budowlanych nie kończy się aktywność spółki.

W miniony poniedziałek zarząd PLL podpisał umowę z Wyższą Szkołą Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie, która będzie szkolić załogę lotniska w Świdniku. Szkolenia rozpoczną się w 2012 roku i obejmą ponad sto osób. Specjaliści z Dęblina zajmą się teoretycznym przygotowaniem personelu przyszłego lotniska.

Docelowo PLL zamierza zatrudnić 140 osób, z czego 10 osób będą to pracownicy administracyjni. Reszta zajmie się obsługą lotniska i w tej grupie najwięcej będzie strażaków i pracowników ochrony – ich właśnie obejmą szkolenia.

Rekrutacja do pracy na lotnisku ma się rozpocząć na przełomie roku. Władze spółki myślą też już o obsłudze pasażerów lotniska, szczególnie tych I klasy.

To dla nich PLL leasinguje limuzynę klasy premium volvo S80  wartości ok. 140 tys. Auto trafi do portu już na przełomie czerwca i lipca. – Będzie wozić VIP-ów oraz załogi samolotów – wyjaśnia Jankowski.

Decyzja budzi kontrowersje: budowa lotniska dopiero co ruszyła i obsługa pasażerów to wciąż odległa przyszłość. Po drugie inne lotniska w kraju, porównywalne ze Świdnikiem, nie mają w swoich zasobach specjalnych samochodów dla VIP-ów.

Zarząd PLL tłumaczy jednak, że nasze lotnisko będzie trzymać najwyższe standardy obsługi pasażerów i personelu lotniczego.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
daroo
jon
daroo
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

daroo
daroo (29 maja 2011 o 16:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='jon' timestamp='1306661846' post='483438']
podaję adres "
Airport Pacanów
[/quote]


widzę że niezły cwaniaczek z ciebie staży już dostali robotę na łopacie czy nadal taczką wywożą ziemie
Rozwiń
jon
jon (29 maja 2011 o 11:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='daroo' timestamp='1306659936' post='483430']
a może byście tak konkretnie napisali co z tą pracą bo bez urazy ale wasze artykuły zaczynają być nudne ciągle się w nich czyta że będą zatrudniać itd a o usuwaniu karp z przyszłej płyty nie wiem ile już o tym pisaliście zaczynacie się powtarzać że aż się porzygać można napiszcie coś wreszcie konkretnego, byście napisali lepiej gdzie składać cv i jak się dostać tam do roboty
[/quote]
podaję adres "
Airport Pacanów
Rozwiń
daroo
daroo (29 maja 2011 o 11:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a może byście tak konkretnie napisali co z tą pracą bo bez urazy ale wasze artykuły zaczynają być nudne ciągle się w nich czyta że będą zatrudniać itd a o usuwaniu karp z przyszłej płyty nie wiem ile już o tym pisaliście zaczynacie się powtarzać że aż się porzygać można napiszcie coś wreszcie konkretnego, byście napisali lepiej gdzie składać cv i jak się dostać tam do roboty
Rozwiń
lotNIK
lotNIK (29 maja 2011 o 07:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='adi' timestamp='1306584404' post='483284']
Żal wam dupę ściska że kogoś stać? Należ stworzyć jak najlepsze warunki właśnie i standardy dla ludzi z zasobnym portfelem. W UK na przykład jeśli chcesz dostać obywatelstwo, a jesteś milionerem, to jesteś traktowany na preferencyjnych warunkach. A to dlatego, ze kapitał przyciąga kapitał. Zamiast zastanowić się jakie korzyści mogą z tego wynikać dla zwykłych szaraków to psioczycie że ktoś ma lepiej niż wy. Zwlec dupę sprzed telewizora i internetu, bo samo do was nie przyjdzie.
[/quote]

Ty rozluzniony, to z jakiego lotniska w kraju do UK latasz i powrotnie? Zanim sie calkiem rozluznisz i puscisz kleksa, to sprawdz laskiewie jak wyglada logistyczna obsluga pasazerow o statusie VIP w Lodzi, Waszawie, Rzeszowe oraz chocby w Newcastle Airport, Coventry Airport, Birmingham International Airport albo porownywalnego gabarytowo do plnowanego naszego - lotniska w Cambridge Airport.

Jak bedziesz juz po porownaniu logistyki powyzszych lotnisk z planowanym leasingiem auta do wozenia prezesow PLL S.A. i bedziesz papieru toaletowego potrzebowal, to pamietaj, ze tego to akurat na lotniskach Anglii nigdy nie brakuje...
Rozwiń
gość
gość (28 maja 2011 o 20:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Adi problemy z głową? Już widzę tych milionerów z zagranicy lecących do Lublina. Po co mają tu przylecieć? Aby pojeździć po najgorszych w Polsce drogach? Poza tym jak na razie to będzie auto, a nie lotnisko.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!