wtorek, 24 października 2017 r.

Świdnik

Lotnisko w Świdniku: Wybierają wykonawcę terminalu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 1 września 2011, 16:45
Autor: mag

Na placu budowy trwają intensywne roboty makroniwelacyjne, mające na celu wyrównanie terenu (Bartłom
Na placu budowy trwają intensywne roboty makroniwelacyjne, mające na celu wyrównanie terenu (Bartłom

W tym tygodniu Port Lotniczy Lublin poinformował, że z dziesięciu przedsiębiorstw, które zgłosiły się do przetargu na budowę terminala zostało wybranych siedem.

Są to: konsorcjum, którego liderem jest Budimex SA; Erbud SA; konsorcjum z Hochtief Polska SA na czele; konsorcjum IDS-BUD Sp. z o.o.; konsorcjum pod przewodnictwem Mota Engil Central Europe SA; konsorcjum, któremu przewodzi PORR (Polska) SA oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA SA.

Wybrane firmy muszą w ciągu 10 dni złożyć oferty wstępne. Następnie zostaną zaproszone do negocjacji, po których nastąpi czas na składanie ofert cenowych. Zwycięzcę przetargu poznamy na początku października.

Budynek terminala będzie miał 112 metrów długości, 64 metry szerokości i wysokość do 8,5 metra. Łącznie 11 tys. mkw. Jego budowa ruszy najwcześniej w październiku.

Tymczasem na placu budowy trwają intensywne roboty makroniwelacyjne, mające na celu wyrównanie terenu.

– W efekcie przemieszczonych zostanie ok. miliona metrów sześciennych ziemi. Każdego tygodnia przenoszony i układany jest grunt w ilości około 40 tys. m sześć. Brakujący materiał, ok. 100 tys. m sześć. dowożony jest z kopalni w Bogdance – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik PLL.

Kontynuowane są prace ziemne na kolejnych odcinkach koryta drogi startowej. Wykonywane są też kolejne roboty przy sektorach płyty postoju samolotów. Układana jest warstwa piasku oraz stabilizowany jest grunt cementem. – W dalszym ciągu trwa zasypywanie gruntem oraz zagęszczanie miejsca po zdemontowanym dawnym kanale sanitarnym wzdłuż dawnej drogi Mełgiewskiej. Prace wykonuje firma Taylor – dodaje Jankowski.

Prowadzone są prace przy docelowym ogrodzeniu terenu lotniska, spełniającym wymogi ogrodzeń dla granicy państwowej. Ogrodzenie prowadzone jest wzdłuż lasu – trwa montaż drutu kolczastego, słupków, siatki ogrodzeniowej i tablic informacyjnych.

Wykonywane są także prace przy odwodnieniu płyty postojowej.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
jon
pip
poznaniak  z korzeniami lu
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jon
jon (4 września 2011 o 11:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='poznaniak z korzeniami lu' timestamp='1314953216' post='524786']
1Uwazam ze firma która wygra przetarg powinna zatrudniac chociaz 80 procent mieszkanców z regionu ,2.Firma ktora wygra niech chociasz na 1 rok sponsoruje klub piłkarski czy inny 3.Czy z mysla o powiększeniu pasa startowego w przyszłości 2800 mb nie warto pomyslec o większym terenie ogrodzenia ,tak aby pózniej nie przestawiać płota 4.czy zakazane jest budowanie terminala głebojkiego podpiwniczenie ,tak aby w przyszłosci mozna wykozystac planowany pierwotnie terminal.????.Czy przepisy tego zabraniają.
[/quote]
spokojnie , A 380 nie będzie tu lądował, więc nie przedłużaj pasa może
Rozwiń
pip
pip (2 września 2011 o 12:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='poznaniak z korzeniami lu' timestamp='1314953216' post='524786']
1Uwazam ze firma która wygra przetarg powinna zatrudniac chociaz 80 procent mieszkanców z regionu ,2.Firma ktora wygra niech chociasz na 1 rok sponsoruje klub piłkarski czy inny 3.Czy z mysla o powiększeniu pasa startowego w przyszłości 2800 mb nie warto pomyslec o większym terenie ogrodzenia ,tak aby pózniej nie przestawiać płota 4.czy zakazane jest budowanie terminala głebojkiego podpiwniczenie ,tak aby w przyszłosci mozna wykozystac planowany pierwotnie terminal.????.Czy przepisy tego zabraniają.
[/quote]

ad. 1 a niby dlaczego?
ad. 2 a niby dlaczego?
ad. 3 i 4 ręce mi opadają jak czytam te pierdoły- nie powinieneś być czasem w szkole- dziś Pani może pytać ze środowiska
Rozwiń
poznaniak  z korzeniami lu
poznaniak z korzeniami lu (2 września 2011 o 10:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
1Uwazam ze firma która wygra przetarg powinna zatrudniac chociaz 80 procent mieszkanców z regionu ,2.Firma ktora wygra niech chociasz na 1 rok sponsoruje klub piłkarski czy inny 3.Czy z mysla o powiększeniu pasa startowego w przyszłości 2800 mb nie warto pomyslec o większym terenie ogrodzenia ,tak aby pózniej nie przestawiać płota 4.czy zakazane jest budowanie terminala głebojkiego podpiwniczenie ,tak aby w przyszłosci mozna wykozystac planowany pierwotnie terminal.????.Czy przepisy tego zabraniają.
Rozwiń
mistrzu
mistrzu (2 września 2011 o 10:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy wybór również będzie uwzględniał zasady Pana Rzetelskiego. Czyli druga szansa dla np. krętaczy przetargowych. Bo rozumiem, że po pijaku można już śmiało jeźdźić... koledzy z PSL wszystko zatuszują!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!