niedziela, 19 listopada 2017 r.

Świdnik

Nie będzie rowerów transportowych w Świdniku. Urzędnicy odrzucili wniosek

Dodano: 16 września 2017, 18:33

Rowery transportowe w Świdniku? Taki był pomysł. Ale wniosek włączenia 10 rowerów cargo do systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego zgłoszony do budżetu obywatelskiego w Świdniku, został przez urzędników odrzucony.

Projekt pt. „Cargo rowery transportowe w Świdniku” zakładał dołożenie dziesięciu rowerów transportowych do funkcjonującego w Świdniku LubelskiegoRoweru Miejskiego. W mieście tym jest pięć stacji LRM – trzy należą do miasta, dwie do powiatu. 

– Bardzo dużo osób porusza się po Świdniku rowerami. Myślę, że procentowo to większa liczba niż w Lublinie – mówi Klaudia Waryszak-Lubaś ze Stowarzyszenia Świdnik Miasto Dla Rowerów. – Rowerzyści często mają problem z zabraniem ze sobą dzieci czy przewiezieniem zakupów. Poza tym w mieście jest coraz większy problem z parkowaniem samochodów, więc takie rowery by się na pewno przydały.

Projekt złożony do trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego został jednak odrzucony. Uzyskał ocenę negatywną ze względu na „brak kompatybilności z Lubelskim Rowerem Miejskim, zbyt wysokie koszty utrzymania po roku 2018 nieujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej”.

Decyzją urzędników członkowie stowarzyszenia skupiającego świdnickich rowerzystów są zaskoczeni. – Rowery cargo funkcjonują w takich miastach jak Opole, Krotoszyn, Radom, a od paru dniu też w Łodzi i obsługuje je właśnie NextBike. Z kolei w Lublinie funkcjonują rowery dziecięce oraz tandemy – wylicza Waryszak-Lubaś. – Dlatego nie rozumiemy, jak to się dzieje, że w innych miastach taki rower jest kompatybilny a u nas miałby nie być?

Odpowiedz miasta jest tym bardziej zaskakująca, że w Świdniku planowana jest budowa kolejnych dwóch stacji LRM.

Urzędnicy ze Świdnika, którzy analizowali projekt, wskazują na wysokie koszty. – Koszt eksploatacji 10 rowerów cargo przez dwa sezony - 16 miesięcy w 2018 i 2019 roku to 35 284 zł – wylicza Przemysław Kozień, kierownik referatu infrastruktury komunalnej Urzędu Miasta w Świdniku. – Oznacza to, że po 2019 r. Gmina Miejska Świdnik musiałaby co roku przeznaczać ponad 17 tys. zł na dalszą obsługę i eksploatację rowerów cargo. Fakt ten wymaga akceptacji ze strony Rady Miasta Świdnik.

Na tym obawy urzędników się nie kończą. Ich zdaniem istnieje ryzyko, że rowery cargo byłyby częściej używane w Lublinie niż w Świdniku.

Czytaj więcej o: rower Świdnik cargo
SS
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

SS
SS (27 września 2017 o 08:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
A poco takie rowery jak w chamburku karzdy ma audi albo wv
 W Świdniku żremy bigos i cebularze, nie mamy samochodów ani elektryczności.
Rozwiń
Gość
Gość (19 września 2017 o 15:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Brawo władze miasta! Gonić rowerzystów! Avia w potrzebie, a tutaj na takie głupoty chcą wydawać kasę. Prezes Reszka potrzebuje wsparcia, bo trzeba piłkarzom dołożyć za dobre wyniki! Reszce też trzeba jakąś nagrodę ufundować, więc nie ma kasy na fanaberie rowerzystów. TYLKO AVIA!
Rozwiń
Gość
Gość (19 września 2017 o 12:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Słuszna decyzja pieniądze nie swoje trzeba szanować a swoją drogą to przesada bo niedługo zamiast TAX-i będą po Świdniku i Lublinie jeździły riksze.
Rozwiń
Gość
Gość (18 września 2017 o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
może jeszcze hulajnogi.... a ulice zamiast w asfalcie to kamienie, błoto i żuzel... POzdrawiam!!!
Rozwiń
Gość
Gość (17 września 2017 o 11:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A poco takie rowery jak w chamburku karzdy ma audi albo wv
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!