sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Świdnik

Świdnik postawił na Airport City. "Innowacyjna koncepcja w kraju"

Dodano: 26 stycznia 2015, 11:30

"Miasteczko lotnicze ma powstać w Świdniku. Wokół lotniska na 200 hektarach planowane są m.in. magazyny i zakłady produkcyjne. Miasto już szykuje wielką akcję promocyjną, by przyciągnąć kapitał.

Świdnik wystartował z wartym 600 tys. zł projektem promocji Strefy Aktywności Gospodarczej, z czego 400 tys. zł to dofinansowanie z Unii. Plan jest ambitny. Magistrat chce stworzyć na terenach wokół lotniska Airport City, czyli "miasteczko lotnicze” - od portu aż do obwodnicy Lublina.

- Chcemy wykorzystać potencjał przemysłu, a dziś są to przede wszystkim wysokie technologie i innowacje - mówi Artur Soboń, sekretarz miasta Świdnik. Jako atuty wskazuje nie tylko dzisiejsze znaczenie gospodarcze miasta, ale też to, że stało się "sercem komunikacyjnym województwa lubelskiego”. - Chodzi o dogodne połączenie drogowe, kolejowe i lotnicze - wyjaśnia Soboń.

200 hektarów

Na liczącym nawet 200 hektarów terenie wokół lotniska, przeznaczonym obecnie pod działalność rolniczą, mają powstać między innymi magazyny i nowoczesne zakłady produkcyjne. Do tego potrzebna jest jednak zmiana planów zagospodarowania przestrzennego. - Prace są już na końcowym etapie - zapewnia Soboń. - W marcu uchwalimy ten plan.

Gdy to się stanie, tereny wokół portu lotniczego będą miały przeznaczenie usługowo-produkcyjne. Z analizy inwestycyjnej, którą zlecili urzędnicy wynika, że staną się najbardziej atrakcyjne dla branży logistycznej, firm lotniczych, jak też przedsiębiorstw z szeroko rozumianego otoczenia biznesu. I to do nich głównie ma być skierowana oferta promocyjna miasta.

- Przebadano 200 inwestorów krajowych, 50 międzynarodowych i 30 instytucji otoczenia biznesu - wylicza Bartłomiej Pejo z Biura Obsługi Inwestora w Urzędzie Miasta Świdnik. - Na podstawie tej analizy zostały wybrane właśnie te trzy wiodące branże.

Do tego dochodzą kolejne - hotelarstwo i gastronomia. - Stworzenie takiego miasteczka lotniczego jest innowacyjną koncepcją w skali Polski - twierdzi Pejo.

- Zamysł jest na pewno dobry, ale ciężki do realizacji, bo od kilku lat firmy albo mniej inwestują, albo nie inwestują w ogóle - ocenia Tomasz Iwan z biura nieruchomości Kleczkowski w Lublinie.

Zdaniem Iwana, Lublin czy Świdnik nie ma dobrej lokalizacji dla firm z branży logistycznej. - To nie jest ani przy granicy z Niemcami, ani też w centralnej Polsce - tłumaczy.

"Lublin połączy się ze Świdnikiem"

Nie można jednak wykluczyć, że Airport City to pomysł na przyszłość. - Myślę, że Lublin połączy się ze Świdnikiem w ciągu 15, może 25 lat - przypuszcza Iwan. - Wówczas takie centra na obrzeżach Lublina będą miały rację bytu.

Tymczasem Świdnik rozpoczyna akcję promocyjną. - Przygotowujemy portal internetowy z wersją na smartfony i tablety, na którym będzie zamieszczona m.in. oferta inwestycyjna i panorama sferyczna terenów strefy - zapowiada Pejo.

Urzędnicy zaplanowali też kampanię na ulicach dużych miast. M.in. w Poznaniu, Krakowie i Warszawie reklamy pojawią się na billboardach i wyświetlaczach LED.

- Zaplanowaliśmy też trzy konferencje z udziałem około 100 osób z firm krajowych i zagranicznych - zapowiada Pejo. - Będziemy promować strefę oraz markę gospodarczą Świdnika w mediach i na różnego rodzaju imprezach, w tym targowych.

Urzędnicy mają już przygotowane logo gospodarcze miasta i hasło: "Świdnik - port dla biznesu”.
KalaWolf
Gość
11122
(31) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

KalaWolf
KalaWolf (28 stycznia 2015 o 11:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Poczekajmy az to "lotnisko" przestanie otrzymywac pieniadze od Panstwa i bedzie mialo sie samo utrzymywac.

Piekna bedzie porazka Swidnika z pieknym stadionem do pilki noznej!

Rozwiń
Gość
Gość (27 stycznia 2015 o 03:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rzecznik prasowy lotniska pracuje w Urzedzie Miasta w Swidniku. Same swinie rzadza tym lotniskiem koryt im qwa malo a polaczen ubywa
Rozwiń
11122
11122 (26 stycznia 2015 o 23:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nowa Huta wchłonięta przez Kraków

Fordon wchłonięty przez Bydgoszcz

Praga wchłonięta przez Warszawę

Bielsko połączone z Białą

1. Nowa Huta istniała jako samodzielne miasto zaledwie 3 lata. W chwili przyłączenia Nowa Huta miała mniej niż 20 tys. mieszkańców. Przykład nie trafiony.

2. W chwili przyłączenia do Bydgoszczy Fordon liczył zaledwie 8500-8700 mieszkańców i zajmował powierzchnię 8,4 km2. Przykład nie trafiony.

3. Wchłonięcie Pragi przez Warszawę to zamierzchłe czasy (XVIII wiek). 

4. Bielsko-Biała to połączenie dwóch niewielkich miast. Przykład nie trafiony.

Jedynym przykładem pasującym do tego byłoby włączenie Ursusa do Warszawy. Ale Warszawa jest/była "trochę" większa od Lublina. ;-) W chwili przyłączenia Ursus miał ca. 40 tys. mieszkańców zaś Warszawa - ca. 1,5 mln (dla porównania Świdnik - ca. 40 tys., Lublin - ca. 350 tys.). 

Obecnie Świdnik i Lublin to jak Sopot i Gdańsk. A nie słyszałem o pomyśle, żeby włączyć tamte miasta.

Rozwiń
121221
121221 (26 stycznia 2015 o 22:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

będzie Lublin z dzielnicą Świdnik

Prędzej Lublin-Świdnik. Jak z Bielsko-Białą. ;-)

Rozwiń
Jamochłon
Jamochłon (26 stycznia 2015 o 22:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

...

Nieznana mi jest sytuacja w historii Polski, kiedy to miasto wielkości Lublina wchłonęło miasto wielkości Świdnika. Z reguły wchłania się jakieś wsie, a nie 40-tys miasta.

Nowa Huta wchłonięta przez Kraków

Fordon wchłonięty przez Bydgoszcz

Praga wchłonięta przez Warszawę

Bielsko połączone z Białą

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (31)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!