poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Zamość

Kolejny etap budowy przejścia granicznego w Dołhobyczowie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 maja 2010, 14:24

Wpłynęły dwie oferty. Komisja musi je teraz dokładnie przeanalizować i wybrać korzystniejszą. W czerwcu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą, w lipcu zaś na przyszłym przejściu granicznym Dołhobyczów-Uhrynów znowu pojawią się budowlańcy.

Pierwszy etap budowy przejścia ruszył w ub. roku.

Przetarg wygrała firma Budimex Dromex. Powstał budynek główny, 4 pawilony kontroli paszportowo-celnej, 4 pawilony wjazdu/wyjazdu, 2 pawilony wartownicze (wszystkie budynki w stanie surowym) oraz wiata nad budynkiem głównym.

Na tyle wystarczyło pieniędzy; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przekazało ponad 22,4 mln złotych.

W tym roku MSWiA zarezerwowało na ten cel ponad 7,4 mln złotych. Trzeba było ogłosić nowy przetarg na kontynuację prac.

W tegorocznych planach jest wybudowanie dróg wewnętrznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowej i centralnego ogrzewania, kanalizacji teletechnicznej i energetycznej, a także instalacji odgromowej i uziemiającej.

– Możliwe, że pojawią się dodatkowe środki z rezerwy celowej – zastrzega Ryszard Rachoń, zastępca dyrektora Lubelskiego Zarządu Przejść Granicznych w Chełmie

Kilka dni temu otwarto oferty, które złożyły Przedsiębiorstwo Produkcyjne Wamaco z Lublina oraz Budimex z Warszawy. Pierwsza opiewa na ponad 5,5 mln złotych, druga na nieco ponad 4,7 mln złotych.

– Komisja po przeanalizowaniu ofert wybierze najkorzystniejszą – mówi Rachoń.

Z którą firmą zostanie podpisana umowa, przekonamy się w pierwszej połowie czerwca. – Nowe przejście, to nowe miejsca pracy i drogi – mówi starosta hrubieszowski Józef Kuropatwa.

Dzięki środkom unijnym trwa właśnie przebudowa drogi powiatowej z Hrubieszowa do Dołhobyczowa, czyli tak zwanej nadbużanki.

Przypomnijmy, że w przygotowanym przez MSWiA programie rozwoju polsko-ukraińskiej granicy państwowej w latach 2009–2013 na budowę przejścia Dołhobyczów–Uhrynów przewidziano 150 mln złotych, a nie jak wcześniej planowano 275 mln złotych.

Na przejściu zaplanowano po pięć pasów odpraw w obu kierunkach dla samochodów osobowych i po dwa dla autobusów. Wspólne polsko-ukraińskie odprawy będą odbywać się po polskiej stronie granicy.

Na razie będzie to przejście osobowe, ale z możliwością rozszerzenia jego kategorii. Część towarowa (po dwa pasy odpraw w obu kierunkach dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t) mogłaby być zbudowana w drugim etapie budowy, czyli po 2013 roku.

– Część przejścia, na przykład dwa pasy ruchu, może być udostępniona za dwa lata na Euro 2012 – mówi wicedyrektor chełmskiego LZPG.

Odciążą Zosin i Hrebenne

Projektowane zdolności przepustowe przejścia (łącznie w obu kierunkach na dobę):
– samochody osobowe: 4000,
– autobusy: 30,
– samochody ciężarowe do 3,5: 1000.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~Edek~
Gość
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~Edek~
~Edek~ (20 czerwca 2010 o 23:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a Ukraińcy podali już cennik łapówek? Na Hrebennem 100UAH za wjazd, na Zosinie 25UAH za wjazd, a w Dołhobyczowie ile będą drzeć?
Rozwiń
Gość
Gość (16 maja 2010 o 09:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Już widzę te Tiry mknące do Dołhobyczowa po naszych drogach z kocich łbów i piasku z dziurami wielkości malucha, ludzie opanujcie sie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!