sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Zamość

PKP: Z Bydgoszczy do Zamościa na... piętrze

Dodano: 2 lipca 2008, 18:48
Autor: Dominik Smaga

Na niewygodne piętrowe wagony bez przedziałów skazani są pasażerowie pociągu "San” z Bydgoszczy.

Kolej spokojnie im tłumaczy, że jak pojeżdżą dłużej w takich warunkach, to się do nich przyzwyczają. A nawet je polubią.

Pospieszny "San” to popularny pociąg kursujący z Bydgoszczy przez Warszawę do Lublina, gdzie rozdziela się na składy do Zamościa i Przemyśla.

Wcześniej zestawiony był ze zwykłych wagonów z przedziałami. Ale od początku wakacji w drugiej klasie dostępne są tylko miejsca w wagonach piętrowych. A tu nie ma przedziałów. Na górnym pokładzie wagonu brakuje nawet miejsca na bagaż.

- Siedzenia niewygodne, na nic nie ma miejsca, nawet nie da rady przejść - wzdycha Jan Kosiński z Zamościa. Wraca z Inowrocławia, gdzie odwoził żonę do sanatorium. - W tamtą stronę jechaliśmy w takich samych warunkach. Żona się bardzo skarżyła.

W takich warunkach pasażerowie spędzają niemal cały dzień. Bo podróż z Zamościa do Bydgoszczy trwa 9 i pół godziny.

- Myślę, że musi upłynąć kilka dni, żeby pasażerowie uznali, że to dość komfortowy tabor, lepszy od niskich wagonów. To najmłodsze wagony, jakie posiadamy. Są z lat 90., gdy pozostałe pochodzą jeszcze z lat 70. lub 80. Za granicą piętrowe wagony są powszechnie stosowane, więc to kwestia nawyków - mówi Henryk Szklarski, dyrektor Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, który obsługuje ten pociąg.I zapowiada, że piętrowe wagony będą kursować w składzie "Sana” aż do końca wakacji.

Problem w tym, że to nie tylko kwestia wygody, ale i bezpieczeństwa. Piętrusy nie są przystosowane do wysokich peronów w Warszawie. Różnica poziomów sprawia, że pasażerom bardzo ciężko jest wysiąść i wsiąść do pociągu. Z tego powodu przez wiele lat piętrowe wagony nie trafiały do składów przejeżdżających przez główny polski dworzec.

Szefowie PKP twierdzą, że to nic takiego. - Przy zapewnieniu ostrożności można pokonać te niedogodności - odpowiada Szklarski.

Pasażerowie "Sana” zostawili już pisemne skargi na lubelskim dworcu. Pisma zostały przekazane do centrali spółki PKP Przewozy Regionalne. Tylko centrala może wpłynąć na bydgoskich kolejarzy, by zmienili skład pociągu. A Bydgoszcz takich zmian nie przewiduje. - W okresie letnim wzrasta zapotrzebowanie na przewozy i wszystkie wagony zostają wysłane w trasy. Te piętrowe pochodzą już z rezerwy i innych nie mamy - twierdzi Szklarski. - Niestety jest to jedyna możliwość, z czego się cieszymy, bo to komfortowe wagony.
Czytaj więcej o:
rafaltruck
BR232
BR232
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

rafaltruck
rafaltruck (4 września 2008 o 12:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
współczuje podrózy takim gównem wogole pomysł stosowania wagonów bezprzedziałowym jest dla mnie poroniony moze w niemczech czy francji gdzie przejechanie powiedzmy 400 czy 500km trwa 2-3h to sie sprawdza ale na pewno nie w polsce gdzie analogiczny dystans przejeżdża się w 8,9 czy nawet i 12h... ale cóż... widocznie kolejowi decydenci muszą sami pojeździć w tych "komfortowych warunkach" by zrozumieć zwykłego pasażera
Rozwiń
BR232
BR232 (6 lipca 2008 o 07:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
technik napisał:
Tak właśnie wygląda szczyt bezczelności monopolistów lub prawie monopolistów. Olewanie wszelkich przepisów użytkowania i bezpieczeństwa.
Mogę jechać w takim wagonie tylko nie za opłatę jak dla klasy 2 - z przedziałami, ale za 3 - 4 zł. Skoro proponują mi zardzewiałe gówno transportowe to niech nie każą płacić normalnej ceny.
I jeszcze rzecz najważniejsza : gdzie jest ten matoł który zezwolił na eksploatację tych wagonów ( w dodatku starych i z fatalnym stanem wózków jezdnych ) na tak szybkich trasach. Te NRD - owskie wagony miały podawane przez konstruktora i fabrykę dopuszczalną prędkość maksymalną 80 km / h ze względu na problemy ze stabilizacją przechyłów i realną groźbą wywrócenia się wagonu z tak wysoko położonym środkiem ciężkości.
No cóż - człowiek się tu nie liczy. Najwyżej zginie w katastrofie !



Te wagony z max. 80 km/h to Bhp, zresztą zostało ich na chodzie jeszcze z 10 sztuk. [url="http://wagony.net/index.php?url=Bipa"]http://wagony.net/index.php?url=Bipa[/url]

Natomiast wagony z Sana są nowe, z lat 90, mają nowe wózki dostosowane do prędkości 160 km/h, ale cały wagon jest tylko na 120 km/h.
[url="http://wagony.net/index.php?url=Bdhpumn"]http://wagony.net/index.php?url=Bdhpumn[/url]

Jak się nie znasz, to siedź cicho ;P
Rozwiń
BR232
BR232 (5 lipca 2008 o 09:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
kawa napisał:
Jeżeli to są wagony typu Lublin-Stalowa Wola-Rozwadów to współczuje.Ciekawe gdzie jest ten komfort?Chyba ,że sa w nich zastosowane odpowiednie fotele to tak.


Wagony SWR Lublin to są Bh (Bdh): [url="http://wagony.net/index.php?url=120A"]http://wagony.net/index.php?url=120A[/url]

Bh-Wagon klasy 2, bezprzedziałowy, z przewodem zdalnego sterowania


Natomiast te Bydgoskie piętrusy to Bdhpumn: [url="http://wagony.net/index.php?url=Bdhpumn"]http://wagony.net/index.php?url=Bdhpumn[/url]

Bdhpumn-Wagon klasy 2, z przewodem zdalnego sterowania, piętrowy, wyposażony w mechanizm do zdalnego zamykania drzwi i posiadający możliwości zdalnego sterowania oświetleniem, o długości przekraczającej 24,50 m, wyposażony w ogrzewanie nawiewne.
Rozwiń
BR232
BR232 (5 lipca 2008 o 08:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ludzie, wy chyba nigdy w Bohunie nie jechaliście. Wagony stanowią rezerwę, ponieważ były przeznaczone na pociągi osobowe, a ich stan techniczny jest znakomity! Większość wagonów jest także po modernizacji. Niewielu pasażerów jeździ tym pociągiem przez cała trasę do Bydgoszcz. Gdy porówna sie piętrusa z lat-90 po modernizacji z Pullmanem wyciągniętym z krzaków, to nie wiem, czy się śmiać czy płakać.
Rozwiń
xxl
xxl (3 lipca 2008 o 09:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Skoro to są tak niesamowicie komfortowe wagony, to dlaczego stanowią rezerwę?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!