wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Zdrowie

Aptekarska pomyłka pana Józefa

  Edytuj ten wpis
Dodano: 5 listopada 2008, 16:26

Mieszkaniec Lublina został wprowadzony w błąd mylącym szyldem.

Właściciel apteki odpowiada, że nie miał zamiaru kogokolwiek wprowadzić w błąd.

Od dwóch lat Józef Kołtun z Lublina ma kartę podarunkową jednej z aptek należącej do ogólnopolskiej sieci. Od tamtej pory za każde wydane w niej trzy złote otrzymuje punkt. Punkty, które są gromadzone na jego koncie, pan Józef może później wymienić na atrakcyjne nagrody.

W październiku dokonał zakupu w nowo otwartej aptece, opatrzonej charakterystycznym szyldem z pomarańczowym krzyżem. Dla niego - takim samym, w którym założył swą kartę. Dopiero przy kasie pan Józef dowiedział się, że jego karta nie jest tu honorowana. - Pani magister powiedziała, że mogę zachować paragon - opowiada - a w sprawie karty mogę porozmawiać z właścicielem apteki.

Okazało się, że apteka ta nie należy do wspomnianej sieci, a jedynie miała szyld podobny do logo tej prowadzącej program lojalnościowy, z którego korzysta nasz Czytelnik. Paweł Oleszczak, właściciel apteki, w rozmowie telefonicznej zapewnił nas, że nie było jego zamiarem wprowadzanie kogokolwiek w błąd. Jak twierdzi, kolorystyka szyldu została wymuszona przez wystrój wnętrza apteki, w którym dominuje kolor pomarańczowy. Symbol krzyża widniejący na szyldzie także jest dość powszechny wśród oznaczeń aptek.

Czy mamy tu już do czynienia z naruszeniem dobrych praktyk rynkowych? Zgodnie z Ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, "używanie godła, skrótu literowego lub innego charakterystycznego symbolu wcześniej używanego, zgodnie z prawem, do oznaczenia innego przedsiębiorstwa” jest działaniem niedozwolonym. Z punktu widzenia pana Józefa takie wykroczenie już nastąpiło. Nie jest to jednak takie oczywiste.

- O tym, czy doszło tu do czynu nieuczciwej konkurencji, powinien rozstrzygnąć sąd powszechny. O takie postępowanie powinien wystąpić pokrzywdzony przedsiębiorca - mówi Ewa Wiszniowska, dyrektor Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Lublinie. - Konsument zaś przed dokonaniem zakupu powinien się upewnić, czy posiadana przez niego karta jest w danej aptece honorowana.

- Przepraszam naszego klienta za zaistniałą pomyłkę - komentuje całą sytuację Paweł Oleszczak. - Niedługo także w naszej aptece wprowadzimy karty stałego klienta, a w wystroju wnętrza pojawią się oznaczenia informujące o realizowanym przez nas programie.

Krzysztof Kwoczko
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Joshua
itp
greizi
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Joshua
Joshua (18 stycznia 2009 o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Typowy przejaw pieniactwa...
Tak się dzieje jak ludzie mają za dużo czasu..
Rozwiń
itp
itp (12 listopada 2008 o 17:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
greizi napisał:
moim zdaniem aby nie zachodziły pomyłki powinno się przyjmować kasjerów tak jak w bankach czy sklepach poniważ chyba nigdzie się tak nie dyskryminuje tyułu magistra przecież to drugi zawód po lekarzu który też pomaga nieraz w pierwszej pomocy pacjenta . A w takiej sytuacij jak teraz to taki magister ma wszystko na głowie pracuje za trzy etaty zwłaszcz w aptekach które najwiecej mają lientów ze względu na różnicę cen leków


Pan Józef to jest roszczeniowy produkt socjalizmu.Nie ma pretensji do siebie że nie potrafi czytać tylko do apteki . Żenada.Szkoda tylko że gazecina zajmuje się takimi bzdetami.Prawdziwy kołtun.
Rozwiń
greizi
greizi (10 listopada 2008 o 08:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
moim zdaniem aby nie zachodziły pomyłki powinno się przyjmować kasjerów tak jak w bankach czy sklepach poniważ chyba nigdzie się tak nie dyskryminuje tyułu magistra przecież to drugi zawód po lekarzu który też pomaga nieraz w pierwszej pomocy pacjenta . A w takiej sytuacij jak teraz to taki magister ma wszystko na głowie pracuje za trzy etaty zwłaszcz w aptekach które najwiecej mają lientów ze względu na różnicę cen leków
Rozwiń
aGa
aGa (5 listopada 2008 o 20:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten klient apteki powinien chyba zaliczyć wizytę u optyka - na pierwszy rzut oka widać, że te apteki nie należą do tej samej sieci. Poza zbliżonym kolorem szyldu brak jest jakichkolwiek podobieństw!
No, ale u optyka nie dostanie tego swojego punkcika - a zatem tam nie pójdzie. Ale palant!
Rozwiń
adam
adam (5 listopada 2008 o 20:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
NIe macie poważniejszych tematów do pisania? Jakiś niezadowolony klient apteki, czy pacjent i już tekścik w waszej gazetce. A może warto byłoby posłuchac drugiej strony? Bardzo łatwo jest popsuc komuś opinię. No , ale jak się nie potrafi...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!