poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Zdrowie

Więcej ruchu, lepszy nastrój

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 lutego 2012, 18:13

Zumba, aerobik, a może pilates? Sposobów na zgrabną sylwetkę jest mnóstwo. Ćwiczenia fizyczne zapewnią nam również lepsze samopoczucie.

Lekarze twierdzą, że wiosenne przesilenie nie jest chorobą, a naturalną reakcja organizmu na długi brak światła i zmianę temperatury. Czujemy się osłabieni, dręczy nas huśtawka nastrojów. Z jednej strony dopada nas lenistwo i znużenie – nic nam się nie chce, z drugiej odczuwamy pierwszą ekscytację nową porą roku. Naukowcy udowodnili, że jedną z lepszych metod ratowania się przed wiosennym osłabieniem jest aktywność, ruch i… miłość.

Śmiech to zdrowie

Ludzie uśmiechnięci, radośni lżej znoszą wiosenne przesilenie. A psychika ma niewątpliwy wpływ na naszą odporność. Śmiejąc się powodujemy zwiększone wydzielanie endorfin, które mają dobroczynny wpływ na nasz organizm, m.in. pełnią funkcje przeciwzapalne. Śmiech powoduje, że nabieramy w płuca więcej powietrza, a co za tym idzie lepiej dotleniamy organizm. Powoduje też pracę wielu mięśni – pobudzone do ruchu wzmacniają się.

Ćwicz mięśnie

Jednym z najlepszych lekarstw na przesilenie wiosenne jest ruch. Warto zdecydować się na udział w zajęciach klubów fitness. Aerobik, zumba, ćwiczenia TBC czy tae-bo pozwolą pozbyć się nie tylko tłuszczyku, który odłożył się podczas zimy, lecz także wzmocnią kondycję, poprawią stan fizyczny i psychiczny.

– Ćwiczenia pozytywnie wpływają na zdrowie i urodę, uczą prawidłowych nawyków, usprawniają prace mięśni – mówi Marzena Gajewska, nauczycielka WF. – Ruch wpływa na poprawę krążenia, a więc krew jest lepiej dotleniona, a mózg lepiej "odżywiony”. To bardzo ważne, żeby wiosną naprawić nasze zimowe zasiedzenie.

Aerobik, zumba i pilates

Marzena Gajewska szczególnie poleca aerobik, jako usprawniający całe ciało, wpływający na wszystkie mięśnie. Ale jest wiele innych ćwiczeń, jakie proponują kluby fitness i warto wybrać te, które najlepiej będą odpowiadać naszemu temperamentowi, kondycji i upodobaniom.

– Polecam zajęcia ogólnorozwojowe – dodaje Agata Kozłowska z Cube Fitness Squash w Lublinie. – Ogromną popularnością cieszy się zumba – układy taneczne przy dynamicznej, latynoskiej muzyce. To bardziej taniec niż aerobik. Dla osób starszych są świetne zajęcia z pilatesu i zajęcia "zdrowy kręgosłup”.

Dla tych, którym nie zależy na ukształtowaniu wybranych partii ciała, a chcą ogólnie poprawić kondycję dobre będą zajęcia TBC – to jedna z odmian aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała. Pozwala w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu.

Jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy, to musimy trochę popracować. Jak mówią instruktorzy klubów fitness nie warto podejmować ostrej diety odchudzającej, a trzeba przejść na rozsądną dietę z dużą ilością warzyw, owoców, unikać słodyczy, a przede wszystkim systematycznie ćwiczyć. Odwiedziny 3 razy w tygodniu w klubie fitness gwarantują, że do wakacji sylwetka będzie piękna.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kulesa
karka7
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kulesa
kulesa (17 lipca 2014 o 16:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W jakiś sposób na pewno nie dotyczy ten problem sportowców ;) Od zawsze słyszałam czy też czytałam, że ruch jest przyczyną osiągnięcia większej radości itp.

Rozwiń
karka7
karka7 (14 lipca 2014 o 18:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ten problem-  http://www.erekcja.net/ chyba młodych sportowców nie dotyczy?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!