wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Zdrowie

Wstąp do grona „Przyjaciół od Piersi”

Autor: opr. tom

Z początkiem października ruszyła trzecia edycja kampanii edukacyjnej „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. Główny przekaz akcji koncentruje się na roli bliskiej osoby, wspierającej chorą kobietę w przezwyciężaniu raka piersi. Idea ta przyświecała powstaniu „Portretów” znanych osób, które same zmagały się z chorobą lub pełniły rolę „Przyjaciół od Piersi”.

Zdjęcia ukazują różnorodność „Przyjaciół od Piersi” – przekonują, że przyjacielem chorej może stać się każdy: mąż, syn, koleżanka z pracy, Amazonka czy lekarz. Dają temu świadectwo Krystyna Kofta wraz z mężem Mirosławem i synem Wawrzyńcem, Joanna Koroniewska z Amazonką Elą Kozik, Hanna Śleszyńska z koleżanką aktorką, Jolantą Gibas-Maciejowską oraz Amazonka Ewa Grabiec z lekarzem, dr Sławomirem Mazurem. Szczególną relację, jaka łączy pacjentkę z jej przyjacielem wydobył w „Portretach” znany polski fotograf, Wojciech Wieteska.

Kampania „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” od początku swojego istnienia spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem i odzewem społeczeństwa. Z roku na rok grono „Przyjaciół od Piersi” powiększa się, dlatego postanowiliśmy sprawdzić ilu już ma członków. Od 2 października 2009 do końca lutego 2010 roku na stronie www.HER2.pl trwać będzie ogólnopolska akcja liczenia Przyjaciół od Piersi. Przystąpić do niej może każdy kto wspierał, bądź wspiera w chorobie bliską sobie kobietę, jak również wszyscy ci, którzy chcą wyrazić swoje poparcie dla idei kampanii.

Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi jest różowo-pomarańczowa wstążeczka – stały element każdej z edycji, symbol różnorodności nowotworów piersi. W tym roku, stała się ona inspiracją do stworzenia przez artystę rzeźbiarza, Bartłomieja Kurzeję, rzeźby, która stanęła na Placu Zamkowym w Warszawie. Przez cały październik – miesiąc walki z rakiem piersi, pomnik przypominał będzie o potrzebie zwiększania świadomości pacjentek oraz ich bliskich na temat różnorodności raka piersi, a także o potrzebie wspierania chorych kobiet w walce z nowotworem.

Każdy, kto popiera akcję może też za pośrednictwem strony internetowej www.HER2.pl zakupić koszulkę, promującą kampanię „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. Zdobi ją specjalnie logo „Portretów”, zaprojektowane przez znanego polskiego grafika, Łukasza Szajnę. Wpływ ze sprzedaży koszulek przekazany zostanie na rzecz Amazonek.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!