Reklama
Grand Tiger, czyli chiński pikap zmontowany w Lublinie (wideo)
Lubelska firma Pol-Mot Warfama SA dostała homologację na chiński pikap ZXAuto grand tiger. Są duże szanse na to, by auto było produkowane w Lublinie.
- 16.03.2009 07:48
Piętnastu lubelskich inżynierów pracujących dla firmy Pol-Mot Warfama w ciągu ośmiu miesięcy dostosowało chińskie auto grand tiger do norm obowiązujących w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki temu pick-up marki ZXAuto będzie można sprzedawać na całym świecie. Jest szansa na produkcję samochodu w Lublinie - pisze \"Polska Kurier Lubelski\".
Prace nad przystosowaniem grand tigera do dyrektyw Unii Europejskiej prowadzono w fabryce przy ul. Mełgiewskiej w Lublinie. Zajmowali się tym byli pracownicy Daewoo i Intralla. Firma Pol-Mot Warfama ma siedzibę w Dobrym Mieście w woj. warmińsko-mazurskim.
- Wszystkie przeróbki, w tym zmiana zabudowy i silnika oraz testy i badania, prowadzone były przez naszą ekipę - mówi \"Kurierowi\" Jan Wielgus, członek zarządu Pol-Mot Warfama, dyrektor oddziału w Lublinie.
Lubelscy inżynierowie są jednymi z pierwszych w Europie, którym udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.
Produkcja grand tigerów być może prowadzona będzie w Lublinie, ale decyzja jeszcze nie zapadła.
- Rozważamy taką możliwość - ujawnił Kurierowi Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Pol-Mot Warfama. - Trwają właśnie rozmowy na temat dalszych losów tigera. Musimy przy tym pamiętać, że sytuacja rynkowa jest teraz zupełnie inna niż przed rokiem, kiedy zaczynaliśmy prace w lubelskim ośrodku - dodaje rzecznik Lewandowski.
Tiger przerobiony w Lublinie ma napęd na 4 koła, z możliwością odłączenia przedniej osi. Wyposażony jest w silnik diesla hyundai D4CB o pojemności 2,5 l, spełniający surową normę Euro IV. Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w system ABS i EBD, klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek oraz radio z CD. Pick-up formalnie jest autem ciężarowym, więc firmy będą mogły dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.
To nie jedyna inwestycja Pol-Mot Warfama w Lublinie. W ośrodku badawczo-rozwojowym pracownicy lubelskiego oddziału pracują teraz nad ciągnikiem 904S z silnikiem perkinsa.
Reklama













Komentarze