Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

PKP będzie oddawać pieniądze za spóźnione pociągi

Zwrot pieniędzy za bilet, posiłek, a nawet nocleg w hotelu - na takie odszkodowania będą mogli liczyć pasażerowie PKP, gdy pociąg nie przyjedzie na czas. Takie zmiany Intercity wprowadzi we wrześniu, a inne spółki PKP w grudniu - pisze \"Dziennik\".
Według zapowiedzi \"Dziennika\" jeśli pociąg spóźni się o godzinę, podróżny otrzyma zwrot jednej czwartej ceny biletu. W przypadku dwugodzinnego poślizgu - połowę. Gdy opóźnienie będzie większe niż dwie godziny, przewoźnik będzie musiał zagwarantować pasażerom darmowe wyżywienie, a jeśli się przedłuży - opłacić pasażerowi nocleg w hotelu. Choć zmiany mają wejść w życie pod koniec roku, spółka Intercity zapewnia, że wprowadzi je już po wakacjach. W przypadku spóźnienia, pasażerowie będą mogli kupić bilet powrotny nawet z 50 proc. upustem. - Zaoferujemy im też darmowy posiłek - zapowiada rzecznik PKP Intercity. - Chcielibyśmy, aby rząd wyłączył nas z płacenia za spóźnienia. Byłoby to dla nas zbyt dużym obciążeniem finansowym - mówi \"Dziennikowi\" Piotr Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. Ministerstwo Infrastruktury zapewnia jednak , że koleje regionalne też będą musiały płacić odszkodowania. - Mogą jedynie liczyć na przesunięcie o kilka lat obowiązku zapewnienia pasażerom hotelu i taksówki - Mówi Sławomir Sadowski z Ministerstwa Infrastruktury. Dziś w przypadku spóźnienia pociągu, pasażer może żądać zwrotu pieniędzy wyłącznie przed sądem. Dostanie je jedynie wtedy, jeśli udowodni, że poniósł wymierne straty.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama