Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Szkoły wydają krocie na zajęcia, które zainteresują dzieci i młodzież

Zajęcia pozalekcyjne to już nie tylko monotonne uzupełnianie braków w wiedzy. Szkoły chcąc zachęcić uczniów do zostawania w szkole po obowiązkowych godzinach kuszą ich nawet kursem szybowcowym.
Po lekcjach na pewno nie nudzą się uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z klasy akademickiej o profilu stewardesa. – Dodatkowe zajęcia cieszą się ogromną popularnością. Uczymy na nich m.in. public relations, estetyki, etyki i pedagogiki – mówi Edyta Chudoba, dyrektor III LO. – Wkrótce będą też szkolenia na symulatorach lotu a na zakończenie nauki, kurs szybowcowy. O to zadba nasz partner, czyli Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa. Duże możliwości w urozmaicaniu zajęć dają projekty finansowane z unijnych pieniędzy. – Już od października rozpoczną się zajęcia w ramach projektu \"Z wiedzą ku przyszłości”. Obejmiemy nim ponad 250 uczniów z trzech podstawówek – mówi Augustyn Okoński, dyrektor Wydziału Oświaty w Urzędzie Miasta. – Będą zajęcia wyrównawcze z języka polskiego i matematyki. Także grupy wsparcia dla dzieci nadpobudliwych i dyslektyków oraz cykliczne spotkania z logopedą. Z kolei uczniowie Technikum nr 2 w Zespole Szkół Technicznych w ramach przygotowania do matury będą uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach z matematyki i języków obcych. Z myślą o nich zaplanowano również specjalne przygotowanie do egzaminu zawodowego i indywidualne spotkania z doradcą zawodowym, który podpowie, jak zaplanować swoją karierę. Uczniowie coraz częściej korzystają z możliwości, jakie dają zajęcia pozalekcyjne. – Na warsztatach plastycznych uczyliśmy się robić naprawdę piękne rzeczy. Niektóre do tej pory są ozdobą domu, wiele rozdałam znajomym – mówi 14-letnia Ewelina, uczennica gimnazjum. – Jestem zadowolona, że w taki sposób spędziłam wolny czas. Zamiast tego siedziałabym pewnie przed telewizorem. O tym, że dobrze zaplanowane zajęcia dodatkowe mogą obudzić w uczniach ogromny potencjał jest przekonana Lilianna Kostecka, nauczycielka w I Liceum Ogólnokształcącym. – Kończymy projekt oparty właśnie na dodatkowych zajęciach. Uczniowie korzystali z wykładów, warsztatów, zajęć w terenie i wycieczek – mówi Kostecka. – Ich aktywność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Teraz kończą swoje prace badawcze z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych. Cztery najlepsze teksty wybrane przez naukowców zostaną opublikowane w specjalnym wydawnictwie.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama