Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Polacy piją coraz mniej wódki

Kryzys i rosnące bezrobocie - to według ekspertów główne powody załamania polskiego rynku wódki. W 2010 r. popyt na ten trunek spaść może nawet o 10 procent - pisze dziś \"Rzeczpospolita\".
– Najgorsza faza kryzysu w tej branży dopiero się zaczyna – stwierdza na łamach dziennika \"Rzeczpospolita\" Marek Malinowski, prezes Stock Polska, lidera polskiego rynku wódki. Przez pierwszą połowę 2009 r. na sprzedaż wódki spadła o około 10 proc. – Trzeci kwartał był na rynku wódki tragiczny. Najsłabszy był wrzesień, kiedy jej sprzedaż w sklepach zmniejszyła się o 6 proc. – mówi Grzegorz Chojnacki, prezes Nemiroff Polska. Producenci oczekują, że koniec roku będzie lepszy. W czasie świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra Polacy kupują więcej wysokoprocentowych alkoholi. Najbardziej pesymistyczne prognozy branży zakładają, że w 2010 r. spadek sprzedaży się pogłębi i może sięgnąć nawet 10 proc. Ale wszystko będzie zależało od tego, czy resort finansów po raz kolejny podniesie akcyzę. Takich planów rząd na razie nie ma. Jak pisze \"Rzeczpospolita\" gdyby w pierwszym kwartale 2010 r. roku doszło do znacznego spadku sprzedaży wódki, firmy będą się ratować redukcja zatrudnienia. – Nie wykluczamy, że dojdzie wówczas do zwolnień pracowników – mówi Marek Malinowski ze Stock Polska.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama