Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Parowóz po przejściach i z przeszłością. \"Olek\" dostał drugą młodość

Chełmscy kolejarze wskrzeszają miejscowe tradycje kolejowe. Własnymi siłami już prawie odrestaurowali zabytkowy parowóz Ol49-34. Takich lokomotyw jest w kraju już tylko około czterdziestu. Ostatnie z nich zostały wycofane z użytku prawie trzydzieści lat temu.
Chełmski „Olek” stoi na specjalnie dla niego wykonanym torze przy dworcu Chełm Główny. – Za sobą mamy już około 70 proc. prac – mówi Artur Bronisz, przewodniczący chełmskiego oddziału Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, a zarazem inicjator przedsięwzięcia. – Gotowa jest już otulina kotła, a także w pełni wyposażona budka maszynisty. Przyznaję, że spowolniła nas niesprzyjająca pogoda. Bronisz nie ma słów uznania dla miejscowego Centrum Kształcenia Praktycznego, któremu kolejarze przekazywali odpowiednie materiały, a odbierali gotowe detale parowozu. Nie zawiedli się też na swoich kolegach z Wolsztyna, którzy jako jedyni w Polsce utrzymują lokomotywy pod parą. Otrzymali od nich wiele brakujących części zamiennych. Finansowo remont parowozu wsparło też miasto. „Olek” zostanie udostępniony zwiedzającym 23 listopada. Tego dnia w holu chełmskiego dworca zostanie otwarta wystawa poświęcona kolejowym tradycjom Chełma.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama