Za spóźnienie pociągu PKP Intercity nie da odszkodowania, ale rabat
Pasażerowie spóźnionych pociągów od przyszłego tygodnia mogą liczyć na odszkodowania.
Na początek otrzymają vouchery zapewniające zakup kolejnego biletu ze zniżką - pisze dziś Gazeta Wyborcza.
- 21.11.2009 17:07
Na wypłatę zadośćuczynienia za spóźnienie pociągu można liczyć już od 24 listopada. PKP Intercity (obsługuje pociągi pośpieszne, ekspresy i TLK) z własnej inicjatywy wprowadza system odszkodowań dla pasażerów.
Konduktor będzie rozdawał w pociągu vouchery uprawniające nawet do 50 proc. zniżek przy zakupie kolejnego biletu. Niewykluczone, że w przyszłości wypłaty odszkodowań będą w gotówce.
- Pasażerowie będą mogli też wypełnić wniosek o odszkodowanie i złożyć go w kasach biletowych. Albo wysłać pocztą. - Chcemy też umożliwić dochodzenie odszkodowania przez internet - mówi \"Gazecie Wyborczej\" prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński.
3 grudnia wchodzi w życie unijne rozporządzenie regulujące kwestie odszkodowań. Na jego mocy pasażerowie kolei mogliby domagać się odszkodowań o wartości co najmniej 25 proc. ceny biletu w przypadku opóźnień z winy przewoźnika od 60 do 119 min.
Odszkodowanie będzie sięgało co najmniej połowy ceny biletu, gdy pociąg będzie miał opóźnienie powyżej 2 godz. W przypadku ponadgodzinnych opóźnień przewoźnicy kolejowi będą też musieli zapewnić pasażerom posiłki i napoje, a w szczególnych przypadkach - również nocleg.
Te przepisy dotyczyłyby wszystkich przewoźników kolejowych także Przewozów Regionalnych, które obsługują pociągi osobowe.
Reklama












Komentarze