Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Za spóźnienie pociągu PKP Intercity nie da odszkodowania, ale rabat

Pasażerowie spóźnionych pociągów od przyszłego tygodnia mogą liczyć na odszkodowania. Na początek otrzymają vouchery zapewniające zakup kolejnego biletu ze zniżką - pisze dziś Gazeta Wyborcza.
Na wypłatę zadośćuczynienia za spóźnienie pociągu można liczyć już od 24 listopada. PKP Intercity (obsługuje pociągi pośpieszne, ekspresy i TLK) z własnej inicjatywy wprowadza system odszkodowań dla pasażerów. Konduktor będzie rozdawał w pociągu vouchery uprawniające nawet do 50 proc. zniżek przy zakupie kolejnego biletu. Niewykluczone, że w przyszłości wypłaty odszkodowań będą w gotówce. - Pasażerowie będą mogli też wypełnić wniosek o odszkodowanie i złożyć go w kasach biletowych. Albo wysłać pocztą. - Chcemy też umożliwić dochodzenie odszkodowania przez internet - mówi \"Gazecie Wyborczej\" prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński. 3 grudnia wchodzi w życie unijne rozporządzenie regulujące kwestie odszkodowań. Na jego mocy pasażerowie kolei mogliby domagać się odszkodowań o wartości co najmniej 25 proc. ceny biletu w przypadku opóźnień z winy przewoźnika od 60 do 119 min. Odszkodowanie będzie sięgało co najmniej połowy ceny biletu, gdy pociąg będzie miał opóźnienie powyżej 2 godz. W przypadku ponadgodzinnych opóźnień przewoźnicy kolejowi będą też musieli zapewnić pasażerom posiłki i napoje, a w szczególnych przypadkach - również nocleg. Te przepisy dotyczyłyby wszystkich przewoźników kolejowych także Przewozów Regionalnych, które obsługują pociągi osobowe.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama