Reklama
Operator nie wyłączy komórki, nawet jeśli nie zapłacisz rachunków
Spóźniłeś się, nie zapłaciłeś rachunku za telefon komórkowy? Do tej pory wystarczył miesiąc opóźniania w opłatach, aby operator wyłączył telefon. Teraz to ulegnie zmianie.
- 17.03.2010 10:53
Sąd ochrony konkurencji i konsumentów uznał, że firma telekomunikacyjna musi zbadać, dlaczego klient nie zapłacił rachunku. Wyłączenie telefonu z powodu 30-dniowej zwłoki w opłatach nie wystarczy.
SOKiK uznał za szczególnie naganne wyłączenie dwóch usług, np. telefonu i internetu w sytuacji, gdy użytkownik nie zapłacił tylko za jedną.
\"Dziennik Gazeta Prawna\" informuje, że operatorzy komórkowi będą musieli zmienić regulaminy i umowy z klientami. Póki co zapowiadają złożenie apelacji. Będą bronić się przed wykorzystywaniem przez oszustów, żądając od klientów kaucji, która będzie pokrywała ewentualne zadłużenia.
UOKiK za niezgodne z prawem uznaje także pobieranie odsetek ustawowych oraz jednorazowych opłat za opóźnienia w opłatach. Nieprecyzyjny jest zapis przewidujący podwójne ukaranie klienta, który nie płaci rachunków w terminie. Zdaniem sądu na jego podstawie można nałożyć opłatę dowolnej wysokości.
Reklama












Komentarze