Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Operator nie wyłączy komórki, nawet jeśli nie zapłacisz rachunków

Spóźniłeś się, nie zapłaciłeś rachunku za telefon komórkowy? Do tej pory wystarczył miesiąc opóźniania w opłatach, aby operator wyłączył telefon. Teraz to ulegnie zmianie.
Sąd ochrony konkurencji i konsumentów uznał, że firma telekomunikacyjna musi zbadać, dlaczego klient nie zapłacił rachunku. Wyłączenie telefonu z powodu 30-dniowej zwłoki w opłatach nie wystarczy. SOKiK uznał za szczególnie naganne wyłączenie dwóch usług, np. telefonu i internetu w sytuacji, gdy użytkownik nie zapłacił tylko za jedną. \"Dziennik Gazeta Prawna\" informuje, że operatorzy komórkowi będą musieli zmienić regulaminy i umowy z klientami. Póki co zapowiadają złożenie apelacji. Będą bronić się przed wykorzystywaniem przez oszustów, żądając od klientów kaucji, która będzie pokrywała ewentualne zadłużenia. UOKiK za niezgodne z prawem uznaje także pobieranie odsetek ustawowych oraz jednorazowych opłat za opóźnienia w opłatach. Nieprecyzyjny jest zapis przewidujący podwójne ukaranie klienta, który nie płaci rachunków w terminie. Zdaniem sądu na jego podstawie można nałożyć opłatę dowolnej wysokości.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama