Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kandydat SLD kontra "Dżem. Spot wciąż w emisji

Sztab wyborczy Mirosława Złomańca na razie nie rezygnuje z emisji spotu, którego wycofania domaga się menadżer zespołu "Dżem. Jego zdaniem w filmie wykorzystano bezprawnie fragment jednego z utworów grupy. - Jeśli okaże się, że zespół ma rację, to przerwiemy emisję - zapowiada kandydat.
Kandydat SLD kontra "Dżem. Spot wciąż w emisji
O sprawie pisaliśmy w piątek. W spocie wyborczym Złomańca, który kandyduje do sejmiku województwa z listy SLD, słyszymy lektora, który mówi: "Twardy jak orzech, ciepły jak piec, musisz go mieć, musimy go mieć. W sejmiku”. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że to nawiązanie do utworu "Czerwony jak cegła” bluesowej grupy "Dżem”. Tym bardziej, że w tle słychać muzykę bardzo podobną do tej z oryginalnej wersji piosenki.

Podobne wrażenie odniósł menadżer grupy Leszek Martinek, który na warszawski adres Koalicyjnego Komitetu Wyborczego SLD Lewica Razem wysłał oficjalne stanowisko w tej sprawie. Domaga się w nim natychmiastowego wycofania klipu ze wszystkich mediów. W wypadku braku reakcji grozi skierowaniem do sądu sprawy o naruszenie praw autorskich.

- Naszym zdaniem nie ma tu plagiatu. Zastanawiam się z wystąpieniem do eksperta o opinię w tej sprawie. Jeśli okaże się, że zespół ma rację, to przerwiemy emisję spotu - zapowiada Mirosław Złomaniec.

Pismo menadżera zespołu nie dotarło jeszcze pod wskazany adres. - Kiedy zapoznamy się z jego treścią, przekażemy sprawę zespołowi prawnemu - mówi Dariusz Joński, rzecznik prasowy SLD.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama