Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Toshiba 55ZL2: Pierwszy duży telewizor z 3D bez okularów

Toshiba 55ZL2 ma być pierwszym na świecie dużym telewizorem, gdzie do oglądania 3D nie będziemy potrzebowali specjalnych okularów. Naprawdę dużym, bo przekątna ekranu to 55 cali.
Toshiba 55ZL2: Pierwszy duży telewizor z 3D bez okularów
Telewizor Toshiba 55ZL2
Zresztą inżynierowie Toshiby opisując swój nowy produkt sformułowania \"pierwszy na świecie” używają jeszcze raz: model 55ZL2 ma być też pierwszym na świecie telewizorem do użytku domowego wyposażony w ekran o poczwórnej rozdzielczości Full HD (tzw. Quad Full HD – rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli). Dzięki temu rozwiązaniu obraz 3D może być oglądany przez dużą grupę widzów, a dodatkowo wyświetlacz prezentuje obrazy 2D w rozdzielczości czterokrotnie wyższej niż w standardowym Full HD. Telewizor wyposażono w wieloprocesorową platformę CEVO-ENGINE, która pozwala na korzystanie z wielu dodatkowych funkcji. Np. Personal TV (personalizację ustawień telewizora) czy Smart TV (nagrywanie programów na dyskach USB). Ale najważniejsze jest 3D bez okularów. Technologia oparta jest na stereoskopowej zasadzie jednoczesnego wyświetlania obrazu dla lewego oka i drugiego, minimalnie przesuniętego obrazu trafiającego do oka prawego. Finalny obraz odbierany jest przez widza jako trójwymiarowy. System wizyjny w 55ZL2 pozwala na wyświetlanie 9 widoków pojedynczej stereoskopowej klatki dzięki czemu kilkoro widzów może komfortowo oglądać obraz 3D bez okularów patrząc na ekran nawet pod dużym kątem. Telewizor wyposażono jeszcze w funkcję śledzenia położenia twarzy. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na pilocie telewizor \"wykrywa” położenie widza i dokonuje optymalizacja parametrów wyświetlania obrazu 3D. Telewizory Toshiba 55ZL2 w sprzedaży pojawią w grudniu (na początku tylko w Niemczech).

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama