Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ursusy i terenówki wyjadą z Lublina: Będzie praca dla 500 osób (zdjęcia)

Klimatyzacja, 110 koni mocy, gniazdo do ładowania laptopa – to nie limuzyna, lecz nowy Ursus 110. Ale to nie koniec nowości z lubelskiej fabryki. Trwają rozmowy z Chińczykami o montażu kolejnego samochodu terenowego. Mówi się także o składaniu aut osobowych.
Ursusy i terenówki wyjadą z Lublina: Będzie praca dla 500 osób (zdjęcia)
W Lublinie będzie montowany samochód terenowy z Chin: model zotye nomad II, kopia daihatsu terios. (
Legendarna marka powraca. We wtorek Pol-Mot Warfama, spółka wchodząca w skład holdingu Pol-Mot, oficjalnie uruchomiła produkcję ciągników Ursus w byłej fabryce Daewoo przy ulicy Mełgiewskiej. Ciągnik z Lublina to unowocześniona wersja Ursusa produkowanego kiedyś na licencji Massey Ferguson. – Do końca roku wyprodukujemy 30 ciągników. Plan na przyszły rok – tysiąc sztuk – deklaruje Andrzej Zarajczyk, prezes Pol-Mot Holding. – Pol-Mot przywrócił motoryzację Lublinowi. To także wielka szansa na nowe miejsca pracy, zarówno przy montażu ciągnika, jak i w firmach kooperacyjnych – cieszy się Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. W lubelskiej filii Pol-Mot pracuje 100 osób. Na drugą połowę 2012 planowana jest rekrutacja kolejnej setki. Docelowo zatrudnienie wyniesie pół tysiąca ludzi. Ciągniki z Lublina podtrzymują długą tradycję podwarszawskiego Ursusa. – W 2013 i 2014 roku chcemy produkować 3000 ciągników, z czego nawet 2000 może trafić na eksport – dodaje Andrzej Zarajczyk. I przyznaje, że ze świata płyną już pierwsze pytania o maszyny z Lublina. – Obecnie realizujemy kontrakt z Nigerią na dostawę 102 ciągników starszej generacji. Jeśli Ursus przyjmie się, to na czarny ląd może trafić nawet tysiąc egzemplarzy – mówi Jerzy Mazurek, dyrektor produkcji ciągników. Władze firmy rozważają też uruchomienie w Nigerii montowni Ursusa. Lubelski Ursus na polskim rynku konkuruje z czeskim Zetorem. – Rynek jest chłonny. W ubiegłym roku tylko na Lubelszczyźnie nabywców znalazło 800 ciągników. Nadal liczę na lokalny patriotyzm – dodaje Zarajczyk. Prezes Pol-Mot Holding potwierdził też nasze wcześniejsze informacje o planach montażu w Lublinie chińskiego auta osobowego, takiej klasy, jak golf czy kia cee\'d. – Na razie rozmowy na ten temat są zawieszone, ale nie zakończone. Na pewno do sprawy wrócimy – obiecuje. Pewne jest natomiast, że w Lublinie będzie montowany kolejny, po Grand Tigerze, samochód terenowy z Chin. Chodzi o model zotye nomad II, kopię daihatsu terios (dwa takie chińskie auta stały we wtorek w fabryce). – W tej sprawie negocjacje są już zaawansowane. Na pewno będę mógł więcej powiedzieć w najbliższym czasie – mówi Zarajczyk. POL-MOT Warfama jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń rolniczych. Ma zakład produkcyjny w Dobrym Mieście k. Olsztyna i oddziały w Biedaszkach Małych k. Kętrzyna, w Opalenicy i w Lublinie. W czerwcu POL-MOT Warfama stał się wyłącznym właścicielem i dysponentem znaku towarowego Ursus. Wśród powodów ulokowania produkcji Ursusa w Lublinie, władze spółki podawały, że na tym terenie są wykwalifikowani pracownicy, m.in. po upadłej fabryce Daewoo czy zwolnieni z PZL Świdnik. (PAP)
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama