Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Egzamin Gimnazjalny 2016 ANGIELSKI, NIEMIECKI. ODPOWIEDZI ARKUSZE CKE

Dziś ostatni dzień egzaminu gimnazjalnego 2016. Czas na język obcy. Gimnazjaliści tradycyjnie najchętniej wybierali angielski. Sprawdź odpowiedzi i arkusze z języka angielskiego i niemieckiego.
Egzamin Gimnazjalny 2016 ANGIELSKI, NIEMIECKI. ODPOWIEDZI ARKUSZE CKE
Wczoraj uczniowie (na zdjęciu jedna z klas Gimnazjum Nr 19 na Czwartku) zmagali się z egzaminem z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki, (fot. Maciej Kaczanowski)

Egzamin gimnazjalny rozłożony jest na trzy dni. W poniedziałek nastolatki zdawały test z historii i WOS oraz języka polskiego. Wczoraj uczniowie zmagali się z egzaminem z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki.

– Najbardziej zaskoczyło mnie pytanie o łuk odruchowy. W ogóle nie wiedziałam, o co w nim chodzi – mówi uczennica Gimnazjum nr 19. – Bardzo trudne były też dla mnie pytania z fizyki i chemii. Nie mam pojęcia, czy dobrze napisałam. Niby długo przygotowywałam się do egzaminu, ale na teście zupełnie się pogubiłam. To była porażka.

– Matematyki bałam się najbardziej, a okazała się prosta. To dla mnie bardzo duże zaskoczenie, bo z tego przedmiotu nie jestem najlepsza. Moi znajomi też komentowali, że matematyka była ogromnym zaskoczeniem ze względu na niski poziom wymagań – komentowała inna.

Egzamin gimnazjalny 2016 - język angielski, poziom podstawowy - arkusze CKE:

Dziś gimnazjaliści odpowiedzą na pytania z języka obcego nowożytnego (m.in. angielskiego i niemieckiego). ODPOWIEDZI I ARKUSZE znajdziecie na naszej stronie po zakończonym egzaminie.

Egzamin gimnazjalny 2016 - język angielski poziom podstawowy sugerowane ODPOWIEDZI:

Zadanie 1

1.1 B

1.2 A

1.3 B

1.4 A

1.5 C

Zadanie 2

2.1 E

2.2 B

2.3 A

2.4 C

Zadanie 3

3.1 P

3.2 F

3.3 F

Zadanie 4

4.1 E

4.2 D

4.3 C

4.4 A

Zadanie 5

5.1 B

5.2 A

5.3 B

Zadanie 6

6.1 A

6.2 B

6.3 B

Zadanie 7

7.1 B

7.2 E

7.3 C

7.4 A

Zadanie 8

8.1 B

8.2 C

8.3 B

8.4 A

Zadanie 9

9.1 C

9.2 A

9.3 B

9.4 C

Zadanie 10

10.1 B

10.2 C

10.3 A

Zadanie 11

11.1 B

11.2 A

11.3 B

 

Tegoroczne egzaminy przebiegają w cieniu przygotowywanej reformy oświaty. To, co czeka polską szkołę, zostanie ogłoszone pod koniec czerwca w Toruniu. Ponieważ wielu nauczycieli krytykowało datę ogłoszenia zmian (już po zakończeniu roku szkolnego) Anna Zalewska, minister edukacji narodowej uspokoiła, że zmiany zostaną wprowadzone dopiero od 2017 roku. Wciąż nie wiadomo jednak, w jakim kierunku pójdą. W tej chwili rozważanych jest podobno pięć możliwych scenariuszy.

Egzamin gimnazjalny 2016 - język angielski - arkusze CKE:

Pierwszy z nich zakładał likwidację gimnazjów i powrót do wcześniejszego systemu ośmioklasowej szkoły podstawowej i czteroletniego liceum. Nieoficjalnie mówi się jednak, że ten pomysł skrytykował Kościół katolicki, który prowadzi wiele prywatnych gimnazjów. W Polsce działa 600 katolickich szkół. 200 z nich to gimnazja. W Zamościu funkcjonuje Katolickie Gimnazjum im. Ojca Pio, w Puławach – im. św. Brata Alberta Chmielowskiego, a w Białej Podlaskiej – Katolickie Gimnazjum im. Cypriana Norwida.

– Od kilku miesięcy mówi się, że Rada Szkół Katolickich próbuje skłonić rząd do rezygnacji z pomysłu – twierdzi nauczyciel języka polskiego w jednej z lubelskich szkół katolickich. – Gdyby projekt wszedł w życie, to pracę stracą też wszyscy gimnazjalni katecheci. To rzesza ludzi duchownych lub świeckich silnie związanych z Kościołem.

Inny z pomysłów zakłada czteroletnią naukę w podstawówce, gimnazjum i liceum. I ten plan jest jednak krytykowany głównie ze względu na niepotrzebne wydłużenie o rok nauczania wczesnoszkolnego.

– Już dziś wielu pedagogów wskazuje na to, że program klas 1–3 powinien być bardziej rozbudowany, bo tak naprawdę w tym czasie dzieci nie wykorzystują swoich możliwości – podkreśla jedna z nauczycielek szkoły podstawowej nr 10.

Kolejnym pomysłem jest system 3 plus 4 plus 5. W tej chwili wszystko wskazuje, że ten pomysł ma największe szanse na realizacje, ale i tu pojawiają się wątpliwości.

– Pracę straciłoby wielu nauczycieli szkół podstawowych. Niewielka ich część znalazłaby zatrudnienie w gimnazjach, ale większość musiałaby rozstać się z zawodem – prognozuje jedna z członkiń lubelskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego.

Czytaj więcej

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama