Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) i przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa pracowników i zwiększenie liczby przewozów na linii nr 65, której spółka jest zarządcą.

Podpisana umowa dotyczy zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Chodzi o urządzenia wewnętrzne, blokadę liniową, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów i sieć kablową.

– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń srk. Stare systemy, sterowane ręcznie, wymienione zostaną na profesjonalny, nowoczesny system komputerowy – wyjaśnia prezes zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb. – Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – deklaruje.

Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty. Ponadto pracownicy PKP LHS będą kierować całym ruchem z nowego budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo kolejarzy.

W ramach inwestycji powstanie też system telewizji przemysłowej do monitoringu przejazdu kat. A oraz obu głowic stacji, budynek piętrowej nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), nowe oświetlenie i sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej.

Modernizacja obejmie również budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne. Jest to związane z koniecznością dostosowania się do przepisów kolejowych.

To wszystko z pewnością wpłynie na zwiększenie możliwości przewozowych stacji Zamość Bortatycze LHS i odcinka Hrubieszów LHS–Zamość Bortatycze LHS–Szczebrzeszyn LHS.
Wartość kontraktu wynosi ok. 24,3 mln zł netto. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama