Porozumienie to skutkować ma wspólnymi zakupami towarów do obu sieci handlowych. Takie połączenie sił ma pozwolić sieciom na obniżenie kosztów. Spółka zamierza to osiągnąć m.in. poprzez organizację bezpośredniego importu.
Równocześnie Stokrotka i Polomarket poprzez nową spółkę mają stworzyć nową markę własną produktów. Oznacza to, że w obu sieciach klienci będą mogli kupić produkty tej samej marki. Jak się będzie nazywać nowa marka? Tego nie wiadomo.
Żeby porozumienie (obie strony dopuszczają możliwość rozszerzenia współpracy) mogło zacząć obowiązywać musi jeszcze zostać zatwierdzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O taką zgodę obie spółki zapowiadają, że wystąpią w najbliższych dniach.
Sieci handlowe Stokrotka i Polomarket obejmują łącznie ponad 500 sklepów, a ich obroty przekraczają 4 miliardy złotych netto rocznie.
Właścicielem sieci marketów Stokrotka jest notowana na giełdzie lubelska spółka Emperia Holding.













Komentarze