– To dużo lepsza forma promocji niż tradycyjne spoty reklamowe – przekonuje wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk. Opozycja ma jednak co do tego wątpliwości.
Podana kwota pochodzi z unijnych pieniędzy na działania związane z marketingiem gospodarczym. Chodzi o występ lubelskiego kabaretu zaplanowany na najbliższą środę w Centrum Spotkania Kultur i listopadową transmisję programu w telewizji Polsat. Stacja będzie zobowiązana do umieszczenia logo województwa na billboardach i plakatach promujących wydarzenie, 40-krotnej emisji spotów reklamowych i umieszczenia logotypu „Lubelskie” w napisach końcowych.
– Od lat przykładamy ogromną wagę do promocji regionu. Reklamowaliśmy się w wielu stacjach telewizyjnych w Polsce i za granicą. Chcemy odchodzić od tradycyjnych reklam właśnie na rzecz promowania konkretnych wydarzeń i lokowania produktu – tłumaczy wicemarszałek Krzysztof Grabczuk. I dodaje, że transmisja w Polsacie ma dotrzeć do 2,5 miliona odbiorców.
Grabczuk przytacza też przykład festiwalu Dwa Brzegi, który w lipcu reklamowano w nadawanym przez dwa dni z Kazimierza Dolnego porannym programie TVN „Dzień Dobry Wakacje”. Województwo zapłaciło za to także 250 tys. zł. Innym podobnym przedsięwzięciem sfinansowanym przez samorząd był wrześniowy odcinek audycji „Onet Rano”, w którym prowadzący Jarosław Kuźniar z ekipą odwiedził Lublin. Koszt wyniósł 50 tys. zł. Według informacji przekazanych nam przez Departament Promocji i Turystyki, program zanotował w sumie ponad milion projekcji.
– Takie działania przy niższych nakładach finansowych przynoszą lepsze efekty niż emisja spotów reklamowych – przekonuje wicemarszałek.
Jego entuzjazmu nie podziela jednak Marek Wojciechowski, radny opozycyjnego w sejmiku województwa Prawa i Sprawiedliwości. – W mojej ocenie brakuje spójnej wizji promocji regionu. Te działania są chaotyczne, a w sumie składają się na duże kwoty. Inną kwestią jest to, że jako radni jesteśmy zaskakiwani tego typu kampaniami, bo na sesjach i posiedzeniach komisji nie przedstawia nam się tych pomysłów. Decyzje zapadają gdzieś w gabinetach, a takie plany powinny być przedstawiane publicznie – mówi Wojciechowski.
Ile województwo do tej pory wydawało na telewizyjne reklamy? Według danych, jakie otrzymaliśmy z urzędu, w 2014 roku za emisję spotów „Lubelskie. Na chwilę lub na dłużej” w TVN, TVP i Polsacie zapłacono blisko 2,5 mln zł. W 2015 r. na ten cel przeznaczono ponad 1,1 mln zł.
– To dużo lepsza forma promocji niż tradycyjne spoty reklamowe – przekonuje wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk. Opozycja ma jednak co do tego wątpliwości.
Podana kwota pochodzi z unijnych pieniędzy na działania związane z marketingiem gospodarczym. Chodzi o występ lubelskiego kabaretu zaplanowany na najbliższą środę w Centrum Spotkania Kultur i listopadową transmisję programu w telewizji Polsat. Stacja będzie zobowiązana do umieszczenia logo województwa na billboardach i plakatach promujących wydarzenie, 40-krotnej emisji spotów reklamowych i umieszczenia logotypu „Lubelskie” w napisach końcowych.













Komentarze