Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Urząd wyda ćwierć miliona na kabaret. Znamy też inne wydatki na marketing

250 tys. zł przeznaczy urząd marszałkowski na premierę nowego programu kabaretu Smile i jego emisję w ogólnopolskiej telewizji.
Urząd wyda ćwierć miliona na kabaret. Znamy też inne wydatki na marketing
Na scenie kabaret Smile i wicemarszałek Krzysztof Grabczuk podczas imprezy charytatywnej Dziennika Wschodniego „Taniec z VIP-ami”

Autor: AS/Archiwum

– To dużo lepsza forma promocji niż tradycyjne spoty reklamowe – przekonuje wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk. Opozycja ma jednak co do tego wątpliwości.

Podana kwota pochodzi z unijnych pieniędzy na działania związane z marketingiem gospodarczym. Chodzi o występ lubelskiego kabaretu zaplanowany na najbliższą środę w Centrum Spotkania Kultur i listopadową transmisję programu w telewizji Polsat. Stacja będzie zobowiązana do umieszczenia logo województwa na billboardach i plakatach promujących wydarzenie, 40-krotnej emisji spotów reklamowych i umieszczenia logotypu „Lubelskie” w napisach końcowych.

– Od lat przykładamy ogromną wagę do promocji regionu. Reklamowaliśmy się w wielu stacjach telewizyjnych w Polsce i za granicą. Chcemy odchodzić od tradycyjnych reklam właśnie na rzecz promowania konkretnych wydarzeń i lokowania produktu – tłumaczy wicemarszałek Krzysztof Grabczuk. I dodaje, że transmisja w Polsacie ma dotrzeć do 2,5 miliona odbiorców.

Grabczuk przytacza też przykład festiwalu Dwa Brzegi, który w lipcu reklamowano w nadawanym przez dwa dni z Kazimierza Dolnego porannym programie TVN „Dzień Dobry Wakacje”. Województwo zapłaciło za to także 250 tys. zł. Innym podobnym przedsięwzięciem sfinansowanym przez samorząd był wrześniowy odcinek audycji „Onet Rano”, w którym prowadzący Jarosław Kuźniar z ekipą odwiedził Lublin. Koszt wyniósł 50 tys. zł. Według informacji przekazanych nam przez Departament Promocji i Turystyki, program zanotował w sumie ponad milion projekcji.

– Takie działania przy niższych nakładach finansowych przynoszą lepsze efekty niż emisja spotów reklamowych – przekonuje wicemarszałek.

Jego entuzjazmu nie podziela jednak Marek Wojciechowski, radny opozycyjnego w sejmiku województwa Prawa i Sprawiedliwości. – W mojej ocenie brakuje spójnej wizji promocji regionu. Te działania są chaotyczne, a w sumie składają się na duże kwoty. Inną kwestią jest to, że jako radni jesteśmy zaskakiwani tego typu kampaniami, bo na sesjach i posiedzeniach komisji nie przedstawia nam się tych pomysłów. Decyzje zapadają gdzieś w gabinetach, a takie plany powinny być przedstawiane publicznie – mówi Wojciechowski.

Ile województwo do tej pory wydawało na telewizyjne reklamy? Według danych, jakie otrzymaliśmy z urzędu, w 2014 roku za emisję spotów „Lubelskie. Na chwilę lub na dłużej” w TVN, TVP i Polsacie zapłacono blisko 2,5 mln zł. W 2015 r. na ten cel przeznaczono ponad 1,1 mln zł.

– To dużo lepsza forma promocji niż tradycyjne spoty reklamowe – przekonuje wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk. Opozycja ma jednak co do tego wątpliwości.

Podana kwota pochodzi z unijnych pieniędzy na działania związane z marketingiem gospodarczym. Chodzi o występ lubelskiego kabaretu zaplanowany na najbliższą środę w Centrum Spotkania Kultur i listopadową transmisję programu w telewizji Polsat. Stacja będzie zobowiązana do umieszczenia logo województwa na billboardach i plakatach promujących wydarzenie, 40-krotnej emisji spotów reklamowych i umieszczenia logotypu „Lubelskie” w napisach końcowych.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama