Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Civilization VI: Gathering Storm. Wulkany, burze i powodzie (wideo)

Globalne ocieplenie i epoka lodowcowa w jednym. W dodatku Civilization VI: Gathering Storm zmierzymy się nie tylko z innymi cywilizacjami, ale przede wszystkim z klimatem.
Civilization VI: Gathering Storm. Wulkany, burze i powodzie (wideo)
Civilization VI: Gathering Storm. Premiera gry została zaplanowana na 14 lutego 2019 roku

Autor: Firaxis Games

Wydana w październiku 2016 roku gra Civilization VI wciąż cieszy się zainteresowaniem graczy. Tylko dziś - wedle statystyk Steam - grało w nią 21 816 graczy, co dało jej 16 miejsce na liście najpopularniejszych dziś gier na Steamie. Inna sprawa, że 15 miejsce zajmuje... Civilization V z 28 190 graczami.

Teraz twórcy gry ze studia Firaxis Games zapowiedzieli drugi duży (po Rise and fall) dodatek: Gathering Storm. Czego możemy się spodziewać?

Przede wszystkim tego, czego jeszcze w serii nie było, czyli wpływu sił natury na nasze cywilizacje. I nie chodzi tu oto, że miasto ulokowane u podnóża górskiego pasma będzie miało niewielki bonus do produkcji, a w mieście położonym nad rzeką będziemy mogli wybudować młyn.
Tym razem chodzi o znacznie poważniejsze sprawy.

Owszem, wciąż będzie się opłacało budować miasta na równinach zalewowych, ale będzie się to wiązało z ryzykiem powodzi. Od czasu do czasu rzeki będą występowały z koryt niszcząc struktury wzniesione na okolicznych terenach.
Skutki powodzi będzie można ograniczyć budując nową dzielnicę z zaporą.

W grze będą też wulkany: lawa będzie niszczyć nasze zabudowania, jednak powstająca w wyniku tego żyzna, wulkaniczna gleba zapewni długotrwałe korzyści.

Kolejna nowość to zjawiska atmosferyczne. Będą susze i cztery różne rodzaje burz. Huragany mogą zatopić statki, burze piaskowe mogą pogrzebać miasta, a śnieżyce będą miały wpływ na rozlokowane czy przemierzające dany teren wojska. Wszystkie rodzaje burz będa powodować zniszczenia, ale burze piaskowe i huragany dodatkowo użyźnią dotknięte nimi pola.

Za tymi nowościami idzie możliwość budowy dzielnicy z kanałem i tuneli górskich.

W dalszej części rozgrywki pojawią się problemy z globalnym ociepleniem. Korzystanie z węgla, uranu i ropy naftowej będzie miało niekorzystny wpływ na poziom dwutlenku węgla w atmosferze, a przez to również na temperaturę. A to zwiększy ryzyko wystąpienia powodzi i burz.

Poza "klimatycznymi" nowościami, w Civilization V: Gathering Storm wróci opcja zwycięstwa dyplomatycznego. Będzie też Kongres Światowy, gdzie będziemy mogli próbować przekonać inne nacje do swoich racji.

Dodatek to także szereg pomniejszych nowości, jak nowe idee i technologie do odkrycia, nowe jednostki, nowe budynki i cuda, dwa nowe scenariusze i wreszcie dziewięcioro nowych przywódców oraz osiem nowych cywilizacji; a każda z unikalnymi premiami i mechanizmami rozgrywki.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama