Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowy ford focus ST. 280 koni mechanicznych ma zapewnić wrażenia

Bijący po oczach lakier orange fury, to jeden z znaków rozpoznawczych nowego forda focusa ST. 280-koni ma zapewnić niezapomniane wrażenia.
Nowy ford focus ST. 280 koni mechanicznych ma zapewnić wrażenia

Zupełnie nowe wcielenie ST, samochodu opracowanego przez dział sportowy Ford Performance, łączy dreszczyk emocji typowy dla hot-hatcha ze stylem, komfortem i czysto praktycznymi walorami auta rodzinnego.

Sportowe geny to między innymi silniki. Do wyboru są mocne jednostki napędowe: 280-konny silnik benzynowy EcoBoost 2,3-litra, z turbodoładowaniem twin-scroll i eliminacją opóźnienia reakcji turbosprężarki, osiągający maksymalny moment 400 Nm, a także wysokoprężna jednostka EcoBlue 2,0-litra, o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm przy 2000 obr/min.

Zastosowany po raz pierwszy elektroniczny przedni mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu poprawia własności trakcyjne i stabilność. Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów (rev-matching) przy redukcji biegów dostępna w 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów. Dostępna będzie również siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Nowy ST w swoich założeniach opiera się na własnościach jezdnych focusa czwartej generacji.

Zarówno silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co pozwala uzyskiwać sportowe osiągi, typowe dla wysokoobrotowych dynamicznych jednostek.

2,3 litra to najbardziej dynamiczny silnik pod względem charakterystyki obrotów, jaki kiedykolwiek pojawił się w focusie ST. W wersji hatchback potrzebuje 5,7 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h.

Z kolei 2,0-litrowa jednostka EcoBlue o mocy 190 KM jest najmocniejszym dieslem, jaki dotąd pojawił się w rodzinie modeli focus. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3500 obr/min, a przy tym dysponuje momentem 400 Nm w przedziale 2000-3000 obr/min. Pokaźny moment na poziomie 360 Nm jest dostępny już od 1500 obr/min, co pozwala na bardzo szybkie i płynne przyspieszanie. Prędkość od zera do 100 km/h hatchback osiąga w czasie 7,6 sekundy.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie Forda elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (eLSD) w przedniej osi – standardowo montowany w wersji z silnikiem EcoBoost – poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach. Dzięki komputerowemu sterowaniu, które zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy.

Nabywca ma do wyboru 6-stopniową mechaniczną skrzynię biegów lub nową, 7-biegową przekładnię automatyczną, pozwalającą na bardzo szybką zmianę przełożeń.

Najnowszy ST po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazd, dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD

- Continuously Controlled Damping), będąca w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost, sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

– Inteligentne rozwiązania, jak mechanizm różnicowy eLSD, czy aktywne zawieszenie CCD sprawiają że nasz najnowszy ST może mieć dwa zupełnie inne oblicza i po jednym naciśnięciu przycisku, niczym Dr Jekyll i Mr Hyde, może zmieniać się z komfortowej limuzyny codziennego użytku w rasowe auto sportowe – zdradza Leo Roeks, dyrektor działu Ford Performance.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama